1403/06/30 02:04


188
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:33
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در گفتگو با آسماری:
آزاد : همه اعضای شورای شهر اعتقاد دارند که کار فرهنگی جز مسایل مهم و پایه ای سازندگی است .

  به گزارش آسماری نیوز فرهاد آزاد عضو شورای شهر مسجدسلیمان و رییس کمیسیون فرهنگی شورا در گفتگویی پیرامون مسایل فرهنگی مسجدسلیمان با خبرنگار آسماری نیوز به بیان برنامه های فرهنگی شورا و مشکلات پیش روی شورای شهر و شهرداری در جهت اجرای برنامه های فرهنگی پرداخت.

 
فرهاد آزاد در خصوص جایگاه  و اهمیت فرهنگ نزد شورای شهر اظهار داشت: همه اعضای شورای شهر اعتقاد دارند که کار فرهنگی جز مسایل مهم و پایه ای سازندگی است و بر همین اساس هم توجه ویژه ای به مسایل فرهنگی دارند گرچه مشکلات مالی شهرداری  محدودیت هایی را ایجاد می کند اما توجه به مسایل فرهنگی که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست را در دستور کار خود داریم.
 
وی در رابطه با بافت شناسی و برنامه ریزی برای  اقشار مختلف جامعه اظهار داشت :  طبیعتا هر جامعه ای شامل چند طبقه مختلف است که این طبقات تفاوت های زیادی با هم دارند  اما در یک جامعه مثل بختیاری اکثر مردم دارای فرهنگ شبیه هم هستند گرچه مشکل حاشیه نشینی در تمام شهرها و کلان شهرهای کشور به معضلی جدی تبدیل شده است که متاسفانه حتی در پایتخت هم به طور جدی به این معضل پرداخته نشده است.  برخی افرادی که از روستاها به شهر مهاجرت می کنند و در حاشیه شهری مانند مسجدسلیمان سکونت می کنند بدلیل عدم شناخت از تفاوت بین فرهنگ شهر و روستا اقدام به نگه داری احشام در خانه ها خود می کنند و بعضا دام های خود را در شهر رها می کنند که از طریق اجراییات شهرداری با این افراد برخورد و جرایمی هم برایشان در نظر گرفته شده اما بهتر است تا بستری فراهم شود تا  افرادی از این دست بتوانند در یک مکان با امکانات کافی تثبیت شوند که این امر ملزم به همکاری دیگر نهادهای فرهنگی است و از عهده شهرداری به تنهایی خارج است.
 
آزاد ادامه داد : در  حوزه فرهنگ چالش ها کم نیستند اما بیشترین دغدغه ما همان دغدغه مقام معظم رهبری است. امروزه گرچه فناوری هایی مثل اینترنت  برای پیشرفت بشر مورد نیاز است اما متاسفانه بدلیل عدم داشتن فرهنگ صحیح استفاده از این تکنولوژی و در دسترس بودن خیلی ارزان و سریع  این وسایل ارتباطی برای تمام سنین موجب بوجود آمدن معضلات جدی در حوزه فرهنگ برای جوانان و جامعه شده است. غرب با استفاده از ابزاری همچون اینترنت و ماهواره از پایه روی فرزندان ما تا افراد بزرگتر کار می کنند و موجب تزلزل در نظام خانواده می شوند  بر همین اساس ما باید تلاش کنیم تا در حوزه رسانه دیجیتال فرهنگ سازی شود و در این زمینه برنامه های کلانی در سطح کشور دیده شود چرا که دشمن در صدد است تا فرهنگ جامعه را تحت الشعاع قرار دهد و جوانان را به سستی و تنبلی وا دارد تا خودش به چپاول و غارت کشورها بپردازد.
 
 آزاد تاکید کرد : یکی از مشکلاتی که شهر مسجدسلیمان با آن مواجه است آمار بالای بیکاری در بین جوانان است که موجب گمراهی جوانان نیز شده است. مسجدسلیمانی که از قدیم تا کنون افراد توانمند و با معلوماتی در تمام دانش ها داشته و دارد و از پتاسنیل های بالایی برخوردار است اما امروزه به دلیل همین چالش بیکاری شاهد هستیم که بسیاری از افراد توامند از این شهر خارج می شوند.
 
عضو شورای شهر مسجدسلیمان  ادامه داد :  با توجه به حضور حداکثری جوانان در استادیوم مسجدسلیمان  در چند ساعت پیش از شروع بازی فوتبال می توانیم با همکاری باشگاه فرهنگی ورزشی نفت مسجدسلیمان  از طریق کتابچه های حاوی پیام های شهروندی و دیگر روشها  از این ظرفیت در جهت فرهنگ سازی در زمینه های مختلف استفاده کنیم  اما  بدلیل اینکه ورزشگاه اختصاصی شرکت نفت است  نیازمند به تعامل و همکاری با شرکت نفت در این خصوص داریم.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مسجدسلیمان افزود  : مصوباتی در رابطه با ورزشهای همگانی بومی  ومحلی برای مردان و زنان داشته ایم تا در محلات سطح شهر اجرایی شوند و بتوانیم با این کار داشته های فرهنگی قوم بختیاری را به نسل های بعدی و جوانان منتقل کنیم و سعی شود تا جوانان کمی از اینترنت و ماهواره جدا شوند.
 
 متاسفانه شهرداری سرانه جداگانه ای برای انجام کار فرهنگی ندارد ولی با تمام محدودیت های مالی که وجود دارد بیشترین مصوبات شورای شهر به مسایل فرهنگی و ورزشی اختصاص داشته  زیرا احساس می کنیم موجب نشاط جامعه می شود .
 
از آنجایی که متولی فرهنگ یک جامعه اداره ارشاد اسلامی است اما  اداره ارشاد هم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای انجام برنامه های خود  از شورا درخواست کمک مالی دارد و ما نمی توانیم نسبت به خواسته ها و پیشنهادهای گروه ها و اقشار مختلف مذهبی و  ورزشی بی اهمیت باشیم اما همین مسایل مالی موجب شده تا خیلی از کارها انجام نشود. به نظر من بهتر است برای انجام امور  فرهنگی  هر اداره بودجه ای جداگانه را برای این کار اختصاص دهد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در پایان خاطرنشان کرد: از زحمات حجت الاسلام امینی امام جمعه محترم مسجدسلیمان  که همیشه مسایل دینی را یادآوری می کنند و به مردم روحیه و نشاط می دهند تشکر می کنم و امیدوارم جامعه روحانی شهرستان نیز همچون گذشته یار و یاور ما در امور فرهنگی جامعه باشند.
 
همچنین رسانه های شهرستان می توانند بهترین کمک را در انتقال فرهنگ و انتقال مطالب  به صورت بی طرفانه به جامعه منتقل کنند و در قضایای فرهنگی ما را یاری دهند.