1403/06/30 08:10


299
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:40
رئیس اتحادیه نانوایان مسجدسلیمان:
زمانپور: : سهمیه آرد مسجدسلیمان با توجه به افزایش جمعیت شهرستان و میزان بالای مصرف نان در هر وعده غذایی مردم شهرستان خیلی کم است .

 به گزارش آسماری نیوز فتحعلی زمانپور رییس اتحادیه نانوایان مسجدسلیمان در گفتگو با آسماری نیوز در ارتباط با افزایش قیمت نان اظهار داشت : از فردا قیمت انواع نان در مسجدسلیمان 30درصد افزایش می یابد اما  این افزایش قیمت به نفع نانوایان نیست   و فقط فشار را بر نانوا بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: قیمت آرد و قیمت نان حدود 30درصد گران شده در حالی که هزینه کارگر , آب و برق نانوایان بیش از 100درصد گران شده است  و  واقعا فشار این افزایش قیمت  هم  به مردم و هم به نانوا وارد می شود , در حقیقت افزایش قیمت  نان  تنها به نفع دولت است که یارانه آرد را  نمی پردازد.

زمانپور ادامه داد :قیمت  نان 30 درصد گران شده  و به همان نسبت هم 30 درصد قیمت  آرد گران شده اما  از  سوی  دیگر  هزینه های جانبی نانوایان  از جمله دستمزد کارگر بیش از این  میزان افزایش داشته است.

رییس اتحادیه نانوایان مسجدسلیمان با اشاره به آخرین افزایش قیمت نان درسال 1390 خاطرنشان کرد : آخرین افزایش قیمت نان مربوط به سه سال پیش است   اما طی این سه سال  کارگر نانوایی افزایش دستمزد داشته است  و  بیمه کارگر  نیز هر سال  25درصد افزایش یافته   در حالی که قیمت نان افزایش نیافته است.

زمانپور ضمن گلایه از کاهش سهمیه آرد مسجدسلیمان تصریح کرد : سهمیه آرد مسجدسلیمان با توجه به افزایش  جمعیت  شهرستان و میزان  بالای  مصرف نان در هر وعده غذایی مردم  شهرستان خیلی کم  است .

زمانپور در رابطه با کیفیت نان تاکید کرد : قطعا ما بدنبال افزایش کیفیت نان هستیم و با هماهنگی  اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف  قصد داریم تا بازرسان افتخاری را  بکارگیری کنیم.

رییس اتحادیه نانوایان مسجدسلیمان با برشمردن علل افت کیفیت نان برخی نانوایان تصریح کرد : کیفیت آرد نسبتا مطلوب است اما یکی از علل افت کیفیت نان  عدم توانایی بکارگیری کارگر متخصص در نانوایی ها   بدلیل بالا  بودن  دستمزد است و نانوایان  مجبور  به استفاده از کارگران جوان و کم تجربه هستند که بعضا موجب افت کیفیت نان می شود.