1403/06/30 05:10


133895
تاریخ انتشار: 1400/04/02 19:23
دکتر خسرو اباذری ؛ رئیس هیات امنای ستادهای مردمی و تشکل های حامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استان خوزستان طی پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، هفته قوه قضائیه را به همه تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

 

دکتر خسرو اباذری ؛ رئیس هیات امنای ستادهای مردمی و تشکل های حامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استان خوزستان طی پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، هفته قوه قضائیه را به همه تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

 قوه قضاییه به‌عنوان یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار در جمهوری اسلامی نقش ارزنده‌ای در حراست از آرمان‌های اصیل اسلامی و ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند دارد، صیانت از کرامت انسانی و تلاش در جهت برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و همچنین دفاع از مظلومان نیز از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی است.

بی‌شک بخش اعظمی از امنیت پایدار و برقراری نظم و تأمین آسایش و آرامش در جامعه مرهون کوشش  و همت مسئولان قضایی و بخش‌های مختلف دستگاه قضا است که به‌صورت جدی به  مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، قانون‌شکنی‌ها و جرائم مختلف بر خواسته و از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

 

از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت، ظریف ترین، حسّاس ترین و مهم ترین، و در عین حال از خطرناک ترین جایگاه های اجتماعی در جامعه است. در یک نگرش، اسلام قاضی را نماینده خداوند در زمین و با فضیلت ترین انسان ها می داند، ولی در نگرشی دیگر، بدترینِ انسان ها بر کره خاکی به شمار می آورد.

از همین روست که حضرت علی امیرمؤمنان علیه السلام در تعبیری زیبا و متین، خطاب به شریح قاضی می فرماید: «ای شریح! مجلس قضاوت، جایگاهی است که یا پیامبران و جانشینان به حق ایشان در آن قرار می گیرند، و یا سیه رویان و بدبختان بر آن تکیه می زنند». بر این پایه، فاصله میان قاضی شایسته و قاضی زشت کار، فاصله میان بالاترین درجات بهشت و پایین ترین درکات دوزخ دردناک است.

این‌جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل(ره)، فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به قضات محترم و کارکنان تلاشگر این دستگاه  تبریک عرض نموده و از خداوند سبحان برای همه این عزیزان عزت و سرافرازی و توفیق خدمت به ملت شریف و قدرشناس شهرستان ساری را مسألت می‌نمایم.