آنچه که امروز در راه اندازی این کمپین دیده می شود سعی و تلاش مردم مسجدسلیمان برای رساندن صدای محرومیت خود به کسانی است که در خواب غفلت فرو رفته اند و صدای ضجه خانواده قربانیان جاده مرگ را نمی شنوند .
به گزارش آسماری نیوز اخیرا کمپینی با عنوان جاده مرگ ( محور مسجدسلیمان -اهواز) در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به راه افتاده که شرکت کننده گان در این کمپین قصد دارند تا از این راه صدای اعتراض چندین ساله خود به وضعیت اسفناک محور های مواصلاتی شهرستان مسجدسلیمان و علی الخصوص محور پرتردد و پر خطر مسجدسلیمان به اهواز را به گوش مسئولین استانی و کشوری برسانند.
محور مسجدسلیمان - اهواز یکی از پر ترددترین محورهای مواصلاتی استان خوزستان است که شهروندان شهرستان های مسجدسلیمان,لالی و اندیکا برای سفر به مرکز استان باید از این مسیر پر تردد عبور کنند .
طی سالهای اخیر و با افزایش بار ترافیکی این محور متاسفانه شاهد افزایش قابل توجه آمار سوانح رانندگی منجر به فوت در این مسیر بوده ایم و بارها مردم و مسئولین شهرستان نسبت به بی توجهی مسئولین رده بالا در حوزه راه به بهسازی و ایمن سازی این مسیر معترض بوده اند که تاکنون این اعتراضات گویی به گوش کسی نرسیده و یا اگر هم رسیده توجهی صورت نگرفته است .
آنچه که امروز در راه اندازی این کمپین دیده می شود سعی و تلاش مردم مسجدسلیمان برای رساندن صدای محرومیت خود به کسانی است که در خواب غفلت فرو رفته اند و صدای ضجه خانواده قربانیان جاده مرگ را نمی شنوند .
پروژه احداث جاده میانبر مسجدسلیمان - اهواز که چند سالی است صحبت آن را می شنویم بدلیل عبور از زیستگاه چند گونه انگشت شمار جانوری متوقف شده و سازمان حفاظت محیط زیست سد راه پیشرفت فیزیکی این محور جایگزین برای جاده مرگ مسجدسلیمان به اهواز شده است .
اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد که سازمان محیط زیست مانع اجرای طرح اولیه جاده میانبر مسجدسلیمان بود و به همین علت طرح احداث جاده اصلاح شد و نظرات محیط زیست هم رعایت شد اما باز هم سازمان محیط زیست بر مخالفت خودش اصرار دارد .
پافشاری سازمان محیط زیست بر حفظ گونه های جانوری و محیط زیست قابل تقدیر است اما آیا نجات جان صدها نفر انسانی که در جاده مرگ جان خود را از دست دادند مهم تر از جان چند گونه انگشت شمار از جانواران نبود ؟ آیا سازمان محیط زیست در پروژه احداث بزرگراه شیراز به اصفهان برای حفظ درختان بلوطی که در زیر خاک دفن می شوند هم اینگونه پافشاری می کند ؟ آیا وزارت راه در دیگر پروژه های راهسازی در سطح کشور تا این حد به نظرات سازمان محیط زیست اهمیت می دهد یا اینکه مخالفت سازمان محیط زیست با احداث جاده میانبر مسجدسلیمان تنها بهانه و توجیهی برای به تعطیلی کشاندن این پروژه مهم است ؟
فارغ از اینکه در پشت پرده این پافشاری های سازمان محیط زیست و مطیع بودن وزارت راه به نظرات سازمان محیط زیست چه اهدافی دنبال می شود امیدواریم وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست صدای کمپین جاده مرگ مردم مسجدسلیمان را شنیده و کمی تدبیر به خرج دهند تا جاده میانبر مسجدسلیمان- اهواز به ثمر نشسته و پس از این شاهد جان باختان همشهریان مان در جاده مرگ نباشیم .