1403/06/30 04:38


239
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:36
امام جمعه مسجدسلیمان:
امینی : بهنام تابلوی ایل و تبار و شهرستان ماست و بخشی از هویت و یک ورق از شناسنامه پرافتخار مسجدسلیمان و بختیاری هاست.

 به گزارش آسماری نیوز حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان طی سخنانی در یادواره شهید بهنام محمدی در تپه شهدای گمنام مسجدسلیمان اظهار داشت : تشکر می کنم از همه کسانی که دلسوزانه پای این مجالس می ایستند  و از بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش شهرمان ممنونم که در این وقت شب دانش آموزانشان را به این مراسم آوردند  تا با بهنام و این شهدای گمنام بیشتر آشنا شوند چرا که سخت محتاج این آشنایی ها هستیم و سخت در معرض توطئه و تهدید هستیم.

حجت الاسلام امینی افزود: نگرانیم که فرزندانمان از دست نروند و لذا در این مجالس بدنبال هویت هستیم,هویتی که در معرض خطر است  و هویت فرزندانمان که آینده ساز هستند.

امینی با اشاره به برخی بی توجهی ها به شهدا افزود : کتاب شهید بهنام محمدی 15سال پیش در آموزش و پرورش  کشور ترکیه  به نام رزمنده کوچک به چاپ رسیده  و در کشور خودمان هم با خبرم که در برخی شهرها بهتر از ما مسجدسلیمانی ها بهنام را می شناسند. بهنام تابلوی ایل و تبار و شهرستان ماست و بخشی از هویت و یک ورق از شناسنامه پرافتخار مسجدسلیمان و بختیاری هاست.

امینی یادآور شد: بهنام محمدی  یادآور همه 13ساله ها و چهارده ,پانزده ساله های کشور و منطقه ماست,یادآور شهید عزت الله رسولی است که سال گذشته پس از25سال پیکر13ساله  اش را  از زیر خارهای بیابان های منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی بیرون آوردند در حالی که نه پدر و نه مادرش در قید حیات نبودند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: از همین خانه های ساده و خشت و گلی این چنین رادمردان بزرگی همچون عزت الله رسولی تربیت شدند و راه بهنام را که اولی بود طی کردند. همه جا رسم است که برای اولی یک جایگاه ویژه قرار می دهند و به دیگران هم می پردازند. دلمان برای فرزندانمان می تپد و از امام (ره) یاد گرفتیم که در عملیات فتح المبین مجتهد85ساله ما پیام دادند به بچه های قد و نیم قد و فرمودند: اینجانب از راه دور بر دست و بازوان پرقدرت شما بوسه می زنم  و بر این بوسه افتحار می کنم  که  شما روی امام زمان را سفید کردید.

امینی تصریح کرد : باید برای فرزندانمان وقت بگذاریم که  اگر فرزندانمان همینطور رها شوند در آمار خودکشی رکورددار می شوند. بچه ها آنقدر مهم اند که رهبر معظم انقلاب  سال گذشته  در جمع شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند:   نوه های من هم اسامی تمام فوتبالیست های شهید اروپایی را می شناسند اما اسامی بعضی از نخبگان  کشور خودمان را نمیشناسند. باید خودمان را باور کنیم و برای آینده فکر کنیم چرا که قرار نیست کسی از بیرون بیاید و این شهر را آباد کند. منطقه و ایل بزرگی در دست ماست  و خدا می داند میراث دار انسان های عزیز مومن و شیعه هستیم.

حجت الاسلام امینی در پایان با گلایه از عدم رسیدگی به تپه شهدای گمنام مسجدسلیمان افزود :باید مسئولان دست به دست هم دهند تا  این تپه شهدای گمنام را در اولویت قرار دهیم و آباد تر کنیم  . این وضعیت مزار این 5شهید گمنام و مزار  بهنام محمدی  مایه خجالت ما مسجدسلیمانی هاست . البته  طراحی که در شهرداری برای این مکان  انجام شده خیلی زیبا و بی نظیر است اما  ضمن تشکر از شورا ی اسلامی شهر و شهرداری تقاضا داریم تا  به این کار اولویت دهند.