1403/06/29 20:42


139
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:30
مدیر عامل سازمان آتش نشانی در گفتگو با آسماری:
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مسجدسلیمان که حدود یک ماه از فعالیت مستقل آن می گذرد با مشکلات و کمبودهایی روبروست که نیازمند توجه جدی از سوی مسئولین مربوط به این سازمان تازه تاسیس و البته مهم در حوادث ناگوار است.

  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شهرداری مسجدسلیمان که حدود یک ماه از فعالیت مستقل آن می گذرد با مشکلات و کمبودهایی روبروست  که نیازمند توجه جدی از سوی مسئولین مربوط به این سازمان تازه تاسیس و البته مهم در حوادث ناگوار است.

 

 به گزارش آسماری نیوز محمد زراسوندی علی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار آسماری نیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر مسجد سلیمان شهری طولی  بوده و در حال حاظر تنها دو ایستگاه در سطح شهر فعال می باشد و مردم در حوادث انتظار دارند ما در اسرع وقت در محل حادثه حاظر باشیم متاسفانه با این امکانات محدودی که داریم اما تا کنون نهایت تلاشمان را برای جلوگیری از خسارات در حوادث انجام داده ایم.

 

وی ادامه داد: :ضمن تشکر از همکاری شهردار محترم اما  با بودجه محدودی که شهرداری مسجدسلیمان برای خرید تجهیزات در اختیارمان می گذارد برای خرید تجهیزات و برخی وسایل اولیه با مشکل روبرو هستیم.علیرغم این کمبودها و وسعت حوزه کاری از جمله اینکه روستاهای اطراف شهر هم جز حوزه کاری این سازمان است برای ارائه خدمات بهتر نیازمند به ایستگاه های بیشتر در سطح شهر و ماشین آلات و نیروی انسانی بیشتری هستیم.

 

زراسوندی با اشاره به لوله های گاز ترش قدیمی که  تاکنون در برخی محلات جمع آوری نشده و هر از گاهی حوادثی را برای شهروندان در پی دارد افزود: مکاتباتی با شهردار و فرماندار مسجدسلیمان برای جمع آوری هرچه سریعتر این لوله های فرسوده انجام داده ایم.در واقع متولی اصلی برای جمع آوری این لوله ها شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان است که اطلاعیه هایی هم در همین خصوص برای شهروندان منتشر کرده که انتظار می رود با سرعت بخشیدن به عملیات گازرسانی به این محلات در جمع آوری لوله های قدیمی اقدام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه منابع طبیعی و آتش سوزی در مراتع  انتظار می رود ادارات منابع طبیعی و  محیط زیست با کشاورزانی که اقدام به آتش زدن زمین های خود می کنند برخوردی جدی انجام دهد چراکه این اقدام علاوه بر آلودگی زیست محیطی منجر به آتش سوزی های وسیعی گردیده است.

 

  زراسوندی در ادامه گفت : در مواردی که آتش سوزی در شبکه برق رخ می دهد  قبل از عوامل آتش نشانی نیاز به حضور نیروهای اتفاقات برق است که با توجه به طولی بودن شهر و اینکه تنها ایستگاه اتفاقات برق در منطقه نفتک  قرار دارد نیاز است تا حداقل یک ایستگاه اتفاقات برق در منطقه کلگه نیز احداث شود.

 

وی با اشاره به افزایش ساخت و سازها و آپارتمان سازی ها  در مناطق مختلف مسجدسلیمان گفت :با توجه به حادثه خیز بودن و زلزله خیز بودن شهر مسجدسلیمان لازم است تا  نظارت جدی از سوی سازمان نظام مهندسی مسجدسلیمان در رعایت و اجرای مباحث 14بند ایمنی ساختمان ها در نقشه های ساختمانی  لحاظ و نظارت گردد.

 

زراسوندی در پایان با  اشاره به اقدامات انجام شده برای سرعت بخشیدن به عملیات امداد و نجات در حوادث گفت:  پیشنهاد راه اندازی بی سیم امداد در مسجدسلیمان که بین  سازمان آتش نشانی , هلال احمر,اورژانس,نیروی انتظامی ,اتفاقات برق و اتفاقات گاز مشترک است را به فرمانداری شهرستان ارایه داده ایم.همچنین در همین راستا بزودی ایستگاه اتش نشانی سوم مسجدسلیمان را در منطقه تلخاب  را که ساختمانش تکمیل شده را تجهیز و افتتاح خواهیم کرد. در طی همین هفته دوره آموزشی سه روزه ای برای افزایش توانمندی پرسنل سازمان آتش نشانی  با حضور مربیان سازمان آتش نشانی اهواز برگزار خواهیم کرد.