1403/06/30 07:20


319
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:41
حجت الاسلام امینی در همایش نماز مسجدسلیمان
حجت الاسلام امینی : اگر این فعالیت های استعماری که در مسجدسلیمان رخ داد در سرزمین دیگری رخ می داد اثری از تشیع باقی نمی ماند.

 به گزارش آسماری نیوز صبح امروز همایش نماز در سالن اجلاس باشگاه مرکزی مسجدسلیمان با حضور حجت الاسلام حسین صفری استاد حوزه علمیه قم  ,حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان,اسماعیل جلیلی نماینده مجلس,گوروئی فرماندار مسجدسلیمان و دیگر مسئولین ادارات و فعالان نماز شهرستان  برگزار شد.

حجت الاسلام  امینی امام جمعه مسجدسلیمان طی سخنانی در این همایش اظهار داشت : خدا را شکر می کنیم که امسال دو مرتبه استان ما میزبان دو برنامه مقدس است که یکی همایش مداحان  عترت آل رسول در چند ماه گذشته بود و درآینده ای نزدیک هم شاهد  کنگره  ملی نماز به میزبانی استان خوزستان خواهیم بود.

امینی  تاکید کرد : خروجی نماز اخلاق است و هرجایی که بداخلاقی و بدبینی باشد نشان از این است که نماز ,نماز خوب و با کیفیتی نیست.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت  برپایی نماز جماعت و نماز جمعه افزود :  حضرت علی (ع) 25سال را پشت سر خلفای ثلاثه نماز خواندند که به ما بیاموزند  نه ما از ایشان برتریم و نه ائمه جمعه بدتر از خلفای  ثلاثه هستند و این در کنار هم بودن ها  می تواند تاثیر زیادی بر از بین بردن کدورت ها داشته باشد.

امام جمعه مسجدسلیمان  تصریح کرد : مسجد جامع  مسجدسلیمان که حدود 75سال قدمت دارد و  در آن زمان که انگلیسی ها چتر خود را به بهانه نفت در این منطقه باز کرده بودند مرحوم حجت الاسلام رفیعی اولین پیش نماز این مسجد بودند.

امینی افزود : اجر عبادت و دین داری  مردم بختیاری مضاعف است و طبق کتب متعدد یکی از اسناد مبرهن  تشیع ایران بختیاری ها هستند. اگر این فعالیت های  استعماری که در مسجدسلیمان  رخ داد  در سرزمین دیگری رخ می داد اثری از تشیع باقی نمی ماند.

حجت الاسلام امینی در پایان یاد آور شد  : از دکتر مقتدایی  استاندار گرامی متشکریم  که با وجود مشکلات عدیده ای که دارند اما اساس کار را مسایل فرهنگی می دانند .

در پایان این همایش  از فعالان نماز شهرستان و هیات امنای مساجد مسجدسلیمان تقدیر بعمل  آمد.

 

 

ادامه تصاویر