1403/06/29 20:53


151
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:31
معضلی که سالها حل نشده
کیفیت نامطلوب و وضعیت نابهنجار بیمارستان22بهمن مسجدسلیمان که سالهاست برای همگان روشن شده متاسفانه از دید برخی ها دور مانده است.

  کیفیت نامطلوب و وضعیت نابهنجار بیمارستان22بهمن مسجدسلیمان که سالهاست برای همگان روشن شده متاسفانه از دید برخی ها دور مانده است.

 
به گزارش آسماری نیوز سالهاست که بیمارستان جدید مسجدسلیمان معروف به بیمارستان نمره 2 در انتظار تجهیز و افتتاح است که این امر تا کنون محقق نشده و مشکلات بهداشتی  و درمانی مردم هر روز در حال افزایش است.
 
بیمارستان 22بهمن فقط مختص مسجدسلیمانی ها نیست چرا که بدلیل نبود بیمارستان و مراکز درمانی مجهز در شهرستان های اطراف (اندیکا-لالی-هفتکل و روستاهای این مناطق)بیماران این شهرستان ها نیز باید به این بیمارستان مراجعه کنند و در موارد تصادفی یا بیماری های خاص بدلیل نبود تجهیزات کافی باید به بیمارستان های اهواز منتقل شوند که همین انتقال به اهواز هم بدلیل کمبود آمبولانس گاهی مشکلاتی را برای بیماران بوجود می آورد.
 
از جمله مشکلاتی که بیمارستان 22بهمن مسجدسلیمان با آن روبروست وضعیت هتلینگ بیماران و همراه بیمار است که  به جرات می توان گفت بیش از99درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان از این وضعیت ناراضی و شاکی هستند.
 
در یکی از اتاقهای  بستری بیمار این بیمارستان هفت تخت برای بستری شدن بیمار وجود دارد و امکاناتی که در این اتاق قرار دارد عبارت است از یک دستشویی,یک کولر گازی  پنجره ای که هیچکس را خنک نمی کند و جوابگوی فضا اتاق نیست,صندلی برای همراه بیمار وجود ندارد یا اگر هم باشد یک یا دو صندلی پلاستکی در یک اتاق هفت تخته برای همراهان وجود دارد. در واقع قانون همراه بیمار در این بیمارستان به این شکل است که هرکس روی صندلی نشست هرگز نباید از روی آن بلند شود چرا که صندلی را از دست خواهد داد و تا زمانی نامعلوم باید سرپا باشد.البته با کمی زیرکی می توان با گذاشتن وسایل خود مثل کت یا کیف و...روی صندلی این صندلی را برای همیشه مال خود کرد.
 
بیمارانی که در سمت دیگر اتاق بستری هستند و روبروی کولر نیستند چاره ای جز در اوردن پیراهن خود ندارند چرا که هرگز هوای خنک خارج شده از کولر به وی نمی رسد و باید تلاش کند تا هرچه سریعتر بهبودی خود را بدست اورد تا بتواند از این  اتاق بستری یا در واقع اتاق شکنجه بیمار فرار کند.
 
برای انتقال بیمار به اتاق عمل تخت مجزا وجود ندارد و در واقع فرد بیمار باید با تخت خودش به اتاق عمل رفته و پس از پایان عمل با همان تخت به اتاق بستری برگردد.
 
به جرات می توان گفت هیچ همراه بیماری تمایلی برای ماندن کنار بیمار خود ندارد چرا که اگر شب را بخواهد همراه بیمار خود باشد یا باید روی صندلی بنشیند یا اینکه شب تا صبح را سرپا سپری کند و نکته جالب توجه این است که صبح روز بعد باید 30هزار تومان هم برای خدماتی که دریافت نکرده به بیمارستان پرداخت کند .
 
راهروی این بیمارستان در گرمای 50درجه تابستان فاقد سیستم تهویه هوا و خنک کننده است که موجب نارضایتی افرادی است که در  این مکان حضور دارند یا پشت در اتاق عمل منتظر بیمار خود هستند.
 
طبق گفته مدیر داخلی این بیمارستان  (اینجا بخوانید)دستگاه های غیرپزشکی مانند تخت بیمار و لاکر،ترالی حمل اکسیژن،کولر اسپلیت،سطل زباله ی دیواری،تلویزیون،بخاری برقی فن دار،کمد دارویی،ویلچر،آبسرد کن و بین لباسی جهت تکمیل هتلینگ اتاق های بستری بیماران ورفاه بیشترآنان خریداری شده است.
 
متاسفانه بر خلاف گفته های مدیرداخلی بیمارستان22بهمن تخت های این بیمارستان قدیمی بوده,اتاق ها فاقد کولر اسپیلیت است وسطل زباله دیواری ,تلویزیون!!!!و....در اتاق های این بیمارستان به چشم نمی خورد.
 
شایان ذکر است که متن این گزارش به هیچ عنوان قصد زیر سوال بردن زحمات بی وقه پرسنل زحمت کش این بیمارستان از جمله پرستاران زحمت کش را ندارد و امید است تا مسئولین مربوطه هرچه زودتر اقدامی عملی در جهت تجهیز و افتتاح بیمارستان نمره 2انجام دهند تا هم پرسنل بیمارستان و هم بیماران از این وضعیت نا مطلوب نجات پیدا کنند.