1403/06/29 05:37


134137
تاریخ انتشار: 1403/05/19 18:03
به همت شهردار و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان، سینما سیار در پارک گل نرگس مسجدسلیمان راه اندازی و افتتاح گردید.

به گزارش آسماری خبر.محمد خسروی شهردار مسجدسلیمان اظهار داشت: این کار به صورت صددرصد توسط کارکنان واحدهای مختلف شهرداری اجرا شد.

وی ادامه داد: ایده ها و تفکرات اعضای شورای شهر بود که در جهت رفاه و آسایش و آرامش مردم عزیزمان رقم می‌خورد و بی شک این حرکت فرهنگی در پارک ۱۱ هکتاری و پارک ملت بی بیان نیز اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد : در خصوص مسائل فرهنگی نگاه ویژه ای خواهیم داشت ، آرامش و آسایش حق شهروندان شریف مسجدسلیمان است و انتظار می رود مردم عزیز از این کارهای فرهنگی حمایت کنند ، ان شاءالله شهد شیرین خدمت مبارک همه همشهریان باشد.
شهردار مسجدسلیمان در خاتمه گفت: شهروندان عزیز می توانند روزهای پنج شنبه راس ساعت ۲۰ با حضور در پارک گل نرگس به صورت رایگان نظاره گر بروز ترین فیلم های سینمایی کشور شوند.

داریوش باقرفر از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و رسانه مسجدسلیمان در حاشیه این برنامه اظهار داشت: سینما مظهر تمدن است بی شک همه کسانی که اهل مسجدسلیمان و متولد شهر اولین‌ها هستند و با هنر سینما آشنا و ضرورت این هنر را می شناسند اطلاع دارند که مسجدسلیمان در گذشته های خیلی دور در هر محله یک سینما داشت که این سینماها در دو بخش زمستانه و تابستانه فعالیت می کردند.
وی افزود: بخش زمستانه در سالن‌ها اجرا می شد و بخش تابستانه در فضای باز، همانند: سینما نفتون، کاوه، تلخاب، باشگاه ایران، باشگاه مرکزی و بی بیان.

وی ادامه داد: بعد از مدتها با افول صنعت نفت این همه امکانات نیز برچیده شد در این بین شهرداری ها نیز ضعیف عمل کرده و اقدامات ارزشمندی در این خصوص انجام ندادند. شوراها نیز به عنوان پارلمان شهری از سال ۷۶ شروع بکار نمودند اما عملکرد قابل توجهی نداشتند تا شورای شهر اخیر به ویژه عزیزانی که در سال گذشته در پی برخی اتفاقات به پارلمان شهری اضافه شدند ، تحولی جدید را در شورای شهر ایجاد نمودند.

باقر فر اضافه کرد: از اعضای محترم شورا انتظار می رود به کارهای فرهنگی که موجب تزریق نشاط و شادی در جامعه می‌شود بپردازند شاد بودن و شاد زیستن حق مردم است ، در شهری که هیچگونه امکاناتی وجود ندارد انتظار داریم حداقل ها برای مردم ایجاد شوند.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: خوشبختانه با انتخاب سنجیده و شایسته شورای شهر ، شهرداری جوان ، کاربلد و پای کار سکان مدیریت شهری مسجدسلیمان را به دست گرفته که خود دلسوخته و بومی مسجدسلیمان است و قصد خدمت به مردم را دارد و خود را برتر از مردم نمی‌داند بلکه خود را خادم شهروندان می داند. شهرداران گذشته اغلب غیر بومی بوده و چندان عرق و تعصبی به شهر مسجدسلیمان نداشتند.

وی افزود: در همین مدت اندک شورای شهر متحول شده و ترمیم شده در حال خدمت به مردم هستند، خدماتی که باید در سالیان گذشته انجام می شد.
رئیس اسبق اداره فرهنگ و ارشاد مسجدسلیمان اضافه کرد: سینما به عنوان یک ضرورت در فرهنگ سازی ، رشد، تحول و آگاهی بخشی برای مردم بسیار موثر است سینما پایه تحول اجتماعی است و باعث رشد در جامعه می شود . بنابراین ضرورت ایجاد سینمای تابستانه یا فضای باز به تأسی از گذشته مسجدسلیمان یک نوستالژی بسیار ارزشمند برای ما است که این آرزوی دیرینه به وسیله شهردار و اعضای شورای شهر تحقق یافت .

وی ادامه داد: اینکه شهردار دید فرهنگی داشته باشد ، به فرهنگ و هنر اهمیت دهد و معاونت فرهنگی تحت امر خود را تقویت کند بسیار مهم است ، شهردار بداند وظیفه شهرداری علاوه بر ارائه خدمات شهری به شهروندان، انجام امور فرهنگی در مسیر فرهنگ سازی نیز است اگر شهرداری به این باور رسید می تواند موفق و در ردیف شهرداران موفق کشور قرار بگیرد شهرداری که در کنار امور عمرانی و شهرسازی به زیباسازی شهر توجه کند شهرداری فهیم و قابل احترام است.
وی در خاتمه سخنان خود گفت: برای اولین بار پس از سالها شاهد بودم که کارکنان خدوم شهرداری بدون دخالت بخش خصوصی اقدام به انجام این کار ارزشمند نمودند که قابل تحسین و پسندیده است و جا دارد به عنوان یکی از اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه از این حرکت ارزشمند شهردار و اعضای شورای شهر تشکر و قدردانی نمایم.

در ادامه علی قنبری عضو شورای شهر بیان داشت: یکی از دغدغه های مهم شورای شهر تبدیل اماکن عمومی به اماکن فرهنگی است که از شاخصه های آن می توان سینما، نمایش های خیابانی، توزیع تراکت و رادیو پارکی را نام برد که البته رادیو پارکی در آینده نزدیک استارت خواهد خورد.