1403/06/30 02:24


183
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:33
مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در گفتگو با آسماری:
ساخت و سازهای اطراف ساختمان بیمارستان نمره 2 روز به روز در حال نزدیک شدن به بیمارستان هستند.

  به گزارش آسماری نیوز دکتر محمدرضا نژادسلامی مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان نمره 2مسجدسلیمان به خبر نگار  آسماری نیوز گفت: برخی قسمت های ساختمان این بیمارستان هنوز تکمیل نشده که گفته شده بود تا پایان شهریور تکمیل خواهد شد اما هنوز محقق نشده است.

 
به عنوان مثال یک بیمارستان باید بتواند غذا تهیه کند که این امر نیازمند داشتن آشپزخانه ای فعال است در حالی که بیمارستان نمره 2فقط ساختمان آشپزخانه را دارد و مشخص نیست که تهیه تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه بر عهده مسکن و شهرسازی است یا دانشگاه علوم پزشکی؟ 
 
 
وی با اشاره به مشکلات پیش روی این بیمارستان گفت: برای اسکان پزشکان متخصص با مشکل مواجه ایم و جایی برای اسکان آنها پیش بینی نشده درحالی که در اکثر بیمارستان ها مکانی در همان محدوده بیمارستان یا نزدیک ترین مکان به بیمارستان برای اسکان پزشکان در نظر گرفته می شود همچنین راه دسترسی به این بیمارستان ناهموار است و برای انتقال تجهیزات نیز با مشکل مواجه هستیم .
 

دکتر نژاد سلامی همچنین در خصوص ساخت و سازهای اطراف این بیمارستان گفت:  با توجه به مسکونی بودن منطقه نمره 2 مشکل دیگر ما ساخت و سازهای اطراف ساختمان بیمارستان است که روز به روز در حال نزدیک شدن به بیمارستان هستند.
 

وی با اشاره به تجهیزات مورد نیاز این  بیمارستان گفت: برخی تجهیزات  در بیمارستان 22بهمن با نوع کاربری بیمارستان جدید هم خوانی ندارند و نمی توان از آنها در این بیمارستان استفاده کرد. در بیمارستان 22بهمن به عنوان مثال  اگر امور تاسیسات بیمارستان با 5نفر انجام می شد در بیمارستان جدید با توجه به حجم کار و وسعت بیمارستان نیاز است تا نیروهای بیشتر و تخصصی تر بکارگیری شوند چرا که نیاز است تا تجهیزات بزرگ بیمارستان در همان محل استقرار خود نگه داری و تعمیر شوند.

 

نژاد سلامی تاکید کرد: در بحث  تامین نیروی انسانی وخدماتی بیمارستان جدید نیاز به تعداد زیادی نیرو دارد که باید از طریق استخدام و بویژه توجه به استخدام نیروهای بومی این مشکل بیمارستان را حل کنیم . دانشگاه علوم پزشکی  باید  چارت سازمانی جدیدی برای این بیمارستان تهیه کند و نیروهای مورد نیاز را از طریق افراد بومی تامین کرده و اگر نیاز است برایشان دوره آموزشی برگزار کند. افتتاح این بیمارستان فرصت بسیار خوبی است برای اشتغال زایی در مسجدسلیمان  و به نظر من افتتاح این بیمارستان یک موهبت است و اشتغال زایی که ایجاد می کند موهبتی از آن مهم تر است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان  ادامه داد: به عنوان کسی که در این زمینه تخصص دارم اعتقاد دارم نباید فقط به حرف این بیمارستان را افتتاح کنیم مانند اتفاقی که درگذشته در دیگر شهرهای استان رخ داد و یک بیمارستان را که حدود 70یا80درصد پیشرفت کار داشت افتتاح کردند و خدمات نا مناسبی به مردم ارائه دادند که موجب نارضایتی مردم شد  تا جایی که مردم از بیمارستان قبلی و قدیمی خود راضی تر بودند. یک نفر  کارشناس را مامور کردم که بحث کارشناسی و نیازهای راه اندازی این بیمارستان را پیگیری کند که طی یک هفته تا ده روز آینده نتیجه کار را اعلام خواهد کرد.

 

نژاد سلامی در خصوص وضعیت بیمارستان قدیمی 22بهمن پس از راه اندازی بیمارستان جدید گفت: قاعدتا پس از راه اندازی بیمارستان جدید باید اورژانس بیمارستان 22بهمن تا  یک ماه خدمات خود را ارائه دهد تا مردم سر در گم نشوند اما در مورد کاربری آینده این بیمارستان تا کنون تصمیم گیری نشده و احتمالا تبدیل به یک کلینیک شود که در واقع بستگی به این دارد که چه مقدار از تجهیزات این بیمارستان به بیمارستان نمره 2 منتقل شود.
 

وی در پایان گفت: برای هر مسئولی افتخار است که در دوره مسئولیتس همچین بیمارستانی افتتاح شود اما همه باید مواظب باشیم که مطالبه بزرگی در مردم ایجاد نکنیم که بعدا نتوانیم پاسخگو باشیم و من امیدوارم که پس از تجهیز این بیمارستان بتوانیم در دهه فجر شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.
 
 
در حال حاضر در شهرستان مسجد سلیمان سه بیمارستان وجود دارد که هر سه قدیمی هستند كه اصلي‌ترين آنها بیمارستان قدیمی 22 بهمن است كه بیش از 50 سال قدمت دارد و بافت آن کاملا فرسوده است. ساخت بیمارستان نمره 2  که ۱۶۰ تختخوابی است از سال 1386 آغاز شده و تاکنون این بیمارستان افتتاح نشده است. این بیمارستان جزو مصوبات سفر اول هیات دولت است و با توجه به این‌که بیماران شهرستان‌های لالی و اندیکا  و هفتکل نیز به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، می‌تواند بخش زيادي از مشكلات درماني منطقه را رفع کند.