1403/07/27 12:05


34
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:19
مراسم تودیع و معارفه فرماندار مسجدسلیمان
مراسم معارفه سرپرست جدید فرمانداری مسجدسلیمان با حضور امام جمعه محترم مسجدسلیمان، مهندس حاجتی معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان،جمعی از مسئولین شهرستان و اصحاب رسانه در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

 آسماری نیوز

مراسم معارفه سرپرست جدید فرمانداری مسجدسلیمان با حضور امام جمعه محترم مسجدسلیمان، مهندس حاجتی معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان،جمعی از مسئولین شهرستان و اصحاب رسانه در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید. در ابتدای این جلسه سید مجید صالحی سرپرست سابق فرمانداری در سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: انقلابی بودن در خون مردم بختیاری ست، تاریخ این را نشان داده است که هر گاه بیگانه ای تجاوز کرده یا حاکم و پادشاه مستبدی قد علم کرده از پیشگامان مبارزه با این ظلم و جور در کنار دیگر مردم ایران و خوزستان همین بختیاری های عزیز بوده اند. با وجود این که شاید در بعضی جاها حقوق آنان نیز در نظر گرفته نشده باشد.

وی ادامه داد: علیرغم تمام کارهایی که صورت گرفته است محرومیت هایی که در سطح شهرستان شاهد هستیم قابل کتمان نیستند و فرسنگ ها فاصله داریم تا شهرستان را به حداقل های مورد نظر برسانیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسجدسلیمان با ۵/۴۳ بالاترین نرخ بیکاری را دارد و ادامه داد: از مهندس حاجتی معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان درخواست می کنم همان طور که در سفر ریاست محترم جمهور مصوب شد نگاه ویژه به ساخت کارخانه های آلومینیوم سازی و پتروشیمی مسجدسلیمان می تواند درصد بالایی از مشکل بیکاری جوانان را برطرف و باعث اشتغالزایی پایدار برای جوانان شهرستان باشد. وی در پایان ضمن خیر مقدم به مهندس گروئی فرماندار جدید مسجدسلیمان گفت: با توجه به شناختی که از ایشان دارم وی مطمئناً این توانمندی را دارد که در برطرف کردن مشکلات شهرستان مثمر ثمر باشد…

حضرت حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان سخنران بعدی این جلسه بودند. ایشان با تبریک ایام مبارک دهه فجر گفتند: یاد و خاطره شهدای خصوصاً دانش آموز شهید داریوش محمدی را گرامی می داریم. ایشان با تشکر از زحمات مهندس صالحی گفتند: خیر مقدم عرض می کنم خدمت جناب مهندس گروئی و ادامه داد: در مدت حضورم به عنوان مسئول حوزه علمیه مسجدسلیمان و امامت جمعه شهرستان در خدمت ۱۱ فرماندار و سرپرست فرمانداری بوده ام که جا دارد از دو نفر از آنان که دیگر در میان ما نیستند یاد کنم از مرحوم براتی و مرحوم موسوی که خداوند آنان را قرین رحمت خود قرار بدهد.نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت:

مسجدسلیمان مشکلات فراوانی دارد. از بوی متعفن گاز که روز و شب در بخش عظیمی از شهر به مشام می رسد، از این که در این شهر تنها ۲ کیلومتر فاضلاب کار شده، از این که بعد از ۳۵ سال سینمای شهر بازسازی شده، از سرانه کم فضای سبز و… وی ادامه داد: من نمی خواهم سیاه نمایی کنم، فرهنگ عمومی ما بدون اشکال نیست و یکی از اشکالات مردم ما سبک مطالبه گری آنان است. ایشان در پایان سخنان خود خطاب به مهندس حاجتی گفتند:مردم ما واقعاً گرفتار هستند امیدوارم نگاه ویژه ای به این شهرستان بشود. سخنران بعدی جلسه مهندس حاجتی معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان بودند. ایشان در ابتدای سخنان خودگفتند: مهمترین مشکل مسجدسلیمان مسئله بیکاری و اشتغالزایی جوانان است که همه ی ما باید به آن توجه کنیم. مشکلات مخصوص به پتروشیمی و آلومینیوم سازی مرتفع شده است که می تواند باعث اشتغال پایدار برای جوانان شهرستان شود. پس از آن مهندس حاجتی به معرفی فرماندار جدید مسجدسلیمان پرداخت و گفت: با تخصصی که ایشان دارند می توانند منشاء خیری باری شهرستان باشد هر جا هم لازم باشد ما از ایشان حمایت خواهیم کرد.

آخرین سخنران این جلسه مهندس گروئی فرماندار جدید مسجدسلیمان بود. وی گفت: سخنان حاج آقا امینی ما را خیلی امیدوار کرد. من احساس امید کردم که در کنار ما انسان فرهیخته ای چون حاج آقا امینی قرار گرفته است و این به من دلگرمی می دهد. ایشان ادامه داد:

من صمیمانه از همکاری صادقانه همه دوستانی که قصد دارند در عمران و آبادانی مسجدسلیمان ما را یاری کنند استقبال می کنم و دست همه عزیزان را با هر سلیقه سیاسی به گرمی می فشارم.وی گفت: کسی به ما نزدیک تر است که صادق تر است. ما چند هدف کلی برای خودمان تعریف کرده ایم. مسجدسلیمان دیگر جای وقت تلف کردن ندارد. یکی از اهداف کلان ما بهبود شاخص های توسعه است و مهمترین کاری که باید انجام بدهیم این است که مشارکت مردم را ارتقاء بدهیم و شک نکنید مردم از ما بهتر عمل خواهند کرد. مهندس گروئی ادامه داد:باید با یک برنامه زمانبندی شده جلو برویم. البت هصرف داشتن برنامه مهم نیست بلکه اجرای صحیح برنامه هم اهمیت دارد. اگر بتوانیم همین کارهای ساده را خوب انجام دهیم بسیاری از مشکلاتمان حل خواهد شد.

فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: باید به منابع انسانی توجه ویژه ای کرد و از افراد در مناصبی که باید باشند استفاده کنیم. ایشان یکی دیگر از مشکلات را چند باره کاری عنوان کرده اند و گفتند:همه طرح های ما باید توجیه داشته باشند. توجیه فنی، اقتصادی و حتی اجتماعی. مهندس گروئی خطاب به مدیران شهرستان گفت: انتظار دارم مدیران محترم وقت شان را با مسائل حاشیه ای تلف نکنند و تنها به فکر کار و خدمت به مردم باشند. وی با بیان این که محور توسعه مسجدسلیمان جذب اعتبارات خصوصی ست به سخنان خود پایان داد. در پایان این جلسه با لوح سپاس از زحمات مهندس سید مجید صالحی تقدیر و حکم فرمانداری مسجدسلیمان توسط حجت الاسلام امینی و مهندس حاجتی به مهندس گروئی اهداءشد.

 

منبع : باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان