بالا بودن میزان حوادث رانندگی در استان شاهدی بر عقبماندگی خوزستان در بحث توسعه جادهای است و رفع نقاط حادثه خیر در جادههای استان مستلزم بودن اعتبارات کافی میباشد.
به گزارش آسماری به نقل از رهیاب،بدون شک عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی را میتوان ضعیفترین و یکی از حاشیهساز ترین وزرای چند سال اخیر معرفی کرد.
از مزخرف خواندن مسکن مهر و فحاشی به خبرنگاران گرفته تا سخن از بیمه بودن جانباختگان و مصدومان حادثه تلخ برخورد دو قطار که جنجالیترین ماجرای وی است.
حواشی و جنجالهایی که دوری وزارت راه رو شهرسازی را از رسالت خود به همراه داشته و باعث عقبماندگی استانهایی نظیر خوزستان در بحث جادهای شده است.
مردم خوزستان از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب استان از مشکلات جادهای رنج میبرند و همچنان در حال از دست دادن عزیزان خود در این جادههای خشن هستند.
خوزستان بهواسطه جایگاه ویژه مکانی و وجود مرزهای آبی و خاکی و همچنین صنعت نفت و گاز و پتروشیمی همهساله با تردد بالای خودروهای سبک و سنگین در مسیرهای جادهای خود مواجه است.
از طرفی جادههای بینشهری استان به دلیل فراوانی نقاط حادثهخیز با حجم عظیمی از حوادث رانندگی روبرو است که باعث شده نام جاده مرگ در اقصی نقاط خوزستان بر سر زبانها بیفتد.
این حوادث باعث شده تا بارها مردم و نمایندگان آنها در مجلس نسبت به بیتوجهی دولت در بهبود جادههای شهری و روستایی خوزستان اعتراض و گلایههای خود را از مسئولان ذیربط، وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر اعلام کنند.
تبعیض آشکار دولت در حوزه راهها
نماینده مردم مسجدسلیمان در گفتوگو با فارس میگوید: متأسفانه وضعیت راههای استان در وضعیت مطلوبی به سر نمیبرد و این موضوع سبب شده که هرروز شاهد حوادث ناگواری در گوشه و کنار استان باشیم.
علی عسگر ظاهری میافزاید: جای تأسف دارد که از اعتبارات پیشنهادی راهها در بودجه سال ۹۷ از مجموع یک هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان تنها مبلغ ۶۵ میلیارد تومان به استان خوزستان تخصیصیافته است.
او معتقد است که این تبعیض آشکار در نحوه تخصیص منابع اعتباری حوزه راهها در حالی صورت میگیرد که حدود ۲۵ درصد راههای مدنظر وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان قرار دارد.
با این نگاه دولت به خوزستان حوادث تلخ ادامه دارد
هدایت اله خادمی نیز در گفتوگو با خبرنگار فارس میگوید: تعریض، بازسازی و چند بانده کردن جادههای خوزستان نیازمند حمایت دولت است، بودجههایی که دولت برای خوزستان تخصیص میدهد حتی پاسخگوی بازسازی و ترمیم جادههای استان نیست.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی میافزاید: در سال آینده تنها 23 هزارم درصد از بودجه راههای کشور را برای استان خوزستان در نظر گرفتهاند.
وی با اشاره به حوادث خونین جادهای در خوزستان، خاطرنشان میکند: تا زمانی که دولتها چنین نگاهی به خوزستان داشته باشند این حوادث تلخ نیز ادامهدارند.
از وضعیت راههای استان گلایهمندیم
استاندار خوزستان هم در جدیدترین اظهارنظر خود در مورد راههای استان میگوید: به ما میگویند خوزستان منابع زیادی دارد، اما واقعیت این است که مشکلات ما هم بزرگ است؛ انتظار ما این است که در حوزه راه توجه بیشتری به استان شود تا جادههای ما از خشونت خارج شوند و دیگر شاهد اتفاقهایی نظیر آنچه در جادههای خوزستان شاهد بودهایم، نباشیم.
غلامرضا شریعتی تأکید میکند: ما همیشه گلایهمند وضعیت راهها هستیم و باید وضعیت راههای استان ارتقاء یابد.
به گزارش رهیاب، بالا بودن میزان حوادث رانندگی در استان شاهدی بر عقبماندگی خوزستان در بحث توسعه جادهای است و رفع نقاط حادثه خیر در جادههای استان مستلزم بودن اعتبارات کافی است.
این در حالی است که مردم استان همچنان در انتظار اصلاح مسیرهای پرتردد و حادثهخیز هستند که تنها در صورت تأمین اعتبار لازم صورت خواهد گرفت اما با نگاه تبعیضآمیز وزارت راه و شهرسازی مردم این دیار باید همچنان منتظر شنیدن اخبار مربوط به تصادفات مرگبار در جادهها باشند.