1403/06/30 21:20


133483
تاریخ انتشار: 1398/02/12 12:11
پای‌کار بودن شبانه‌روزی و کار جهادی استاندار پسندیده است است اما این پای‌‌کار بودن یک نفره نمی‌تواند مشکلات استان را برطرف کند و یک مدیر خوب به تیم خوب نیز نیاز دارد

علی لاری‌زاده/پس از مدتها جلسه مدیران مسؤول خبرگزاری‌های استان خوزستان با استاندار در یک فضای صمیمی و دوستانه برگزار شد و فرصتی به وجود آمد تا چهار مسئله را با وی در میان بگذارم.

1-پای‌کار بودن شبانه‌روزی و کار جهادی استاندار پسندیده است است اما این پای‌‌کار بودن یک نفره نمی‌تواند مشکلات استان را برطرف کند و یک مدیر خوب به تیم خوب نیز نیاز دارد بنابراین تیم استاندار نیز باید پابه‌پای استاندار و با همان ویژگی‌ها در صحنه حضور داشته باشند.

 

2-استفاده از ظرفیت رسانه‌های دولتی در استانداری کافی نیست و به دلیل خلأهای موجود در اطلاع رسانی روایت‌های زیبایی که در سیل خوزستان رخ داد به دست مردم نرسید و یا به‌درستی منتقل نشد.

 

در بحران‌ها بازار شایعات داغ است و اطلاع‌رسانی به‌موقع اهمیت ویژه‌ای دارد در موضوع سیلاب خوزستان مشکل دسترسی به اطلاعات و اخبار وجود داشت  اگر شایعات بلافاصله پاسخ داده نشوند در جامعه بار روانی منفی ایجاد می‌کنند.

 

3-نقدهایی که از سوی منتقدین صورت می‌گیرد به معنی دشمنی نیست نباید به یک رسانه منتقد به‌ چشم یک حزب سیاسی نگاه شود؛ اگرچه ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما همه مشتاق هستیم برای پیشرفت و آبادانی خوزستان کمک کنیم.

 

رسانه‌هایی که همیشه از عملکرد استانداری تعریف می‌کنند تا امروز هر آنچه که داشتند به شما گفته اند اما این نقد است که می‌تواند کمک کند و مسیر و نقاط مبهم و تاریک را روشن کند.

 

4-در بخشی از مردم این احساس وجود دارد که فساد در بخش‌هایی از مسؤولین و ادارات وجود دارد و ما نیز نمی‌توانیم منکر این موضوع شویم مبارزه با فساد عزم جدی استاندار را می‌طلبد  شما باید گزارشی از تخلفات و برخوردهای صورت گرفته به مردم را ارائه دهید.

 

استان‌های دیگر که حجم مبادلات مالی آن‌ها بسیار پایین‌تر از خوزستان است اخباری از دستگیری مفسدان در آن‌ها منتشر می‌شود اما خوزستان که قطب مبادلات مالی است خبری در این رابطه منتشر نمی‌شود، یا اقدامی صورت نگرفته است و یا اگر اقدامی شده اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نمی‌شود که اطلاع‌رسانی در این خصوص برای مردم احساس امنیت ایجاد می‌کند که ببینند مدیران استان پیشتاز مبارزه با فساد هستند.