1403/06/30 05:32


274
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:38
رییس شورای شهر مسجدسلیمان:
شهردار باید سر درب اداره اش بنویسد که حق باشهروندان است و مردم هنگام خروج از شهرداری راضی باشند.

 به گزارش آسماری نیوز عبدالله قاسمی ریاست شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه  مسجدسلیمان برگزار کرد.

در این نشست قاسمی ضمن بیان اقدامات انجام شده از سوی شورای شهر اظهار داشت: حوزه عملکری شهردار را به چهار بخش عمرانی ,پیشگیری از تخلفات ,خدماتی و اداری تقسیم بندی کردیم و سعی ما بر این است تا حوزه عمرانی را نسبت به شهردار و شوراهای قبلی گسترده تر کنیم تا خدمات عمرانی را افزایش یابد.

قاسمی در ارتباط با برخی شایعات مبنی بر استیضاح شهردار فعلی از سوی اعضای شورا  افزود:  سالها عقب ماندگی  مسجدسلیمان در حوزه شهری می طلبد تا شهردار با سرعت و جدیت بیشتری کار کند و  ما به عنوان نمایندگان مردم زمانی از شهردار گلایه می کنیم که نتواند به شهروندان خدمات دهی کند و اگر  شورا به این نتیجه برسد که  شهردار می تواند وظایف خود را بخوبی انجام دهد قطعا  از وی حمایت  خواهیم کرد اگرچه  اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار انتقادهایی  دارند ولی  در حال حاظر هیچ صحبتی مبنی بر استیضاح  شهردار مطرح نشده است.

وی خواستار شد: شهردار باید سر درب اداره اش بنویسد که حق باشهروندان است و مردم هنگام خروج از شهرداری راضی باشند  از سوی دیگر هم شهردار باید به کارمندانش تفهیم کند که ضمن دفاع از منافع شهرداری بدانند که همیشه حق با شهروندان است.

سخنگوی شورای شهر مسجدسلیمان تصریح کرد :   آن چیزی که ما از یک شهردار و شخص آقای حیدری انتظار داشتیم  این عملکرد نیست , متاسفانه شهرداری  با روزمرگی مواجه است و  در حوزه خدمات شهری و عمرانی با رکود مواجه ایم و در حوزه اداری ارباب رجوع در شهرداری سرگردان است .

وی ضمن انتقاد از عملکرد شهردار مسجدسلیمان افزود : شهردار در پروژه های عمرانی هیچ مشورتی با شورا انجام نمی دهد . انتظاری که از شهردار  داریم این است که تلاش شهردار در حد یک شهر عادی نباشد و از او می خواهیم تا همپای شورا و حتی گام هایی سریع تر از شورا بردارد. در صورتی که شهردار همراه ما برای خدمت به مردم گام بردارد شهردار ماندگار خواهد بود در غیر اینصورت هیچ تضمینی برای ماندن هیچ کس نخواهد بود.

سخنگوی شورای شهر با انتقاد از نبود جاده کمربندی در مسجدسلیمان  یادآور شد : اعضای شورا طی  مصوبه ای  اداره کل راه و شهرسازی استان را موظف کردند تا جاده کمربندی برای مسجدسلیمان احداث کند و ما طبق قانون می توانیم از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر که موجب تخریب جاده های شهری می شوند  جلوگیری کنیم اما فرمانداری این لایجه را برگرداند در صورتی که لوایح ما زمانی باید از سوی فرمانداری برگشت داده شود که مغایرتی با قانون اساسی داشته  باشد و  سوال من از فرماندار این است که این طرح ما با چه قانونی مغایرت داشته که برگشت خورده است.

قاسمی ضمن گلایه از فرمانداری ادامه داد : در لایحه عوارض چاه های نفت که مبلغ  316 میلیارد باید از سوی وزارت نفت  به شهرداری پرداخت شود فرمانداری هیچ همکاری با شورا انجام نداد تا حق مردم گرفته شود . فرمانداری باید در کنار ما باشد نه در مقابل ما وقتی ما تصمیمی بگیریم اما نتوانیم اجرا کنیم بودنمان چه فایده ای دارد .اعضای شورا بارها اعلام کرده اند که  در کنار دیگر ادارات هستند نه در مقابلشان اما اگر لازم باشد برای احقاق حق مردم مقابل هر سازمان یا اداره ای خواهیم ایستاد.

وی با اشاره به مشکل نبود فاضلاب در مسجدسلیمان افزود :  فاضلاب شهری مسجدسلیمان هیچ متولی ندارد و  اداره آبفا معتقد است چون حق اشتراک فاضلاب از مردم نمی گیرد پس تعهدی هم نسبت به دفع فاضلاب ندارد در این میان مردم چه گناهی کردند که باید سردرگم باشند.

 

ریاست شورای شهر مسجدسلیمان در پایان  خاطر نشان کرد : در حوزه اجتماعی  برنامه شورا  این است تا طرح شورا یاری در محلات را  که در حال تنظیم اساس نامه اش هستیم جهت ارتباط و تعامل با مردم اجرا کند.

 

 

در پایان این نشست  قاسمی ضمن تقدیر از خبرنگاران افزود: از سایت خبری آسماری نیوز که رسم امانت داری را رعایت کرده و صحبت های مرا در جلسه شورای اداری به طور کامل و  بدون تغییر در رسانه خود منتشر کردند تشکر می کنم.