1403/06/30 08:24


333
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:42
رییس واحد فضای سبز شهرداری مسجدسلیمان:
نجفیان : ایجاد فضای سبز در مسجدسلیمان بدلیل بافت سنگی و گچی خاک و کمبود همیشگی اعتبارات نسبت به دیگر شهرهای استان بسیار سخت تر می باشد.

 به گزارش آسماری نیوز  رضا نجفیان رییس واحد فضای سبز شهرداری مسجدسلیمان در گفتگو با  آسماری نیوز در خصوص  تاثیر  فضای سبز در ایجاد شادکامی در زندگی شهروندان اظهار داشت : فضاهای سبز شهری بخشی از فضاهای باز شهری است که در عرصه های طبیعی و مصنوعی با مدیریت و نظارت انسان و با درختان, گلها، چمنها و گیاهان دیگر پوشیده شده است. از مهمترین آثار فضاهای سبز شهری می توان به اثر کاهش دهنده آلودگی هوا و آلودگیهای صوتی، افزایش دهنده سطوح نرم و کاهش دهنده سطوح سخت ، تعدیل درجه حرارت محیط زندگی و افزایش نشاط و شادابی نام برد که همه اینها بدون شک ضمن ایجاد آرامش ، شادکامی را در زندگی شهروندان در پی خواهد داشت.

وی  افزود :  خوشبختانه در دوره چهارم شورا و شهرداری مهندس حیدری توجه ویژه ایی به اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار شده است که در همین رابطه در چند ماه اخیر و در بلوارهای ورودی چهاربیشه ، ریل وی و نفتک ، باشگاه مرکزی ، بی بیان و مسیر سی برنج تا فلکه بانک ملی مجموعاً 15 کیلو متر لوله گذاری و نصب اتصالات آبیاری قطره ای اجرا شده است  و انشاء الله تا نوروز  94 سایر نقاطی که در حال حاضر با تانکر و به روش سنتی آبیاری می شوند و همچنین کوه نمره یک را به سیستم آبیاری قطره ایی و بارانی مجهز خواهیم کرد.

 

نجفیان ادامه داد : مهمترین گام در توسعه فضای سبز در سال 88 و در بدو شروع به کار  شهردار وقت  برداشته شد که در آن زمان سرانه فضای سبز در دسترس 89 /1  متر بود . منظور  از فضای سبز در دسترس فضاهایی است که قابل استفاده آسان شهروندان  باشد و  در این 5 سال سرانه فضای سبز در دسترس به حدود 5/2 متر به ازای هر نفر رسیده است که به گواه خیلی از شهروندان این افزایش سرانه فضای سبز محسوس بوده و در همین رابطه  یکی از حرکت های مثبت مجموعه شهرداری افزایش تعداد بوستانها در محلات و استفاده از زمینهای بدون استفاده به همین منظور بوده است .

وی اضافه کرد :  ایجاد فضای سبز در مسجدسلیمان بدلیل بافت سنگی و گچی خاک و کمبود همیشگی اعتبارات نسبت به دیگر شهرهای استان بسیار سخت تر می باشد. به عنوان مثال در برخی از نقاط شهر برای حفر یک چاله برای کاشت یک نهال باید از دستگاه های مکانیکی استفاده کنیم ولی با این حال مسجدسلیمان با وجود تمام مشکلات این ظرفیت را دارد که به سرانه فضای سبز ده متر به ازای هر نفر برسد .

رییس واحد فضای سبز شهرداری مسجدسلیمان در پایان  ضمن تشکر از شهروندان که به توسعه فضای سبز کمک می کنند خاطر نشان کرد : هیچ فضایی در هیچ کجا سبز نخواهد شد مگر با مشارکت و همکاری  مردم  و  از همه شهروندانی که بدون هیچ چشم داشتی به توسعه فضای سبز در این شهر کمک می کنند و  همیشه مشوق ما در توسعه فضای سبز بودند  تشکر می کنم.