1403/06/30 05:31


275
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:38
معاون اداره آبفا خبرداد:
بابایی: مخزن بتنی 50هزارمترمکعبی آب در منطقه سرگچ تا کمتر از یکماه آینده وارد مدار می شود .

 به گزارش آسماری نیوز غلام رضا بابایی معاون اداره آبفا مسجدسلیمان با اعلام این خبر به آسماری نیوز اظهار داشت: : مخزن بتنی 50هزارمترمکعبی آب در منطقه  سرگچ تا کمتر از یکماه آینده وارد مدار می شود.

وی افزود:  این مخزن می تواند  پشتوانه خوبی برای ذخیره آب و تامین آب شهر باشد و  با آبگیری این مخزن میزان دخیره آب شهر به 120هزار متر مکعب  افزایش می یابد که تاثیر بسزایی  در  پایدار شدن آب شهر خواهد داشت.

بابایی تاکید کرد: این مخزن  50هزار مترمکعبی از سال 1387 از مدار خارج شده بود که البته مشکل خاصی نداشته اما بدلیل بلااستفاده ماندن طی سالهای اخیر دچار مشکلاتی  شده  و در حال حاظر با لایروبی و ترمیم اتصالات ورودی و خروجی مخزن   در تلاش هستیم تا هرچه زودتر این مخزن را آبگیری کنیم.

 

بابایی خاطرنشان کرد : این مخزن می تواند در کیفیت آب شهر هم موثر باشد بدین نحو که با نگه داری آب   در مخزن مقداری از گل و لای  آب در مخزن ته نشین شده و در نتیجه آب با کیفیت بهتری  از این مخزن وارد شهر خواهد شد.

 

معاون اداره آبفا مسجدسلیمان تصریح کرد : وجود چنین مخازنی برای هر شهری لازم است تا در صورت بروز مشکل در تاسیسات آبرسانی بتوانیم با این ذخیره آب تا حدودی مشکل آب مردم را برطرف کنیم.