1403/06/29 21:00


136
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:30
حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان:
حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مسجدسلیمان با اشاره به موضوع مهم هفته مسجد در هفته آینده گفت: مساجد نقشی کلیدی در عمران , آبادانی و فرهنگ جامعه دارند

 حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه  مسجدسلیمان با اشاره به موضوع مهم هفته مسجد در هفته آینده گفت: مساجد نقشی کلیدی در عمران , آبادانی و فرهنگ جامعه دارند. در قرآن و روایات اشارات زیادی به اهمیت مسجد شده است. در قران آمده است که چه ظلمی از این بدتر که مسجدی را خراب کنید و مردم را از حضور در مسجد محروم کنید.چنین افرادی را در دنیا خار و ذلیل و در آخرت عذابی عظیم خواهیم داد.

 

به گزارش اسماری نیوز وی ادامه داد: نامگذاری روز جهانی مسجد در سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی و به پیشنهاد جمهوری اسلامی در سازمان بی بخار کنفرانس اسلامی که بی بخاری خود را در همین مسایل غذه ثابت کرد بود .

 

امینی گفت : انشالله خداوند به آیت الله مهدوی کنی سلامتی بدهد که همه ساله محورمجالس  بزرگداشت مساجد در کشور و تهران ایشان بودند.از اداره اوقاف  و سازمان تبلیغات اسلامی انتظار داریم که در این هفته فعال باشند و برنامه های خوبی برگزار کنند از جمله تشکر از پیرغلامان و هیات امنای مساجد.

 

مسجدسلیمان اگر امروز آبرویی کسب کرده به برکت همین پیرغلامان و پیش نمازان و هیات امنای مساجد است که مساجد را از کارکرد فاتحه خوانی و سوگواری خارج کرده و مقداری غنای اسلامی و قرآنی به مساجد دادند .

 

امینی ادامه داد:  برگزاری مراسم فاتحه در مسجد مکروه است و چنین کاری ریشه در قرآن و روایات ندارد. مسجد باید دانشگاه ,سینما , ورزشگاه و هر آنجه که از کانون اجتماعات خیر است باشد و تنها چیزی که نیست همین مکان برای فاتحه خوانی است که متاسفانه امروز تنها مکانی برای مراسم فاتحه است.

 

امسال هفته مسجد مصادف شده با سالگشت حمله رضا خان بی سواد و خائن به مسجد گوهر شاد.زمانی که بحث کشف حجاب شد علما تنها جایی که داشتند پناه ببرند همین مسجد بود که رضاخان با حمله به علما خیلی از آنها را کشت که همین رخداد مهم موجب شد تا اهمیت این هفته بیشتر شود.

 

لازم است بیشتر به مساجد بپردازیم و توجه کنیم بدلیل اینکه بیداری اسلامی چند سال اخیر از شمال آفریقا تا غرب آسیا برآمده از مساجد بود که حاکی از این است مساجد می تواند نقطه آغاز انقلاب و خروش یک نهضت باشد پس نباید به مساجد بی توجه باشیم.

 

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان با اشاره با نقش مساجد در جذب افراد تازه مسلمان در کشورهای اروپایی  افزود: در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها اکثر افرادی که  جذب اسلام می شوند و نماز خوان می شوند جذب بچه مسلمان های مسجدی اروپا می شوند که نشان از اهمیت کارکرد مساجد در دنیای لائیک مثل اروپا است.

 

این استاد حوزه علمیه خطاب به جوانان گفت : جامعه آینده ما منتظر فکر و قلم شماست اگر امروز در اداره بعضی بخش های کشور  ضعفی داریم علتش این است که بعضی پست ها دست بچه مسجدی ها نیست. بعضی از مدیران ما با قرآن مانوس نیستند اگر جایی مقاله بنویسند یا سخنرانی داشته باشند خجالت می شکند در مقاله خود بگویند قال رسول الله اما با پررویی و قیافه گرفتن کلی اسم اروپایی را در مقاله خود ارایه می دهند که این کار یک نوع خود باختگی است.

 

در جهان اسلام امروز که مبتلا شده به فرقه های تکفیری مسجد می تواند محور اتحاد و برادری جهان اسلام شود. هیچ فرد مسلمانی در جهان اسلام چه شیعه و غیر شیعه راضی به این کارهای زشت و ناهنجار که در دنیای اسلام رخ می دهد نیست.

 

وی گفت: درد و دل من این است که متاسفانه اول انقلاب  جامعه حزب اللهی ما درست کارش را در مساجد ادامه نداد. انقلاب خوبی کردیم و بعد مبتلا به جنگ شدیم و مشکلاتی بوجود آمد از جمله همین بحث جابه جایی در شهر مسجدسلیمان و بعد ناکارآمدی برخی مدیران و قوم گرایی خود مردم که نباید فقط نمره منفی به مدیران بدهیم.قوم گرایی منظور یک طایفه خاص نیست و اگر مسجدسلیمان و ایل و تبار ما از لاک اشتباه قوم گرایی در نیاید مسجدسلیمان به رشد و عمران و آبادانی و تعالی فرهنگ نخواهد رسید.

 

یکی از ریشه های اساسی این انجراف و به بی راهه رفتن این است که در یک دوره مساجد را رها کردیم. امروز اگر به فرزندان خو بگوییم مسجد فقط فاتحه خوانی و غم و گریه به ذهنشان می آید.نباید اینطور باشد و این رویه باید  با محوریت روحانیت جوان و برآمده از حوزه علمیه خودمان اصلاح شود.

 

امینی اظهار داشت :از  صدا و سیمای استان تشکر می کنم که راهپیمایی روز قدس مسجدسلیمان و جلسه ختم قران ماه رمضان  را پخش زنده نشان داد و توجه خوبی به شهر و ایل وتبارمان دارند  و ساعات خاصی از برنامه های شبکه را به گویش اصیل و خالص ما اختصاص دادند.

 

حجت الاسلام امینی با تبریک هفته دولت گفت: یاد شهدایی همچون رجایی و با هنر را گرامی می داریم و هفته دولت را به دولتمردان تبریک می گویم.

 

از دولت می خواهیم بسته سیاست اقتصادی کشور که خیلی مهم است را بدون ملاحظه کاری اجرا کند و امیدوارم محقق شود و کشور را از رکود تورمی خارج کند. جاهایی تنبلی و ملاحظه کاری هایی  مثل تکیه اقتصاد به نفتباعث شد گرفتار وشویم  که رهبرمعظم  انقلاب از دوره ریاست جمهوریشان تاکنون خواستار عدم وابستگی اقتصاد به نفت شده اند.

 

حجت الاسلام امینی در پایان تاکید کرد : امروز ما درمعرض خطر ماهواره هستیم که خطری بسیار جدی است, از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ممنونم که با برگزاری نشست های روشنگری یکی از دستور کارهایش مبارزه مثبت با ماهواره است. امیدواریم صدا و سیما و دیگر رسانه ها و نخبگان و علما و معلمان امسال با آغاز سال تحصیلی همه همت خود را به میدان بیاورند.بحث ماهواره و بی عفتی و افزایش آمار طلاق را نباید دست کم بگیریم.