1403/06/30 17:03


133560
تاریخ انتشار: 1398/03/20 17:49
با حضور و مشارکت فعالانه آتش نشانان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان 34 مورد آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی خاموش گردیده است .

رییس اداره ایمنی ، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اعلام این خبر اظهار داشت : از اواسط اردی بهشت تا به امروز تعداد 34 آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی حوزه ی عملیاتی این شرکت با حضور بموقع و ایثارگرانه همکاران ایمنی و آتش نشانی مهار و خاموش گردیده است .

 

سهراب ترکیان افزود : این تعداد آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی شهرستان مسجدسلیمان شامل عنبر،ذیلایی ، هفت شهیدان ، چال استران ، تمبی ،گلگیر و مناطق بتوند و راهدار و کرایی شهرستان شوشتر – شهرستان لالی – شهرهای هفتکل و نفت سفید –منطقه پرسیاه شهرستان ایذه – منطقه لب سفید شهرستان دزفول – مناطق قلعه نار ، کشکان و بالارود شهرستان اندیمشک ومنطقه کبود شهرستان آبدانان استان ایلام رخ داده است .

 

این مقام مسئول در حوزه ایمنی ، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد : این مشارکت و حضور فعالانه با درخواست مراجع مربوطه صورت گرفته و طی آن آتش نشانان ایثارگر این شرکت با توجه به اهمیت موضوع و بعد مسافت در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به مکان مورد نظر رسانیده و با استفاده از امکانات و تجهیزات مناسب موفق به مهار و خاموشی آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی شده اند .

 

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی به ارتفاعات و مناطق صعب العبور که امکان حضور ماشین آلات میسر نبوده نیز سرایت گردید ، آتش نشانان ایثارگر این شرکت با تعهد و از خود گذشتگی بوسیله ی آتش کوب های ساده و دستی ، شعله های آتش را مهار و آرامش را به طبیعت بازگرداندند .

 

شایان ذکر است سال گذشته نیز با توجه به گرمای طاقت فرسای منطقه که منجر به آتش سوزی گسترده و متوالی مراتع و منابع طبیعی و همچنین منازل شهروندان گردید ، واحد ایمنی و آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان حضوری فعالانه و چشمگیر داشته و موفق به ارائه خدمات گسترده در این حوزه گردیده است .