سالها زمان برد تا مردم محروم مسجدسلیمان موفق به دیدن بیمارستانی شدند که مدت ها انتظارش را می کشیدند.
آسماری نیوز / فرشید پوربابادی : سالها زمان برد تا مردم محروم مسجدسلیمان موفق به دیدن بیمارستانی شدند که مدت ها انتظارش را می کشیدند و این امید در دلشان زنده شد که دیگر مجبور نیستند برای انجام امور درمانی آواره شهرهای همجوار و یا استانهای دیگر شوند.
به حق هم این بیمارستان پس از افتتاح باعث غرور و امیدواری مردم محروم و کم توقع شهرمان شد,بیمارستانی بزرگ به نسبت جمعیت شهرمان با طراحی زیبا و مناسب که واقعا باید سپاسگزار همه مدیران و مسئولینی بود که برای به ثمر رسیدن این پروژه در سالهای خدمتشان از آغاز تا پایان زحمت کشیدند.
ولی مواردی نیز هست که زمان مراجعه همشریانمان باعث دلخوری و نارضایتی آنها می شود که به اختصار به آنها خواهیم پرداخت و امید است مسئولین زیربط نسبت به بر طرف کردن این مشکلات کوچک کمر همت ببندند.
1- متاسفانه بیمارستان در مکانی فرعی قرار دارد که دسترسی به آن را برای بیماران مشکل می سازد و سربالایی های شدید نیز امکان پیاده روی را بخصوص برای بیماران با سنین بالا سلب می کند.و ناگزیر مردم محروم و کم درآمد شهرمان مجبور به تحمل هزینه های آژانس و یا تاکسی دربست می شوند, بخصوص در ساعات کم تردد که امید است مسئولین حمل و نقل شهری راهکاری برای این معضل ارائه دهند .
2- در ابتدای ورود به هر بیمارستانی واحد پذیرش نخستین جایی است که بمنظور راهنمایی و یا انجام امور درمان مقابل مراجعین قرار می گیرد.در حالی که در این بیمارستان با یک قدم شمار ساده می توان متوجه شد که واحد پذیرش در فاصله ای حدودا هشتاد متری از درب ورودی و درمانگاه اورژانس قرار دارد یعنی یک رفت و برگشت حدود 160 متر پیاده روی که در حداقل مراجعه سه بار بمنظور گرفتن نوبت,قبض تزریقات و آزمایش یک بیمار باید حدود نیم کیلومتر در راهرو های در هم,گیج کننده و گاها لغزنده پیاده روی کند که واقعا مشکل ساز و در نوع خود می تواند یک رکورد باشد.
3- بدتر از همه این موارد عدم توجه و احترام به حریم خصوصی بیماران است به گونه ای که بعضا چندین بیمار بدون در نظر گرفتن جنسیت یا نوع بیماری در مطب پزشک حضور دارند و هیچکدام از پرسنل حراست و یا بیمارستان به این مورد توجه نمی کنند و در مواقعی باعث اعتراض پزشک جوان و خوش اخلاق حاضر در تمام شیفت های کاری این بیمارستان هم می شود.
4- مشترک بودن مکان تزریقات برای خانمها و آقایان با پرده هایی بمنظور حفظ حریم بیمار و کمبود تخت و پرسنل در آن مکان را می توان یک فاجعه نامید.
5- نصب تابلوهای تهدید مراجعین به حبس و شلاق در صورت رعایت نکردن قوانین بیمارستان در مقابل دو صندوق کوچک دریافت انتقادات و تکریم ارباب رجوع هم قابل توجه است که به نظر می رسد نصب تابلوی حقوق بیماران نسبت به پرسنل و بیمارستان در کنار تابلوی تهدید و قرار دادن شماره تماس,پیامک و یا آدرس الکترونیکی در زیر آن بمنظور طرح انتقادات و شکایات بیماران منطقی تر و زیباتر به نظر برسد.
6- کمبود پزشکان متخصص و محدودیت پذیرش وهمچنین ساعت محدود ویزیت بیماران هم از مهمترین مشکلات این بیمارستان بزرگ است . وزیر محترم بهداشت در مراسم افتتاح این بیمارستان قول مساعد برای تامین یک دستگاه MRI (ام- آر- آی ) برای بیمارستان را دادند که متاسفانه این وعده تاکنون عملی نشده است .
در پایان اگر قرار باشد به نکات مثبت اشاره شود,اول بار باید از پرسنل خوش اخلاق, محجوب و زحمتکش این بیمارستان بخصوص در بخش پر تردد و پر تشنج اورژانس تشکر کرد که گاها بگوش می رسد پرسنل این مجموعه برای دریافت کارانه خود نیز با مشکلات زیادی رو به رو هستند .