1403/06/30 02:29


199
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:33
آسمان به ما که رسید تپید!
تو آمدی به جمع 16 تیم تا بدرخشی و غرور جوانان مسجدسلیمانی را به رخ همه بکشانی آنها که یادشان رفته است مسجد سلیمان شهر اولین های ایران بود .

 به گزارش آسماری نیوز آن روزها که روزهای پیروزی بود و نوید از صعود تو به لیگ برتر بود انگار همه یادمان رفته بود شهرمان بالاترین آمار بیکاری در کشور را دارد شاد و خوشحال به هم تبریک می گفتیم که بالاخره ماهم لیگ برتری شدیم و حالا قرار است ایرانیان برای بار سوم نام مسجد سلیمان را بشوند بار اول به کشف نفت بار دوم به دلیل بالاترین نرخ بیکاری در کشور و بار سوم به علت صعود تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر فوتبال.

آن روزها همه خوشحال بودند نه فقط مسجدسلیمان که تمام شهرهای خوزستان غرق شادی و سرور بود حتی در بعضی از شهرهای ایران هم مردم به خیابان ها آمدند و صعود تو را به لیگ برتر جشن گرفتند اما چه زوذ از تمام آن روزهای شیرین فقط چند عکس یادگاری ماند!

 تو آمدی به جمع 16 تیم تا بدرخشی و غرور جوانان مسجدسلیمانی را به رخ همه بکشانی آنها که یادشان رفته است مسجد سلیمان شهر اولین های ایران بود شهری که  برای نخستین بار در ایران شاهد انجام بازی فوتبال و به زمین خوردن توپ فوتبال بود شهری که نخستین استادیوم فوتبال زمین چمن کشور را در سال 1302در خود جا داد و ارزوی تاج و پرسپولیس و شاهین بازی کردن در زمین تو بود.

امروز اما حال و روزت خوب نیست از 16 تیم شانزدهم شده ای و تنها 4 امتیاز از  4 بازی که نباختی در کارنامه داری و صفر بزرگی که حاکی از یک بار پیروز نشدن است روی گلوی ما پایش را فشار می دهد اما به راستی  مشکل کجاست؟آیا برخورد آنگونه مدیریت باشگاه با  سرمربی بومی تیم کار را به اینجا رسانده است یا باز مثل همیشه مشکلات مالی؟

باقری نیا سرمربی این فصل نفت می گوید"کل بودجه ما فقط 43 میلیارد ریال است" چیزی در حدود قرار داد دو علی دایی! وی معقد است در جذب بازیکنان در ابتدای فصل با دو مشکل روبه رو بوده است اول اینکه بازیکنان دوست نداشتند به مسجدسلیمان بیایند و دومی هم بی پولی!

اما به راستی چه دلیلی دارد تیم شهری که روی اقیانوس طلای سیاه خوابیده باید کم ترین بودجه را بین تیم های لیگ برتر داشته باشد تا نتواند تیمی قوی و قدرتمند داشته باشد و امروز زنگ تفریح تیم های کوچک و بزرگ شود.

فرامرز کیانی زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در گفتگو با رهیاب در این خصوص می گوید:مشکل امروز تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان مشکلات مالی است با توجه به اینکه این تیم تا به امروز در دسته یک باشگاه های کشور بوده است شرکت نفت از این تیم حمایت می کرد اما وقتی به لیگ برتر آمد از آنجا که لیگ برتر جزو ورزش حرفه ای حساب می شود طبق قانونی که مصوبه مجلس است دولت نباید به ورزش حرفه ای کمک کند برای همین شرکت نفت دیگر به این تیم مستقیما نمی تواند کمک کند.

کیانی زاده ادامه داد:از طرفی این تیم بعد از دست دادن حمایت شرکت نفت وقت کمی داشتند تا اسپانسر پیدا کند و هزینه های حضور در لیگ برتر هم خیلی بالا است برای همین مشکلات خیلی داشتند و هنوز هم دارند و عملا این تیم امروز اسپانسر درست و حسابی ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان  تاکید کرد: یک موسسه تشکیل داده اند و استاندار هم پیگیر است تا یک اسپانسر خوب برای این تیم در بخش خصوصی پیدا کند البته هنوز توفیق قابل توجهی در این بخش حاصل نشده است البته استاندار فعلا کمک نسبتا خوبی  به این تیم تزریق کرده است تا سر فرصت داستان اسپانسر حل شود.

باید به دولت تدبیر و امید گفت دست مریضا یاشیخ اعتدال آسمان به ما که رسید تپید! چگونه است پرسپولیس و استقلال را هنوز دولت شیر می دهد ولی تیم نفت را نفت حق ندارد تامین کند؟! اما نماینده مسجد سلیمان غیر از مسائل مالی علت را چیز دیگری می داند

دکتر جلیلی نماینده مسجدسلیمان  می گوید: اکنون هیچ کس از وضعیت کنونی نفت راضی نیست و متاسفانه ضعف کادر مدیریتی و فنی این تیم به همراه بی استراتژی بودن در مدیریت ها باعث این نتایج شده است که باید مشکلات رفع شوند.

وی درباره مشکلات مالی بازیکنان گفت: قسمتی از مشکلات مالی برطرف شده و نمی توان تمام مشکل را مشکل مالی دانست چرا که قبل از بازی با استقلال به بازیکنان پول داده شده اما نتیجه گرفته نشده است و عملکرد ضعیف این چند هفته در لیگ برتر ربطی به مسائل مالی ندارد و بیش تر به ضعف مدیرعامل و کادرفنی وابسته است.

 نماینده مسجدسلیمان به رهیاب گفت:باشگاه نفت مسجدسلیمان امروز یک فضای نشاط و شادابی را بین مردم و جوانان شهرستان ایجاد کرده است من به وزیر نفت هم گفتم کمک شما به تیم نفت در قالب هزینه های فرهنگی برای ایجاد یک فضای امن مبتنی بر نشاط در مردم و افزایش امید به زندگی در آن منطقه است خصوصا در این منطقه که کمتر برخوردار هستند اگر بخواهند بخشی از نگرانی های اجتماعی را چاره کنند باید هزینه صرف کنند هر چند تلاش هم شد تا از طریق شرکت های وابسته این اتفاق بیفتد و خوشبختانه این روند در حال انجام است هر چند یک تاخیر زمانی داشت اما مجموعه استان زحمت کشیدند و یک میلیارد تومان به صورت قرض به این تیم دادن تا فعالیت های مالی آنها راه بیفتد اما  دولت به دلیل نوع رفتارش تبعیض دارد مثلا استان های برخودار چون فعالین اقتصادی و شرکت های بزرگی وجود دارند کمتر مشکل دارند اما شهرهای کم برخوردار چون از این فعالین اقتصادی خبری نیست باشگاه هایشان دچار اختلال می شوند.

دکتر جلیلی عنوان کرد:ورود تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر تاثیرات منطقه ای، استانی وملی داشته است  و یک باوری در بین جوانان ایجاد کرده است که می توانند در سطح ملی هم یک نمایشی از اراده جمعی خود نشان دهند و این مایه مباهات است انتظار داریم کادر مدیریتی و فنی تیم حرفه ای تر عمل کنند  تا نتایج این تیم مورد خوشایند مردم شهر و هواداران این تیم باشد.

باید تمام خوزستانی ها دست به دست بدهند تا تیم نفت در لیگ برتر بماند تا نام غبار گرفته مسجدسلیمان را دوباره بر بلندای ایران اسلامی بدرخشید نفت تیم خوزستان است نه فقط مسجد سلیمان پس همه دست به دست هم بدهیم تا مشکلات این تیم برطرف شود.

 

رهیاب نیوز