1403/06/30 04:45


270
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:38
رییس اداره آبفا مسجدسلیمان:
شریف پور : برای پایدار شدن کامل آب شهر نیاز به مخازن ذخیره سازی بیشتری داریم.

 به گزارش آسماری نیوز مهندس منوچهر شریف پور  رییس اداره آبفا مسجدسلیمان در گفتگو با آسماری نیوز در خصوص وضعیت فاضلاب مسجدسلیمان  اظهار داشت: طرح مطالعاتی فاضلاب مسجدسلیمان تاکنون انجام نشده بود و اخیرا مطالعه این طرح شروع شده که طی دو ماه آینده پایان می یابد.

وی افزود: مسجدسلیمان نیازمند 200کیلومتر خط فاضلاب است که با پیشنهاد فرماندار مسجدسلیمان برای اولین بار برای اجرای این طرح از طریق فاینانس اقدام کردیم و در این طرح تصفیه خانه هم تعریف شده که از لحاظ زیست محیطی اهمیت بالایی دارد.

شریف پور ادامه داد: تنها کاری که من طی این چهار ماه که به مسجدسلیمان آمدم انجام دادم سعی کردم تا مشکلات بحرانی شهر را برطرف کنم و در همین راستا با همکاری شهرداری و شرکت نفت توانستیم 1100متر فاضلاب  در نقاط بحرانی  از جمله تپه ساسان در منطقه نمره چهل که 18سال است مردم این منطقه با بحران فاضلاب مواجه بودند را در کمتر از بیست روز احداث کنیم.

وی با اشاره به افزایش آپارتمان سازی در مسجدسلیمان تصریح کرد : شهرداری باید ابتدا زیر ساخت ها را تامین کند و بعد اجازه ساخت و ساز بدهد و متاسفانه در ساخت و سازهایی که انجام می شود شهرداری هیچ هماهنگی با اداره آبفا انجام نمی دهد که همین عدم هماهنگی بین ما و شهرداری موجب شده تا برای آب رسانی و احداث فاضلاب برای تعاونی مسکن 103واحدی پرسنل شهرداری هم با مشکل مواجه شویم.

وی افزود: احداث فاضلاب باید به طور کامل برای یک منطقه انجام شود و این امکان وجود ندارد تا فقط برای چند خانه فاضلاب احداث شود.

رییس اداره آبفا مسجدسلیمان در رابطه با مشکل فاضلاب مسجدسلیمان ادامه داد: شهر مسجدسلیمان فاقد سیستم فاضلاب است و ما حق دفع فاضلاب از مردم نمی گیریم که بخواهیم جوابگوی مشکل فاضلاب هم باشیم و در حال حاظر هم اگر مشکلی را به صورت موردی رفع می کنیم  فقط صرف همکاری با مردم است که همین کار هم هزینه ها سنگینی بر ما تحمیل می کند و دفع آب های سطحی هم  بر عهده شهرداری است زیرا شهرداری بابت دفع آب های سطحی پول می گیرد.

 

شریف پور تاکید کرد: شبکه آب مسجدسلیمان فرسوده است و نیاز به ترمیم دارد و مشکل اصلی شهر مسجدسلیمان در حال حاظر توسعه  و اصلاح شبکه آب رسانی است که تاکنون تنها 40درصد از اصلاح شبکه آب انجام شده است.

وی در رابطه با وضعیت آب مسجدسلیمان اظهار داشت : با بازسازی مخازنی که در اختیار داشتیم و از مدار خارج شده بودند  توانستیم حدود 60درصد آب شهر را پایدار کنیم اما برای تامین آب باید فرماندار و نماینده شهرستان  پیگیری کنند چرا که تولید آب توسط آب و فاضلاب استان انجام می شود که امسال بدلیل برخی مشکلات در پمپ ها کمترین آب را به مسجدسلیمان اختصاص دادند اما اگر بتوانیم میزان ذخیره سازی آب مان را افزایش دهیم و مشکل تولید آب مان حل شود در تابستان با مشکل کمتری مواجه می شویم.

وی ادامه داد :  رایزنی هم با ارتش  انجام دادیم  تا مخازن ذخیره آبی که در اختیار  دارد را در اختیارمان بگذارد و با بازسازی این مخازن  بتوانیم آب مناطق نفتک - شهرک ولی عصر و تعاونی های مسکن مهر را تامین کنیم .

شریف پور افزود : ما مخزنی داریم که 14سال است از مدار خارج شده و  برای من سوال است که چرا مدیران گذشته این مخازن را از مدار خارج کردند . 70 هزار متر مکعب منابع ذخیره سازی را از مدار خارج کردند و بعد می گفتند آب مسجدسلیمان پایدار است چطور چنین چیزی امکان دارد.

 

رییس اداره آبفا مسجدسلیمان در ادامه خاطرنشان ساخت : لوله های اصلاح شبکه آب که توسط پیمانکار در منطقه نفتک استفاده شده بی کیفیت بوده و با شکایتی که از پیمانکار انجام دادیم و اعلام خسارت کردیم این شرکت تقبل کرده تا لوله ها را تعویض و خسارت را پرداخت  کند البته این مشکل فقط در مسجدسلیمان نبوده و در چند شهر دیگر استان هم همین شرکت از لوله  بی کیفیت استفاده کرده که باید خسارت این لوله ها را پرداخت کند.

 

مهندس شریف پور در پایان تاکید کرد : برای پایدار شدن کامل آب شهر نیاز به مخازن ذخیره سازی بیشتری داریم که احداث مخازن جدید بر عهده آب و برق خوزستان است و باید این موضوع  از طریق نماینده شهرستان پیگیری شود تا اعتبارات لازم جهت احداث این مخازن جذب شود.