1403/06/30 02:03


218
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:34
شهردار مسجدسلیمان در گفتگو با آسماری:
حیدری:مسئولین نفت سعی بر این دارند تا عوارض را پرداخت نکنند و ادعا می کنند که برخی از چاه هایی که شما برایشان عوارض در نظر گرفته اید پلمپ هستند در حالی که این چاه ها در گذشته خروجی نفت و گاز داشته اند .

  به گزارش آسماری نیوز جلسه مربوط به کمیسیون ماده 77در رابطه با عوارض  چاه های نفت و خطوط لوله انتقال که در محدوده شهری مسجدسلیمان قرار دارند و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان می بایست مبلغی را تحت عنوان عوارض به شهرداری مسجد سلیمان پرداخت کند عصر امروز  با حضور مسئولین شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان  در شهرداری مسجد سلیمان   برگزار شد.

 

خلیل حیدری شهردار مسجدسلیمان پس از پایان این جلسه به خبرنگار آسماری نیوز گفت : متاسفانه در این جلسه چند ساعته تصمیم قطعی صادر نشد و قرار بر این شد تا بازدید میدانی از چاه های سطح شهر که این عوارض به این چاه ها تعلق خواهد گرفت با حضور نماینده حقوقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب صورت گیرد.مسئولین شرکت  بهره برداری نفت و گاز  مسجدسلیمان می گویند که املاک و چاه های موجود در شهر متعلق به مناطق نفت خیز است و باید آنها در این رابطه تصمیم گیری کنند.

 

حیدری اظهار داشت : بعضا سعی بر این دارند تا این عوارض پرداخت نشود و ادعا می کنند که برخی از چاه هایی که شما برایشان عوارض در نظر گرفته اید پلمپ هستند در حالی که این چاه ها در گذشته خروجی نفت و گاز داشته اند .

متاسفانه  وجود همین چاه ها در سطح شهر هم اکنون هم مشکلات زیادی را از لحاظ زیست محیطی  برای مردم  بوجود اورده بعلاوه مشکلاتی هم برای شهرداری در پی دارند از جمله اینکه برای اجرای هر پروژه ای نیاز است تا از شرکت نفت استعلام شود و اکثر پروژه ها بدلیل اینکه در محدوده همین چاه های نفت و گاز هستند از سوی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان رد می شوند و نمیتوانیم  آنها را اجرایی کنیم. بیشتر ساخت و سازهای مردم  هم با مشکل مواجه می شود و جواب استعلامشان از سوی شرکت نفت منفی است.

 

حیدری در پایان گفت : در همین رابطه چند نامه هم به استانداری فرستاده شده مبنی بر اینکه بلاخره تکلیف مسجدسلیمان  را مشخص کنید.

طرح تفصیلی مسجدسلیمان بدلیل همین مشکل تا کنون اجرایی نشده و مشکل درآمدی برای شهرداری ایجاد شده است .

لازم به توضیح است که طرح تفصیلی  طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع، نحوه استفاده از زمین های شهری را در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت، تراکم در واحدهای شهری، اولویت های مربوط به مناطق بهسازی، توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود. به دنبال طرح جامع و به منظور انجام برنامه های اجرایی تصویب شده این طرح تهیه می گردد. طرح تفصیلی در حقیقت تنظیم برنامه ای مفصل و انجام اقدامات جزء به جزء در مناطق و محلات شهری و طراحی آنها است