1403/06/30 04:16


133900
تاریخ انتشار: 1400/06/05 17:12
می‌شود سپردن سکان شرکت خدمات رسان بزرگی مانند آب و فاضلاب اهواز را که طیف مشترکینِ متنوعی را هم در بر می‌گیرد از این منظر به فال نیک گرفت که دشتی‌زاده خود مدارج رشد را در این مجموعه طی کرده است.

 

پس از فعل و انفعالات بسیار و گذشتِ حوادث متنوع، توأم با عموما بی تدبیری در سال‌های اخیر و بر مسند مدیریت شرکت آب و فاضلاب اهواز، بالاخره سعید دشتی‌زاده بعنوان مدیر این شرکت خدمات رسان معرفی گردید.

مساله دو حوزه‌ی آب و فاضلاب در این استان و خصوصا شهر اهواز جزو موارد پر چالش بوده که همواره و طی سال‌های اخیر با مساله‌ی تغییر زودهنگام مدیریت آن، شیب این چالش‌ها فزونی گرفته و این مورد خاص نیز به موانع پیش روی این حوزه در سطح کلانشهر اهواز مبدل گشته است.

یکی از اثرات سوء این تغییرات نا به هنگام و کوتاه مدت، عدم برنامه‌ریزی مدون و مشخص در این حوزه بوده و اصطلاحا می‌شود گفت شخص مدیر تا به خودش آمده دوره‌ی مدیریتش سر رسیده و کار به دیگری سپرده شده و قص علی هذا. برنامه‌ریزی  به جهت رفع موانع پیش رو با توجه به محدودیت امکانات، عدم وجود تاسیسات هم‌خوان با گسترش شهرنشینی و رشد جمعیت، شرایط تحریم‌های بین‌المللی،نیروی انسانی ناکافی و شکل سوق‌الجیشی شهر، عدم و یا تاخیر در پرداخت منابع مالی تخصیص یافته و گاه عدم همخوانی درآمد و هزینه در شرکت‌های خدماتی مانند شرکت‌های آب و فاضلاب، جز موارد اثر گذار در ارائه‌ی خدمات بهینه بوده که با توجه به موارد مطروحه نیاز به برنامه‌ریزی -کوتاه مدت و بلند مدت- در این حوزه‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

 

می‌شود سپردن سکان شرکت خدمات رسان بزرگی مانند آب و فاضلاب اهواز را که طیف مشترکینِ متنوعی را هم در بر می‌گیرد از این منظر به فال نیک گرفت که دشتی‌زاده خود مدارج رشد را در این مجموعه طی کرده و بر این اساس می‌توان امیدوار بود که با شناخت ریشه‌‎ای وی از مجموعه، بتواند عملکرد در خوری را در پاسخ به نیاز کلانشهر اهواز به این دو حوزه‌ی پر اهمیت ارائه دهد.

 

سعید دشتی‌زاده در حوزه‌ی دفتر فنی و معاونت مهندسی و توسعه، مدیریت شبکه و توزیع آب و معاونت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز سال‌ها فعالیت موثر و قبول مسئولیت داشته و با شناختی که از زیر و بم چالش‌ها و موانع پیش روی حوزه‌های مذکور (آب و فاضلاب)و توانمندی نیروهای شرکت طی این سالیان بدست آورده، می‌توان روشن‌بینانه به حضور وی در مرکز تصمیمات کلان این مجموعه نگریست و امید داشت با فرصت لازمی که هر مدیری برای تبیین سیاست‌گذاری‌های بالادستی و چشم‌انداز پیش روی مجموعه نیاز دارد، کشتی در تلاطم افتاده‌ی این شرکت را به ساحل آرامش برساند.

 

لازم به توضیح است در زمان پذیرش مدیریت شرکت آب و فاضلاب اهواز از سوی دشتی‌زاده، این مجموعه با چندین ماه حقوق معوقه پرسنل رسمی، قراردادی و پیمانکاری خود روبرو بوده است و در مناطق مختلفی سطح رضایتمندی عمومی نسبت به عملکرد و خدمات رسانی شرکت در دوره‌ی مدیران قبلی سطح قابل قبولی نبوده است. هر چند ناگفته نماند که ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری و عدم حمایت دولت گذشته در این موضوع نیز به شکل چشمگیری بر مشکلات این شرکت‌ها و عدم توازن درآمد و هزینه و خدمات رسانیِ آنها اثر سوء گذاشته است.