1403/06/30 08:51


348
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:43
دادستان مسجدسلیمان در گفتگو با آسماری:
ادبی: در تلاش هستیم تا با هماهنگی اداره راه و شهرسازی پس از طی مراحل قانونی این زمین ها به صورت قانونی به پرسنل شهرداری واگذار شود.

 به گزارش آسماری نیوز علی ادبی فیروزجایی دادستان مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص  برخوردهای اخیر با پدیده شوم زمین خواری  در مناطق مختلف مسجدسلیمان اظهار داشت : زمین هایی که در محدوده شهر قرار دارند  متعلق به دولت بوده و متولی این زمین ها اداره راه و شهرسازی یا اداره منابع طبیعی است و هیچ اداره دیگری حق واگذاری  اراضی دولتی را ندارد.

وی در رابطه با زمینی که در منطقه نمره 2به پرسنل شهرداری مسجدسلیمان واگذار شده بود  افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته  شهردار وقت مسجدسلیمان زمینی در منطقه نمره 2  قطعه بندی کرده و به برخی پرسنل شهرداری واگذار کرده بود  که این کار کاملا خلاف قانون بوده  چرا که  شهرداری هیچ حقی در واگذاری اراضی دولتی به اشخاص  را ندارد. البته   موضوع زمین های واگذار شده  به این  پرسنل شهرداری در حال پیگیری است و در تلاش هستیم تا با هماهنگی اداره راه و شهرسازی  پس از طی مراحل قانونی  این زمین ها  به صورت قانونی به  این افراد واگذار شود.

 

دادستان مسجدسلیمان ادامه داد : ساخت و سازی که این افراد در زمین انجام داده اند کاملا غیرقانونی بوده و شهردار وقت که این زمین ها را به روشی غیرقانونی  واگذار کرده مقصر اصلی این موضوع است. شهرداری  باید یا  خودش زمین ها را تملک می کرد  یا اینکه با هماهنگی اداره راه و شهرسازی  و رعایت  مقررات قانونی زمین ها را به پرسنل شهرداری واگذار می کرد.

 

ادبی  خاطر نشان کرد : واگذاری زمین یکسری شرایط دارد از جمله اینکه اگر یکبار به شخصی زمین واگذار شود  دیگر حق گرفتن زمین را ندارد  اما دیده شده که  در این واگذاری ها افرادی هستند که قبلا به آنها زمین واگذار شده  که  چنین کاری غیر قانونی است .

وی افزود :  کسانی که در این زمین ها هزینه ساخت و ساز متحمل شده و اکنون ساخت و سازشان تخریب شده است می توانند  از شهردار وقت که این کار غیرقانونی را انجام داده شکایت کنند و خسارت خود را مطالبه کنند.

ادبی با انتقاد از افزایش پدیده زمین خواری در مسجدسلیمان خاطر نشان کرد : متاسفانه در بحث  پیشگیری از زمین خواری  اقدامات خوبی در گذشته توسط ادارات  مربوطه انجام نشده است و با بررسی هایی که انجام داده ایم  متوجه شدیم که در دوره یکی از شهرداران سابق  (آقای ف-ک)  هم بدون مجوز زمین واگذار شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری حق واگذاری زمین را ندارد گفت : شهرداری هیچ حقی برای واگذاری زمین ندارد مگر اینکه زمینی به نام شهرداری تملک شده باشد و بعد آن زمین را واگذار کند.

دادستان مسجدسلیمان تصریح کرد : یک تفکر اشتباهی که در شهرداری رایج شده این است که هرکسی می تواند هر زمینی را که خواست تصرف کند و در آن ساخت و ساز انجام دهد و  بعد  در کمیسیون ماده 100جریمه ای را پرداخت  کرده  و سند بگیرد اما این کار کاملا خلاف قانون و اصول است ,کسی می تواند در کمیسیون ماده 100 جریمه شود که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز  کرده باشد نه اینکه در زمینی که صاحبش نیست ساخت و ساز کرده باشد و  حالا با پرداخت جریمه سند بگیرد. متاسفانه این تفکراشتباه  در بین مردم رایج شده  و باعث بروز  مشکلات فراوانی شده است و باید تلاش کنیم تا این تفکر اشتباه  در بین مردم از بین برود.

علی ادبی در پایان تاکید کرد : در دیگر مناطق مسجدسلیمان  هم  از جمله منطقه نمره 8 و پشت ترمینال  نفتک پیگیر رفع تصرف از اراضی هستیم و انتظار داریم که  شهرداری به افرادی که زمینی را تصرف می کنند هیچ گونه خدماتی ارائه نکند.