1403/06/30 18:07


133567
تاریخ انتشار: 1398/03/31 18:16
پروژه مرمت و بهسازی جاده دسترسی به پارک موزه کارخانه برق تمبی با اجرای عملیات روکش آسفالت گرم خاتمه یافت .

به گزارش آسماری,این پروژه با هدف بهسازی مسیر دسترسی به موزه کارخانه برق و پارک تفریحی تمبی با نظارت اداره خدمات مهندسی و بهسازی اماکن شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و توسط شرکت نیما پارسوماش در مدت زمان 2 ماه اجرا گردید .

 

جاده دسترسی به پارک موزه برق تمبی حدود 250 متر طول و 5/6 متر عرض دارد و یکی از قدیمی ترین پل های ماشین رو کشور و خاور میانه در میانه ی آن قرار دارد .


 بمنظور حفظ جذابیت موزه ای بازدیدکنندگان برای رسیدن به موزه از روی این پل که دارای عرشه و خرپای فلزی با ستون های سنگی و راه ماشین رو یکطرفه است عبور می کنند .

 

لازم بذکر است کارخانه برق تمبی نخستین کارخانه تولید برق صنعتی در خاورمیانه است که در اوایل شکل گیری صنعت نفت بمنظور تولید انرژی الکتریسیته مورد نیاز اماکن صنعتی ، اداری و مسکونی صنعت نفت در منطقه تمبی شهر مسجدسلیمان احداث و با خارج شدن آن از مدار تولید در اواخر دهه 70 خورشیدی هم اکنون بعنوان یکی از اجزای موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان می باشد . پارک تفریحی تمبی نیز در مجاورت این کارخانه در سال گذشته در زمینی به مساحت 80000 متر مربع توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با هدف ایجاد تسهیلات مناسب تفریحی جهت شهروندان و بازدید کنندگان از این بنای صنعتی احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت .