1403/06/30 07:31


323
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:42
یادداشت ارسالی:
از وقتی که ذهنمان یاریمان می دهد به یاد داریم که از این جاده جز خبرهای ناگوار و شوم چیزی نشنیدیم.

 آسماری نیوز / مسلم سمالی : یک بار دیگر محور همیشه خطرناک مسجدسلیمان _اهواز حادثه آفرید.این حادثه قدری متفاوت از سلسله حادثه های بیشماریست که همیشه در این جاده جان همشهریان ما را گرفته است.این بار مصدوم حادثه امام جمعه دوست داشتنی مسجدسلیمان بود که بدون اغراق از محبوبیت زیادی بین همه ی ما برخوردار است.با شنیدن خبر حادثه قلب بسیاری از نگرانی به لرزه افتاد که خوشبختانه بخیر گذشت و همه ما خوشحال و دست شکر بر آسمان بلند کردیم.

اما تا کی ما باید زمان رفت و آمد فامیل و دوستانمان در این جاده نگران باشیم و دست به دعا بلند کنیم.از وقتی که ذهنمان یاریمان میدهد به یاد داریم که از این جاده جز خبرهای ناگوار و شوم چیزی نشنیدیم.حتی آمار مشخصی از تلفات همیشگی اش وجود ندارد.

چند نفر از مردم مظلوم و بیگناه همین شهر در این جاده جان خود را از دست داده اند!!!چه خانواده هایی که به سوگ عزیزانشان ننشسته اند؟!

اما پس از این همه سال مسئولین محلی و استانی برای این مشکل چه کردند؟؟ما به جز وعده چه چیزی دیدیم یا شنیدیم؟؟هر وقت یک مقام کشوری به استان سفر میکند همه برای عرض ادب و اردات خالصانه گوی سبقت را از همدیگر میربایند و چنان شوق رسیدن به حضور ملوکانه سر تا پایشان را میگیرد  که وظیفه اصلیشان که همان دفاع از حقوق همشهریانشان است  را  از یاد میبرند وپس از فراغت از دیدار یار دربه در دنبال دوستان خبرنگار میگردند که شرح دیدارشان را با آب و تاب توضیح دهند و از زبان مقام بالاتر قول های بزرگ و رنگی میدهند که گاهی درست است و گاهی....و البته کمی نامشان بر زبانها بیفتد که شاید بعدها بدردشان بخورد.

بهرحال افراد زیادی طی این سال ها قول بهسازی و نوسازی این جاده را دادند و بعضی ها پا را از این فراتر نهاده و قول ساخت جاده ی جدید را دادند!!عجب ازاین دوستان که بعد از چند ماه یا غیب میشوند یا نارسایی حافظه میگیرند یا پرچم سفید بی پولی را بلند میکنند و تقصیر را بر گردن سایر نهادها می اندازند.آقایان عزیز اگر در انجام وظیفه ی قانونی خود کوتاهی کنید بدون شک شما هم در این حوادث این جاده سهم دارید هر چند که اندک باشد اما  فردای قیامت باید پاسخگو باشید.

و البته ما عادت داریم به قول های بی سرانجام مسئولین محلی و استانی و گاهی کشوری و خدا بر مظلومیت مردم این شهر شهادت میدهد و صد البته بر بی کفایتی بعضی ها....

شماهایی که الان برای عرض ادب و شکر سلامت امام جمعه شهرمان پشت سر هم صف گرفته اید آیا اگر خدای ناکرده حادثه ای پیش می آمد که مربوط به ناایمنی جاده بود کوتاهی خود را در انجام وظیفه به گردن می گرفتید؟؟والبته معلوم بودکه چه میشد،آن موقع بود که بازی من نبودم شما شروع میشد و بقیه مقصر میشدند.

واقعا اگر حراست جان همشهریانتان در حیطه وظایفتان از عهده تان خارج است چرا در جای دیگری که تواناییش را دارید خدمت نمیکنید؟البته اگر توانایی باشد!! و اگر دل کندن از این صندلی ها انقدر برایتان سخت است لطفا سکوت کنید تا دوره مسئولیتتان تمام شود و با وعده های پوچ بر زخم این مردم نمک نپاشید..

سخن من با مسئولین بالاتر است،دوستان عزیز بیایید و گذشته ی این شهر را فراموش کنید که چه بود و چگونه شد,آیا یک شهر بالای دویست هزار نفر جمعیت در سایه سار عدالت نظام مقدس اسلامی لایق یک جاده ی ایمن نیست؟؟

آیا تابحال صدای ناله های مادران داغدارمان را شنیده اید؟؟خدا را شاهد میگیرم این مردم بسیار کم توقع هستند و و مخلص و لایق خوبی کردن و امیدواریم که چنین بشود.

اما سخن آخر: اخیرا با توجه به بازدید معاون وزیر راه و مسئولین استانی و محلی و نماینده شهرمان در مجلس شورای اسلامی از طرحهایی سخن رانده شد که سالهاست منتظر اجرایشان هستیم اما صحبت از مطالعات طرحها شده است که به خودی خود نوید خوبی نیست.اما ما کماکان امیدواریم به داشتن جاده ای خوب و ایمن بخصوص حالا که امور در دستان دولت تدبیر و امید است و امیدوارم که طرحهای مطالعاتی بالاخره مطالعه شوند و طرحهای اجرایی اجرا شوند.

راستی آقایان مسئول مسجدسلیمانی در امور راه و ترابری ،همه ی ما سالهاست هنگام عبور از دره ی بتوند با دیدن سنگهای بالای دره برای سقوطشان  بر روی جاده و رخ دادن حادثه ای ناگوار روز شماری میکنیم.امیدواریم شما هم مثل ما منتظر حادثه نباشید.