1403/06/29 21:13


134011
تاریخ انتشار: 1402/04/17 22:19
اعتراض به نحوه بومی گزینی در آزمون استخدامی صنعت آب و برق خوزستان
صبح امروز آگهی جذب نیرو در قالب قرارداد تامین نیروی انسانی صنعت آب و برق خوزستان و استخدام در سد مسجدسلیمان منتشر که اعتراضات گسترده ای به نحوه بومی گزینی در این آزمون به همراه داشته است.

به گزارش آسماری خبر به نقل از پایگاه خبری رویش زاگرس در بند ۴ شرایط احراز سهمیه بومی آمده است: داوطلب بومی به داوطلبی گفته می شود که محل تولد، یا صدور شناسنامه، یا محل سکونت داوطلب بایستی با شهرستان مورد تقاضا یکسان باشد و این یعنی به جز افرادی که در شهرستان اندیکا زندگی می کنند دیگر افراد در شهرهای مسجدسلیمان، لالی یا هفتکل حق حضور در این آزمون را ندارند و همین مسئله باعث اعتراض جوانان دیگر شهرهای مسجدسلیمان،لالی و هفتکل شده است.


یکی از این جوانان در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: وقتی جوانان این شهرها حق حضور در آزمون استخدامی سدی که به نام مسجدسلیمان نامگذاری شده است را ندارند، پس اولویت استخدام در شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان، کارخانه سیمان گلگیر، شرکت نفت و… هم می بایست از جوانان بومی همین شهرها باشد! وی معتقد است این اجحافی ست در حق جوانان بیکار شهرهای همجوار! وی ابراز امیدواری کرد مسئولان شهرستان از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از این کج سلیقگی جلوگیری کنند.


رحیمی یکی دیگر از این جوانان معتقد است: با وجود آمار بالای ۴۵ درصد بیکاری در مسجدسلیمان می توان درصد جذب نیرو از هر کدام از این شهرها را با توجه به آمار جمعیتی در نظر بگیرند و مسئولان باید اجازه بدهند همه جوانان بیکار این ۴ شهر در آزمون شرکت کنند. وی می گوید: این تبعیض و بی سلیقگی قطعاً مشکل ساز خواهد بود و در آینده باعث خواهد شد جوانان دیگر شهرها (مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل) در آزمون های مشابه خود را محق بدانند که جوانان یکی دیگر از این شهرها حق حضور در آزمون را نداشته باشند…


یکی دیگر از این جوانان معتقد است این بی تدبیری مسئولان است از یک جا اجازه می دهیم نیروهای متعدد غیر بومی از استان های دیگر جذب پتروشیمی، شرکت بهره برداری نفت و گاز، کارخانه سیمان گلگیر و هفتکل و… بشوند و هیچ مسئولی صدایش درنیاید تا همچنان شاخص بیکاری در این شهر بالای ۴۵ درصد باشد و حالا هم پس از مدت ها که آزمونی قرار است برگزار شود آن را تنها معطوف به یکی از این شهرها کنند!…
علی ایحال انتظار می رود مسئولان شهرستان همچنین آب و برق خوزستان پاسخ مناسبی به این مطالبه مردمی داشته باشند…