1403/06/29 20:27


164
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:31
حسن کاظمی نیا :
حسن کاظمی نیا رییس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در سال اول از دوره چهارم در پایان دوره یکساله ریاست خود نشستی خبری با اصحاب رسانه مسجدسلیمان برگزار کرد.
  به گزارش آسماری نیوز حسن کاظمی نیا رییس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در سال اول از دوره چهارم در پایان دوره یکساله ریاست خود نشستی خبری با اصحاب رسانه مسجدسلیمان برگزار کرد.
 
در این نشست که با حضور سهراب یوسفی شیخ رباط نایب رییس شورای شهر و اصحاب رسانه برگزار می شد حسن کاظمی نیا رییس سابق شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان(دوره چهارم) در ابتدا با اشاره به پروسه انتخاب شهردار که مدت زیادی به طول انجامید گفت: آقای خلیل حیدری شهردار مسجدسلیمان را بدون تاثیر گذاری از هیچ ارگان خاصی و تنها با رای و مشورت اعضای شورا انتخاب کردیم گرچه اقای حیدری بعدا در مصاحبه ای خود را معرفی شده از سوی استانداری معرفی کردند که این قضیه برای شورا اصلا خوشایند نبود.
 
در مسیر انتخاب شهردار انتظار داشتیم خیلی ها از ما حمایت کنند ولی متاسفانه برخی انتظار داشتند این شورا هم مثل گذشته محل باج خواهی خواص باشد که خوشبختانه هرگز تسلیم این باج خواهی افراد حقیقی و حقوقی نشدیم و شهردار را خودمان با تمام سنگ اندازی هایی که از سوی برخی افراد می شد از بین بیش از20نفر که گزینش و غربال کردیم  انتخاب کردیم.
 
وی نسبت به عملکرد شهردار مسجدسلیمان گفت: انتظار هماهنگی بیشتری از اقای حیدری داشتیم و داریم. شهرداری در ابتدای کار خود با بدهی 5ماه حقوق عقب افتاده کارمندان  و 410میلیون تومان بدهی به تامین اجتماعی بابت بازنشسته های شهرداری مواجه بود   در همین اوضاع نامه ای از تامین اجتماعی فرستاده شد که شهرداری 20 سال پیش توسط شهردار وقت 2400متر از زمین شهرداری را در ازای بدهی که هیچ مستنداتی برای آن وجود ندارد به تامین اجتماعی واگذار شده و اصلا معلوم نبود مبلغ آن بدهی چقدر است. این قضیه را در دادگاه پیگیری کردیم و تامین اجتماعی هم پس از اینکه دلایل ما را پذیرفت از پیگیری این موضوع منصرف شد.
 
در همین موقع فردی هم که زمینش در طرح جاده  افتاده بود شاکی شهرداری شد و با رای 500میلیونی دادگاه به سراغ ما آمد که همین امر موجب مسدودی تمام حساب های شهرداری شد و مجبور به قسط بندی و پرداخت این مبلغ شدیم.
 
کاظمی نیا در ارتباط با طرح و برنامه های شورا در یکسال گذشته افزود: عدم وجود اراده ای محکم و عملیاتی برای ایجاد هماهنگی و حل مشکلات شهر موجب شده تا مسجدسلیمان به شهری بدقواره تبدیل شود که هر تازه واردی را به تجدید نظر در مورد ذهنیت خود نسبت به حضور در یک شهر وا می دارد. برخی مدیران حتی حاظر نیستند خانواده خود را به این شهر بیاورند و خودشان تا چهارشنبه در مسجدسلیمان هستند چنین مسئولی چطور ممکن است که خودرا موظف به رفع مشکلات و محرومیت های این مردم بداند.
 
وی ادامه داد: مسجدسلیمان 5 شهردار دارد که به ترتیب عبارتند از شرکت نفت,زمین شهری,ارتش,زمین خواران ,و نهایتا شهرداری که اولیش شرکت نفت است که خود را صاحب شهر می داند و مردم را خوش نشین خود می پندارد. دومین شهردار ما زمین شهری است که به عنوان مثال نامه ای به رییس اداره راه و شهرسازی ارسال کردیم که زمین های بلاصاحب را معرفی کند تا از تعرض زمین خواران جلوگیری کنیم ولی متاسفانه جواب ما را ندادند.
وقتی مامور ما برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به جایی فرستاده می شود قبل از رسیدن او کار ساخت و ساز تعطیل می شود که من نمیدانم این وسط خبررسان آنها چه کسی است.



رییس سابق شورای شهر مسجدسلیمان گفت: با پیگیری های اعضای شورای شهر مبلغ 316میلیارد تومان به عنوان عوارض نفت و گاز مشخص شد که لایحه آنرا برای نظر مثبت یا منفی فرماندار به فرمانداری ارسال کردیم و طبق قانون فرمانداری موظف است نهایتا دو هفته بعد پاسخ ما را بدهد که متاسفانه با گذشت چند ماه هنوز جوابی به ما داده نشده است.طبق قانون اگر پس از 14روز پاسخ داده نشود می توانیم اجرایش کنیم که به همین منظور با وکیلی صحبت شده تا در کمیسیون ماده 77که مربوط به همین موضوع است از حق مردم دفاع کند.
 
در رابطه با همین عوارض نفت پاسخ اولیه ای که از شرکت نفت دریافت کردیم این بود که شما در جایگاهی نیستید که از ما عوارض بخواهید و وجاهت قانونی برای این کار را ندارید اما وقتی با جدیت ما و اهمیت موضوع مواجه شدند قصد داشتند  قضیه را به صورت کدخدامنشی حل کنند و پیشنهاد اجرای چند پروژه را دادند که با رای گیری اعضای شورا با این روش مخالفت شد و تصمیم بر این شد تا از طریق قانونی حق مردم را بگیریم.
 
وی با اشاره به مشکلات پیش روی شورا گفت: در همان روزهای ابتدایی اغاز کار شورای چهارم با مشکل قراردادهای مشکل دار مواجه شدیم ازجمله قرار داد پیمانکار تنظیفات شمال غربی شهر که تاکنون هم مشکلاتش حل نشده و حقوق کارگران را درست پرداخت نمی کند.
 
قرار داد مربوط به جایگاه cngشهرداری که متاسفانه 500میلیون پول بیت المال را به شهرداری ضرر وارد کرد هنوز مقصرش که پیگیر پرونده اش در دادگاه هستیم مجازات نشده و ما فقط توانستیم این جایگاه را توسط خود شهرداری اداره کنیم که الان ماهیانه حدود 20میلیون تومان هم برای شهرداری سود دهی دارد.
 
وی ادامه داد: شهردار قبلی96نفر را مشغول به کار کرده بود که حتی ما افرادی را داریم که در دیگر ادارات کار می کنند و از شهرداری حقوق میگیرند در حالی که شهرداری حقوق کارمندان خودش را به سختی پرداخت می کند.
 
 
طبق قانون شهرداری باید نیم درصد از درآمد خود را به کتابخاه های عمومی شهر پرداخت کند که متاسفانه بدلیل اینکه این پرداخت در گذشته صورت نگرفته مبلغ قابل توجهی بدهی را روی دست ما گذاشت و نهایتا به صورت توافقی دو نفر نیرو را بجای این بدهکاری در اختیار کتابخانه ها قرار دادیم.
 
مشکل دیگر ما مربوط به املاک بدون سند بود که شرکت نفت اجازه صدور سند را نمی داد که برای حل مشکل نیاز به تصمیم وزرا و مجلس دارد و حتی آقای بورد مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب هم نمی تواند در این رابطه کاری بکند و اجازه صدور اسناد املاک مسجدسلیمان را بدهد و با پیگیری هایی که کردیم تنها برای 20ملک سند صادر شد که با مخالفت اداره کل ثبت استان مواجه شدیم و جلوی ادامه کار گرفته شد.
 
در بحث جابه جایی مناطق آلوده  جابه جایی گزینشی باعث شد تا خیلی ها به این مناطق برگردند و ناهنجاری های دیگری بوجود آمد که بهتر بود مناطق بصورت تکی به طور کامل تخلیه شوند نه اینکه از هر منطقه چند خانه جابه جا شود.
 
وی افزود: بخش وسیعی از زمین های شهر متعلق به ارتش است  که پس از تخریب ساختمان  دبیرستان نزاجا و با توجه به ماده 101قانون شهرداری ها باید 43/75درصد زمین را در اختیار شهرداری قرار می داد اما تنها 7500متر زمین به قیمت هر متر 36هزار تومان برای شهرداری در نظر گرفته شد در حالی که در هیچ روستایی زمین به این قیمت وجود ندارد. همین پرونده هم بزودی در دادگاه مطرح خواهد شد.
 
کاظمی نیا در رابطه با زمین روبروی ترمینال ورودی مسجدسلیمان اظهار داشت: زمان شهردار قبلی قرار شد تا پس از واگذاری این زمین از ارتش به شهرداری پارکی به مساحت 11هکتار در ورودی شهر احداث شود اما بعد از چند ماه فردی از کانادا آمد با سند سیم سرب و ادعای مالکیت این زمین را کرد.
 
سند این شخص مربوط به سال 1367 است که اصلا قراردادی  برای این زمین وجود ندارد و به ظاهر کارگاه بلوک زنی بوده که بدون برگزاری کمیسیون ماده 5 تغیر کاربری داده شده که این کار خودش جرم است.
طبق عکس ماهواره ای سال 1370مکان زمین این شخص در نقطه الف قرار دارد اما اکنون ادعای زمین در نقطه دال را دارد.
 
این فرد زمین را به 27پلاک تقسیم کرده و سر خود دیواری هم دور آن زده است و ما از شهردار خواستیم جلوی کار این شخص را بگیرد گرچه شخص مورد نظر در مصاحبه ای دروغین و برای بازی با احساسات مردم گفته بود که حسن کاظمی نیا با دست خودش جلوی کار من برای احداث هتل 4ستاره در مسجدسلیمان را گرفته در حالی که اولا قصد احداث هتل ندارد و ثانیا هرکسی می داند که هتل 4ستاره در مسجدسلیمان هیچ گونه توجیهی ندارد.
 
حسن کاظی نیا در پایان این نشست  گفت : من به عنوان کوچکترین عضو در شورا حضور خواهم داشت .شورای شهر پشتوانه مشروعیت رای مردم را دارد و انتظار می رفت مسئولان شهرستان این مجموعه را هضم می کردند و بپذیرند که شورا رقیب آنها نیست و نفع شخصی را ارجح ندانند.