1403/06/30 02:08


133925
تاریخ انتشار: 1400/12/23 14:08
مادر شهید غلامرضا آسترکی درگذشت. مرحومه بیگم فریدونی در سن ۸۴سالگی بر اثر سکته مغزی به فرزند شهیدش پیوست.

 به گزارش آسماری خبر، جانباز شهید غلامرضا استرکی متولد ۴۸/۱/۳ می باشد. وی در تاریخ ۶۴/۸/۱۱ پس از تک دشمن در جزیره مینو اروندکنار از ناحیه گردن قطع نخاع و در آسایشگاه امام خمینی(ره) بستری شد. وی پس از ۱۹سال تحمل درد و رنج بستر، با استقامتی مثال زدنی در تاریخ۸۳/۲/۲۹در آسایشگاه امام به شهادت رسید. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس همزمان با تشیع پیکر پاکش دختری که در انتظار تولدش بود به دنیا آمد و در همین راستا شهرداری تهران یکی از معروف ترین خیابان های پونک در غرب تهران را به نام ایشان نامگذاری کرد.
علیرضا شیخ رباط رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مسجدسلیمان در پیامی درگذشت مادر شهید غلامرضا آسترکی را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:متن پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

خانواده محترم شهید غلامرضا آسترکی

سلامٌ علیکم

صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، هدیه کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والا مقام نیست.
درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «بیگم فریدونی» مادر گرامی شهید معزز «غلامرضا آسترکی» را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک ایمان و اراده راستین این شهدای والامقام ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که توسط والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته که در این میان نقش این بانوی ارجمند در جهت تربیت این اسوه‌ ی جهاد و مقاومت بی‌بدیل است. به یقین از دست دادن مادر والامقامی که با افتخار به شهادت فرزند عزیز خویش، در ادامه راه آن شهدای معظم با اعتقادی راسخ استقامت و پایداری نمودند، بسیار غم‌انگیز است.

از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.