1403/06/29 05:31


134136
تاریخ انتشار: 1403/05/20 22:24
فرشید خدادادیان، کارمند وزارت نفت و عضو ستاد دکتر پزشکیان
خبر ایجاد تشکل همکاران هم استانی و همشهری جنوبی من در قالب "هم نوا" خبری خوب و مسرت بخش برای کل وزارت نفت است.

فرشید خدادادیان/خبر ایجاد تشکل همکاران هم استانی و همشهری جنوبی من در قالب "هم نوا" خبری خوب و مسرت بخش برای کل وزارت نفت است. همکاران من در مناطق نفت خیز جنوب هربار که اراده کرده اند برای حقوق و مطالبات خود و بهبود شرایط صنعت نفت اقدامی تشکیلاتی داشته باشند، تاثیری ویژه و شگرف در سرنوشت خود و همچنین کل صنعت نفت داشته اند.


سال های آغازین دوران اصلاحات من این افتخار را داشتم تا دوشادوش تعدادی از عزیزان در راستای "تشکل" سازی در مناطق نفتخیز جنوب باشم و بیاموزم.
تا آن مقطع، تکنوکرات ها و متخصصان خوش فکر و روشن اندیش نفت، همچون همیشه اکثریتی خاموش بودند که در مقابل اقلیتی پر هیاهو (همچون همه جای کشور) معمولا در مقابل حق خود سکوت می کردند و هربار نیز که مطالبه حقی کردند و کردیم به چوب سیاسی بودن، اصلاح طلب بودن و دگرانديش بودن رانده شدند و شدیم و در تمامی این ایام، نکته قابل تاسف و البته تامل این بود و هست که افرادی که خود با زدوبندهای محفلی و سیاسی با جعل واژگان مقدسی همچون؛ "انقلابی" ، "هیئتی" و "ارزشی" و در بیشتر موارد نیز بدون کمترین تعهد و اعتقادی به انقلاب و هیئت و ارزش ها، روی کار آمدند، تکنوکرات ها و متخصصان ارزشمند مناطق را متهم به "سیاسی" بودن کردند و می کنند!!


گروه حداقلی که مدیریت شان را حداقل در دو دوره حکمرانی سنت گرایان در طول تاریخ جمهوری اسلامی همگان دیدند.


در فضای ایجاد شده پس از پایان غیرمنتظره دولت سیزدهم و آغاز به کار دولت چهاردهم، با تجربیات چهل و چندساله قبلی باید تشکیل نهاد نفتی "هم نوا" را به فال نیک گرفت. هم نوایی برای توجه به تخصص و کارآمدی در قلب صنعت نفت که هر زمان حرکت کرده و توسعه سازمانی پیدا کرده، کل صنعت نفت را همچون لوکوموتیوی پرتوان به دنبال خود کشیده است.


چالش ما همواره در صنعت نفت و چه بسا در کل کشور، تقابل دو دیدگاه در مقابل یکدیگر بوده؛
تخصص گرایی، کارآمدی و نگاه ملی در مقابل بی تخصصی با جعل واژه "تعهد" ، ناکارآمدی و نگاه امتی!
معمولا نیز هربار که کارآمدان، زمام امور را در دست می گیرند، ناکارآمدان به خلوت های خود بازگشته و اگر کارشکنی و برای کارآمدان پرونده سازی جعلی نکنند در بهترین حالت، هیچ کار مفیدی انجام نمی دهند!


"هم نوا" با تکیه بر تجربیات چهل و چندساله گذشته و مراقبت برای خنثی کردن توطئه های عامدانه ناکارآمدان میز و سمت از دست داده و مهمتر از آن مراقبت در برابر نفوذ "دوگانه سازهای سیاسی" منفعت طلب می تواند اتفاقی مبارک و خجسته برای پیگیری مطالبات برحق کارکنان سختکوش مناطق نفت خیز جنوب باشد، انشاالله