1403/06/30 07:13


307
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:41
گلایه هایی که شنیده نمی شود
فیضی نماینده فنی صداوسیمای خوزستان در مسجدسلیمان : متاسفانه قطعی های مکرر شبکه های دیجیتال در مسجدسلیمان طی دو ماه گذشته بیش از حد بوده و موجب نارضایتی مردم شده است.

 به گزارش آسماری نیوز سیستم دیجیتال تجربه ای جدید در عرصه تماشای تلویزیون بوجود آورد و در این سیستم افزون بر ایجاد امکان ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر، کیفیت صدا و تصویر نیز بهبود یافته است.

قابلیت ارائه تعداد شبکه های بیشتر، کیفیت صدا و تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ، راهنمای الکترونیکی برنامه ها، اطلاعات اضافی در کنار تصاویر، زبان دوم مانند شبکه آی فیلم، پیام نما با کیفیت بالاتر و خدمات ویژه نابینایان و ناشنوایان از امکاناتی است که در سیستم دیجیتال تعریف شده است.

چندین ماه پیش بود که پس از مدت ها انتظار سامانه دریافت شبکه های دیجیتال  در مسجدسلیمان نیر به صورت رسمی افتتاح شد اما  دریافت این شبکه ها در مسجدسلیمان و روستاها و شهرهای اطراف با اختلال مواجه  است.

علیرضا فیضی نماینده فنی صداوسیمای استان خوزستان در مسجدسلیمان در گفتگو با آسماری نیوز اظهار داشت : متاسفانه قطعی های مکرر شبکه های دیجیتال در مسجدسلیمان طی دو ماه گذشته بیش از  حد بوده  و موجب نارضایتی مردم شده است.

وی افزود : بنابرتعریفی که در سازمان صدا و سیما حاکم است  امکان  حضور یک اپراتور  در محل استقرار فرستنده های دیجیتال (با قدرت زیر یک کیلو وات) مقدور نیست که همین امر موجب مشکلات فراوانی  می شود.

فیضی تصریح کرد : وقتی دستگاه فرستنده دچار مشکل می شود تا زمانی که گزارش خرابی به دست ما برسد و برای رفع عیب به محل فرستنده مراجعه کنیم  زمان زیادی بطول می انجامد. در صورتی که برخی مواقع بدلیل یک اختلال کوچک در سیستم برق نیاز است تا دستگاه یک راه اندازی مجدد شود که تنها چند ثانیه زمان می برد اما بدلیل نبود یک اپراتور دایمی در کنار دستگاه انجام این کار زمان بر می شود.

وی  تاکید کرد : اگر بخواهیم  مشکل صدا و سیما در مسجدسلیمان را به طور کامل رفع کنیم باید  نماینده محترم شهرستان یا فرماندار مسجدسلیمان جلسه ای با  مسئولین صداوسیما برگزار کنند و این  مشکل را به طور جدی بررسی کنند.

 

سجاد اسکندری رییس شورای اسلامی شهر گلگیر از توابع مسجدسلیمان در همین رابطه افزود:  شهر گلگیر فرستنده دیجیتال ندارد و  با راه اندازی فرستنده دیجیتال در  مسجدسلیمان تنها در برخی  از مناطق گلگیر شبکه های تلویزیونی  همراه با پارازیت بسیار بالا قابل دریافت است  که این مسیله  موجب نارضایتی مردم منطقه شده است و باعث شده مردم مجبور به استفاده از گیرنده های ماهواره شوند.

 

وی افزود جهت پیگیری این مشکل   درخواست کتبی  به مسئولین شهرستان و   صدا و سیمای استان خوزستان  ارسال کرده ایم  که  متاسفانه تا کنون هیچ نتیجه ای نگرفته ایم.

 

گفتنی است قطع مکرر شبکه های دیجیتال با توجه به برنامه های متنوع و سرگرم کننده آنها، بستر مناسبی را برای استفاده گسترده از گیرنده های ماهواره  فراهم کرده است ,لذا شهروندان  مسجدسلیمان  و شهرهای اطراف امیدوارند با پیگیری های مسئولان شهرستان و مساعدت صدا و سیمای مرکز خوزستان، این مشکل برای همیشه رفع شود و منطقه را از پیامدهای فرهنگی نامناسب شبکه های ماهواره ای مصون سازد.