1403/10/21 23:39


11940
تاریخ انتشار: 1395/02/16 21:41
رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به تازگی گفته است آموزش و پرورش استان در کشور جایگاه خوبی ندارد.
به گزارش آسماری به قنل از  رهیاب،رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به تازگی گفته است آموزش و پرورش استان در کشور جایگاه خوبی ندارد.
 
داوودی در ادامه گفت:با اقدامات صورت گرفت رتبه خوزستان از 27 به 21 رسیده است.
 
 
پیش از این تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفته بود  استان خوزستان با وجود سابقه تاریخی درخشان در شرایط فعلی شاخص‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن نسبت به 40 سال گذشته شکسته شده در حالی که استان یزد در طول 22 سال اخیر رتبه نخست کشور را در کنکور دارد.
 
وی مدعی است در صورت تأمین اعتبارات لازم برای راه‌اندازی 120 پایگاه کنکور می‌توان امسال این جایگاه را تا رتبه 15 ارتقا داد.
 
 پس از اعلام شدن نفرات برتر هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان آزمون سرتاسری سال 1394 حتی نام یک خوزستانی هم در بین آنها دیده نشد.
 
استاندار خوزستان در اسفند 93 با اسف‌بار خواندن وضعیت آموزش و پرورش استان گفته بود پس از پایان سال تحصیلی جاری وضعیت آموزش و پرورش خوزستان 10 پله ترقی خواهد داشت.
 
البته مقتدایی بعدها این انتقاد خود را سر و سامانی داد و در توضیح ارتقای 10 پله‌ای گفت: وقتي گفتم در آموزش و پرورش 10 رتبه ارتقا پیدا می‌کنیم منظور از ارتقا بحث قبولی دانشگاه، قبولی متوسطه و جمع جهات به لحاظ ساخت و ساز، به لحاظ ارتقا کیفی کار معلم‌ها، فضای مطلوب در مدارس و کارهای فوق برنامه است تا آموزش و پرورش حداقل ده پله ارتقا پیدا کند و هنوز هم بر آن تأکید دارم و این اشتباه نشود.
 
این روزها دیگر بر کسی پوشیده نیست که آموزش و پرورش استان خوزستان با تقی زاده روزهای به شدت سیاسی را طی می‌کند تا آنجا که برخی از معاونین وی این اداره را وقف اهداف سیاسی جریان خاص خود کرده‌اند و صدای نمایندگان مردم را هم در آورده اند.
 
حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رهیاب با انتقاد از مدیریت سیاسی در آموزش و پرورش استان خوزستان و افت تحصیلی دانش آموزان اظهار داشت: متاسفانه مدیران آموزش و پرورش در استان خوزستان به جای پرداختن به مسائل آموزشی و فرهنگی وارد بازی‌های سیاسی شده‌اند.
 
وی ادامه داد: با مروری کوتاه بر انتصابات اخیر در آموزش و پرورش استان می‌بینید که عده‌ای اصلاح طلب تندرو و افراطی را سرکار آورده‌اند کسانی که به جای پیشرفت علمی دانش آموزان دنبال توسعه سیاسی در مدارس هستند.
 
حبیب آقاجری تصریح کرد چه معنایی دارد کسانی که در فتنه ۸۸ جزو فعالین فتنه بوده‌اند امروز در آموزش و پرورش استان منصب بگیرند.