1403/06/30 08:55


347
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:43
رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان:
عیدیوندی: مالک زمین ها اداره راه و شهر سازی است نه شهرداری , شهردار قبلی به صورت خودسرانه و بدون طی روال قانونی تنها به قصد خوش خدمتی به دوستان خودش اقدام به واگذاری این زمین ها به پرسنل شهرداری کرده است.

 به گزارش آسماری نیوز  پس از شکایات متعدد و اعتراضات شدید نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز  دستور تشکیل کمیته ای تحت عنوان کمیته زمین خواری در مسجدسلیمان صادر شد و قرار است به صورت جدی افراد سودجو و رانت خوار شناسایی و با آنان برخورد قانونی شود.

در همین راستا طی هفته های اخیر اراضی چند منطقه  مسجدسلیمان در اولویت تخریب قرار گرفت که در دو منطقه نمره ۲ و هشت بنگله با حضور مسئولین ذیربط از جمله اداره راه و شهرسازی، شهردار و نیروی انتظامی عملیات تخریب  و رفع تصرف از اراضی انجام شد..

نکته حائز اهمیت در رابطه با زمین های منطقه نمره 2 این است که در دوران مدیریت شهردار قبلی مسجدسلیمان  تصمیم گرفته شد  بخشی از اراضی ضلع شمالی بیمارستان نمره۲ را که تپه مانند بود تسطیح و به تعدادی از کارگران  شهرداری واگذار  شود و طی یک قرعه کشی این اراضی در ابعاد ۱۰۰ متر به آنان واگذار شد و به هر کدام یک کروکی تفکیکی نیز ارائه شد  و برخی از کارکنان اقدام  به فروش پلاک خود کردند .

اما طی روزهای گذشته این پلاک ها که بعضا صاحبان آنها  اقدام به ساخت و ساز   در زمین شان کرده بودند توسط اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان تخریب شد که همین امر موجب شد تا صاحبان این اراضی  در اعتراض به این اقدام اداره راه و شهرسازی تجمعی اعتراضی در شهرداری مسجدسلیمان انجام دهند.

علی عیدیوندی رییس اداره  راه و شهرسازی مسجدسلیمان در همین رابطه به خبرنگار ما گفت : در زمان شهرداری قبلی مسجدسلیمان  قطعاتی زمین (400پلاک) را  که خارج از محدوده شهری بودند به صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز قانونی در دو نقطه شهر  واگذار شدند .

وی افزود : مکاتبات فراوانی از سوی اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان  با شهرداری  انجام شده که جلوی این کار را بگیرند  اما شهرداری  بدون در نظر گرفتن روال قانونی و با همان قرارداد های شهری که وجاهت قانونی هم  ندارد اقدام به واگذاری زمین کرد  که هم اکنون بعضی از این زمین ها  بین چندین نفر خرید و فروش شده است.

عیدیوندی با اشاره به اینکه امکان صدور سند برای این زمین ها وجود ندارد یادآور شد :  هم اکنون حدود 70درصد املاک مسجدسلیمان  بدلیل رعایت نکردن طرح جامع شهری  سند ندارند و این اراضی هم بدلیل اینکه خارج از محدوده شهری هستند  امکان ساخت و ساز  هم در آنها وجود ندارد  و اگر  هم ساخته شوند  امکان صدور سند  برای این خانه ها  میسر نیست و  این 400پلاک هم  یک معضل جدید به مشکلات شهر  اضافه خواهند کرد .

رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان خاطرنشان کرد : مالک زمین ها  اداره راه  و شهر سازی است نه شهرداری  , شهردار قبلی به صورت خودسرانه و بدون طی روال قانونی  تنها  به  قصد خوش خدمتی به پرسنل خودش  اقدام به واگذاری این زمین ها به پرسنل شهرداری کرده است.

 

عیدیوندی در پایان تاکید کرد : با توجه به تجاوزات متعددی که در سطح شهر صورت گرفته و در اکثر این مناطق شهرداری هم نقش داشته است دادستان مسجدسلیمان  شخصا  در این قضیه ورود کرده و ساخت وسازهای غیر مجاز با دستور مستقیم دادستان تخریب شده است.