1403/06/30 06:12


288
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:39
سخنگوی شورای شهر مسجدسلیمان:
قاسمی:از بزرگان شهر انتظار دارم که از شورا به عنوان منتخبان مردم حمایت کنند چرا که شورا یک نفر نیست بلکه مجموعه ای از افراد است که در کنار هم شخصیت حقوقی پیدا می کنند.

 به گزارش آسماری نیوز عبدالله قاسمی رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در گفتگو با آسماری نیوز در خصوص  اظهارات یکی از اعضای شورا  و شایعات مطرح شده در خصوص استیضاح شهردار مسجدسلیمان طی چند روز اخیر اظهار داشت :   چند هفته پیش  هنگامی که من بهمراه این عضو شورا و یکی دیگر از اعضای شورا  از جلسه ای بر می گشتیم  صحبت هایی در مورد عملکرد شهردار بین ما رد و بدل شد که  این عضو محترم  شورا  بحث استیضاح  شهردار را  بین ما سه نفر مطرح کردند و گفتند که شهردار فعلی شهردار ما نیست  بلکه شهردار رییس امور اداری است  و باید استیضاح شود.

 قاسمی ادامه داد: فردای  آنروز  که ما  بین  خودمان در مورد عملکرد شهردار صحبت کرده بودیم  و این  عضو  شورا  پیشنهاد استیضاح شهردار  را  مطرح کردند در حالی که صحبت بین ما  سه نفر انجام  شده  بود و فرد دیگری از این موضوع اطلاعی نداشت در شهرداری شایعه می شود  که شهردار می خواهد استیضاح شود و   همان روز معاون شهردار به من اطلاع داد  که شهردار می خواهد نشستی با شما داشته باشد که من متوجه شدم شخصی با هدف بهره برداری از موضوع استیضاح این موضوع را در شهرداری مطرح کرده است.

وی افزود: اما وقتی با شهردار تماس گرفتم تا با وی در این مورد  صحبت کنم  و  این اطمینان را به وی بدهم که هیچ بحث استیضاحی فعلا در کار نیست  و شهردار محترم به کارشان ادامه دهند  هنگامی که   با شهردار تماس گرفتم متوجه شدم که شهردار در خانه همین عضو محترم شورا  به  همراه یکی دیگر از ا عضا جلسه گرفته اند.

همین عضو شورا که خودش استیضاح کننده شهردار بود و حتی جانشین وی را هم  خودش انتخاب کرده بود    (که در صورت نیاز نام شهردار پیشنهادی را هم اعلام خواهم کرد) در مصاحبه ای  بحث استیضاح  شهردار را با متاسفانه شروع می کند که برای من جای سوال دارد که در جلسه شبانه چه اتفاقی رخ داده که این عضو محترم شورا  از یک استیضاح کننده شهردار  به  یک  موافق  صد  در  صد  شهردار تبدیل می شود.

سخنگوی شورای اسلامی مسجدسلیمان افزود : این عضو شورا  در مصاحبه خود در حالی صحبت از تعامل می کند که طی یکسال گذشته با  اکثر اعضای شورا  هیچ تعاملی نداشته و حتی به یکی از اعضای شورا که پاک ترین عضو شورا است و من اطمینان دارم که حتی نمازش هم قضا نمی شود تهمت مرتد بودن را می زند و اعضا را به دادگاه می برد اگر هدفش تعامل بود  مباحث مطرح شده در صحن شورا  که میان وی و رییس سابق شورا مطرح شده بود را ضبط نمی کرد  و  به افراد متفرقه نمی داد  ,  اگر قرار باشد تعامل در شورا باشد و هرکس وظیفه اش را بدرستی انجام دهد پس  این عضو محترم حق سخنگویی شورا را ندارند و طبق قانون رییس شورا سخنگوی شورا خواهد بود.

قاسمی تاکید کرد : اگر من یا فرد دیگری  مخل نظم و برنامه های مردمی  شورا هستم   اعضای شورا طبق قانون می توانند  مرا به مراجع ذیصلاح معرفی کنند تا شورا از چالش بیرون بیاید. من قصد نداشتم این صحبت های  مربوط به  استیضاح  شهردار  را رسانه ای کنم اما روند به سمتی رفت که مجبور شدم پاسخ فرافکنی و دروغ گویی خیلی ها را بدهم.

قاسمی بیان داشت: آیا روند عمرانی شهر و نحوه خدمات شهری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز روند ایده آلی است که ما نباید منتقد شهردار باشیم ؟  ضمن اینکه نه تنها کسانی که در انتخابات هیات رییسه شورا به من رای دادند بلکه  برخی  از اعضای شورا که در انتخابات هیات رییسه شورا  به این عضو محترم شورا رای دادند هم منتقد برخی عملکردهای شهردار هستند .

عبدالله قاسمی تاکید کرد:  یکی از وظایف  شهردار درآمد زایی و انجام  کار  اجرایی  است و اگر قرار بود هر شهرداری فقط بدنبال منابع دولتی باشد پس  هرکسی می توانست شهردار شود.

وی در رابطه با برگزاری جلسه مربوط به کمیسیون ماده 77 افزود: آیا این عضو محترم شورا عضو کمیسیون ماده 77هستند یا در این جلسه حضور داشته اند که اینگونه  در مورد نظر فرماندار در این جلسه صحبت می کنند؟مردم رای و عمل مسئولین را به نفع خودشان می خواهند نه فقط حرف, گرچه می دانم هر فرمانداری قصدش خدمت  به مردم است و فلسفه وجودی ما مسئولین هم خدمت به مردم است اما مواردی که ما نسبت به فرماندار محترم انتقاد داشتیم مواردی بود که عینا شاهدش بودیم.

در کمیسیون ماده 77 فرماندار حق دارد رای مثبت یا منفی بدهد اما اصل انتقاد ما این است که آیا لایحه ای  که شورا در این خصوص  ارسال کرده  مغایرتی با قانون  کشور داشته که از سوی فرمانداری تایید نشده؟

قاسمی تصریح کرد: ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری و برای رفع مشکلات شهر برنامه ریزی می کنیم ,یکی از برنامه ریزی هایمان هم طرح هایی است که شورا ارائه خواهد نمود و پس از رای گیری و تصویب برای ابلاغ به فرمانداری می رود.

طبق اصل 100قانون اساسی  شورای شهر می تواند در همه حوزه های سیاسی ,اقتصادی ,اجتماعی وفرهنگی نظارت کند و  حرف من این است که آیا  در لایحه ای که  شورا  اداره کل راه و شهرسازی استان را  موظف به احداث جاده کمربندی  مسجدسلیمان کرد خواسته شخصی داشته ایم یا منافع مردم را در نظر گرفته ایم؟  ورود  خودروهای سنگین  به شهر علاوه بر تخریب زیر ساخت ها برای مردم آلودگی صوتی و زیست محیطی ایجاد می کند که متاسفانه این لایحه از سوی فرمانداری رد شد.

سخنگوی شورای اسلامی  شهر مسجدسلیمان  در خصوص برخی پروزه های شهرداری که مدت هاست نیمه کاره مانده اند گفت : ناقص کار کردن هنر نیست , اگر منابع مالی کافی  برای اتمام این پروژه ها نبود بهتر بود شهرداری فقط  یک یا دو پروژه  را شروع می کرد و به طور کامل انجام می داد  نه اینکه چندین پروژه  از جمله جاده هشت بنگله,بلوار شیخ مندنی ,آتش نشانی تلخاب ,پارک نمره 11  و...  را شروع کند و نیمه کاره یاحتی بدون  یک اقدام کوچک رها کند.

وی افزود:  شهرداری حق ندارد با فروش زمین های شهر حقوق پرداخت کند, درآمد زمین هایی که تحت عنوان اضافه بر مساحت فروخته می شود باید در یک حساب عمرانی خاص و صرفا برای کارهای عمرانی هزینه شوند و نباید خرج هزینه های جاری شوند.

قاسمی گفت : برنامه عملیاتی عمران شهری,خدمات,و برنامه جامع در آمدی شهرداری را به کمیسیون های مربوطه ابلاغ کرده ایم تا پس از بررسی در صحن علنی شورا مطرح شود و پس از تصویب به شهردار ابلاغ شود.

قاسمی تاکید کرد: از مردم انتظار دارم تا تحت تاثیر افرادی که با جو سازی قصد دارند تا جو شورا را متشنج کنند قرار نگیرند ,گرچه مطمین هستم که مردم آنقدر آگاه هستند تا تحت تاثیر این افراد قرار نگیرند. برخی می خواهند شورا را به چالش بکشند .من از آقای شهردار می خواهم که اگر طی مدت زمان  یکسالی که به مسجدسلیمان آمده اند اگر من حتی  یکبار  برای  منافع شخصی خودم با وی صحبتی کرده ام اعلام کند تا مردم بدانند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان  همچنین ضمن  تشکر از زحمات و پیگیری های  حجت الاسلام امینی امام جمعه محترم شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: از حجت الاسلام امینی امام جمعه محترم که نقش پدر معنوی شهر را دارد انتظار دارم کمافی السابق ازشوراحمایت نمایند,ایشان  اگر نسبت به من یا هر شخص دیگری انتقادی دارند قبل از اینکه این انتقاد را به صحن نماز جمعه ببرند بهتر است  علت مشکل بوجود آمده  را از فرد مورد نظر جویا شوند و اگر قانع نشدند انتقاد را به تریبون نماز جمعه ببرند.

عبدالله قاسمی رییس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در پایان افزود: حرف من با این عضو محترم شورا  این است که خیلی زود برای تبلیغات انتخابات  چهار سال آینده کار را شروع کرده است .

از بزرگان شهر انتظار دارم که از  شورا به عنوان منتخبان مردم حمایت کنند چرا که شورا یک نفر نیست بلکه مجموعه ای از افراد است  که در کنار هم شخصیت حقوقی پیدا می کنند.

همچنین از دکتر اسماعیل جلیلی نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی   جهت  پیگیری  رفع مشکلات احداث جاده کمربندی  وعلی ادبی  دادستان  محترم شهرستان  و رضا کریمی عضو شورای شهر در پیگیری مطالبات شهرداری از شرکت نفت تشکر می کنم.