1403/06/29 20:39


133978
تاریخ انتشار: 1402/02/31 23:50
مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان خبر داد:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: مطالعات ۲۰۰ بنای تاریخی با ارزش در بافت شهر مسجدسلیمان انجام شده که ظرف دو ماه به نتیجه رسید.

به گزارش آسماری به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان, محمدحسین ارسطوزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت موزه نفت مسجدسلیمان گفت: این موزه از محل اعتبارات نفت تأمین‌ اعتبار شده و در حال برگزاری مراحل انتخاب پیمانکار و مشاور برای تکمیل محتوای موزه است که در روزهای آتی شاهد شروع فعالیت اجرایی و احداث موزه هستیم و تا پایان امسال موزه نفت وارد مدار گردشگری می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: مطالعات ۲۰۰ بنای تاریخی با ارزش در بافت شهر مسجدسلیمان انجام شده که ظرف دو ماه به نتیجه رسید.

 

او با اشاره به گستره آثار تاریخی در مسجد سلیمان و جایگاه آن در محدوده این شهرستان گفت: با مطالعات جامع به زودی شاهد خواهیم بود که مسجدسلیمان به عنوان یک شهرموزه در اختیار دوستداران میراث‌فرهنگی قرار بگیرد و بتوانیم از این ظرفیت غنی تاریخی که در بردارنده آثارشاخص تاریخی و صنعتی و معماری هستند بهره ببریم.

 

ارسطوزاده افزود: در کنار سامان‌دهی و حفاظت، این آثار تاریخی در معرض نمایش قرار می‌گیرند و بسته گردشگری شهرستان مسجدسلیمان به سبد گردشگری استان افزوده می‌شود.

 

او بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی، قراردادی برای ساخت و ‌ایجاد این شهرموزه منعقد شده و سامان‌دهی بنای تاریخی سرمسجد هم در دست انجام است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان درخصوص ایجاد و ‌نصب تابلوهای شهری و معرفی آثار تاریخی هم گفت: بالغ بر ۶۰ تابلو برای معرفی آثار تاریخی در شهرستان مسجدسلیمان ساخته شده است که ظرف دو‌ هفته آینده این تابلوهای شهری در مسجدسلیمان نصب می‌شوند.