1403/06/30 16:26


133606
تاریخ انتشار: 1398/04/27 19:29
نماینده مسجدسلیمان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران:
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر مخروبه شده است و اعتماد مردم دارد به مسئولان کمرنگ می شود.

به گزارش آسماری,نماینده مردم مسجدسلیمان صبح امروز در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان با حضور با حضور آیت الله جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مازیار حسینی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، منصور نویریان معاونت مهندسی و توسعه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و محمد تقی کاظمی عضو شورای مقررات ملی ساختمان، جمعی از مدیران کل، حجتی نیا فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان  گفت: ۲۰ سال است که مسئولان برای جابجایی مناطق آلوده امروز و فردا می کنند، شهر مخروبه شده است و اعتماد مردم دارد به مسئولان کمرنگ می شود.

 

وی گفت: با پیگیری هایی که از مرکز انجام دادیم ابتدا آقای نجار معاون محترم وزیر کشور به شهرستان آمدند و گزارش های لازم را تهیه و امروز نیز دکتر مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به همراه تعدادی از معاونان وزرای مختلف به شهرستان امدند تا از نزدیک مشکلات این شهر را مشاهده و تصمیمات لازم برای برون رفت از این مشکلات اتخاذ شود.

 

همچنین به زودی معاون پارلمانی رئیس جمهور برای ارائه گزارش به ایشان وارد مسجدسلیمان خواهند شد و پس از آن وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان نیز به شهرستان خواهند آمد تا از نزدیک میزان خسارات وارده در حوزه های کاری خود را برآورد و برای حل آن چاره اندیشی کنند.

 

وی گفت: در زلزله اخیر تعدادی از ادارات شهرستان مثل: اداره تامین اجتماعی، تعاون، ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و… تخریب و حدود  ۹ هزار نفر نیز به بنیاد مسکن مراجعه و اعلام خسارت کرده اند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جابجایی مناطق آلوده معضلی شده است و پس از ۲۰ سال تنها ۵۰۰ خانه جابجا شده اند.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا و هفتکل تصریح کرد: پنج هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان نه اجازه تعمیر، تخریب و بازسازی دارند و نه در عین حال آنها را جابجا می کنند.

 

وی تأکید کرد: قطعاً در مناطقی که دسترسی شهری ندارند و روی تپه یا در دره هستند، بازسازی جواب نمی دهد و باید آنها را به اراضی بهتر جابجا کرد.

 

 

 ظاهری ادامه داد: مردم به نظام شان پایبند هستند اما باید پذیرفت با گذشت ۴۰ سال از انقلاب کسی برای حل مشکلات مردم پای کار نیامده است. شاید ۱۱۰ سال از قدمت کشف نفت این شهر می‌گذرد ولی هنوز یک طرح جامع شهری هم برای آن تعریف نشده است.

 

 

نماینده مردم مسجدسلیمان گفت: منتظر گزارش نهایی بنیاد مسکن از میزان خسارات و تعداد آسیب دیدگان هستیم تا بتوانیم پس از تصویب در هیئت دولت ادامه کار را انجام دهیم.

 

ظاهری با تقدیر از ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: از ابتدای این حادثه به صورت شبانه روز ستاد مدیریت بحران شهرستان در حال تلاش بوده اند همچنین نیروهای نظامی و انتظامی که به خوبی امنیت پس از حادثه را تامین کرده اند که از همه این عزیزان تشکر و سپاسگزاری می نمایم.