1403/06/30 10:59


133706
تاریخ انتشار: 1398/06/10 10:32
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در زادگاه نفت عنوان کرد :
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید با سفر به زادگاه نفت و حضور در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از نزدیک در جریان فعالیت های این شرکت قرار گرفت .

به گزارش آسماری به نفل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، مهندس فرخ علیخانی طی دیدار با اعضای هیأت مدیره این شرکت در جریان فعالیت های تولید نفت و گاز - پروژه های اجرایی و همچنین اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی قرار گرفت .

وی با مطلوب توصیف نمودن فعالیت های شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت : با توجه به قدمت تولید نفت از مخازن این شرکت ، خوشبختانه در زمینه تولید ، مطابق برنامه ابلاغی حرکت می کنید و عزمی راسخ برای چرخش چرخ اقتصاد کشور دارید .

 

وی پس از آن طی بازدید از تأسیسات قدیمی صنعت نفت در این شهر اظهار داشت : مسجدسلیمان با بهره گیری از موهبت داشتن اماکن و تأسیسات نفتی با قدمت فراتر از یک قرن می تواند جاذبه و قطب گردشگری صنعتی کشور شود و برای این کار ضرورت دارد پروژه پارک موزه صنعت نفت هرچه سریع تر به سرانجام برسد .

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز ضمن ارائه گزارشی از تولید نفت و گاز در این شرکت بر سختی و مشقات تولید ناشی از گستردگی حوزه ی جغرافیایی و پراکندگی و قدمت مخازن اشاره داشت و با اشاره به وضعیت 2 پروژه حیاتی احداث تأسیسات تزریق گاز در میادین لب سفید و هفتکل و نقش آنها در افزایش ضریب بازیافت مخزن و ظرفیت تولید اظهار داشت : این دو پروژه که از پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد برخوردار می باشند برای اتمام کار منتظر تأمین اعتبار باقیمانده هستند .

 

مهندس قباد ناصری با تأکید برحفظ تولید ایمن و پایدار  احداث خطوط لوله جایگزین را مصداق این امر عنوان کرد و گفت :  خط لوله  12 اینچ انتقال نفت واحد بهره برداری لب سفید که در ابتدا با حفظ فاصله و حریم ایمن احداث شد ولی به علت توسعه شهری و عدم رعایت حریم ، اکنون در محدوده ی مسکونی شهر قرار گرفته و ضمن ایجاد مانع در بررسی و پایش وضعیت خط لوله به علت ساخت و سازهای شهری ، ایمنی خط لوله و محدوده ی مسکونی حریم خط در طول مسیر را متأثر نموده که لازم است در جهت احداث خط لوله جایگزین خارج از محدوده ی شهری اقدام شود .

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ادامه به نبود امکانات رفاهی مناسب در سطح شهر مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت : نبود امکانات رفاهی - بهداشتی و درمانی - آموزشی موجب گردیده تا امکان جذب و نگهداشت نیروی انسانی به پایین سطح خود برسد .

 

وی خاطرنشان کرد : هم اینک با انبوهی از درخواست پرسنل برای انتقال و جابه جایی از این شهر مواجه ایم که قطعاً در آینده ای نزدیک موجب برهم خوردن وضعیت تولید و ناپایداری آن خواهد شد از این رو ضرورت دارد با اختصاص بودجه های مناسب نسبت به اجرای پروژه های تعریف شده  حوزه های مذکور اقدام تا چالش بی انگیزگی پرسنل و درخواست انتقال ها روند منطقی تری پیدا کند .