1403/06/30 08:49


352
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:44
دکتر محسن رضایی در مسجدسلیمان:
رضایی : بدنبال این هستیم تا یک منطقه ویژه انرژی و اقتصادی در این منطقه شمال خوزستان ایجاد کنیم.

 به گزارش  آسماری نیوز دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای شرکت در آیین  تحویل سایت کارخانه  پتروشیمی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی به مسجدسلیمان آمده بود طی سخنانی  ضمن تبریک میلاد با سعادت ولادت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت : از بنیاد تعاون نیروی انتظامی و مدیرعامل کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان که با انجام اقدامات خوب  و زحمات  خود توانستند عملیات  احداث پتروشیمی مسجدسلیمان را  بعد از چند سال   به نقطه شروع برسانند و تفکر ناباوری که در منطقه ایجاد شده بود را از بین ببرند تشکر می کنم .

 

وی  تصریح کرد : 106 سال پیش دولت انگلیس وارد این منطقه شد و با تاسیس شرکتی تحت عنوان شرکت نفت انگلیس و ایران 85درصد از منابع نفتی  ما را  برای خود می برد و تنها 15درصد از نفت نصیب خودمان می شد اما اکنون پس از 106 سال دولت چین کاملا بر خلاف دولت انگلیس عمل می کند و با آوردن  فناوری و تکنولوژی  خود به کشور ما   علاوه بر اینکه  درآمد ارزی کشور را افزایش می دهد  موجب ایجاد اشتغال هم می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به حمایت های دولت چین در مذاکرات هسته ای  افزود : سفیر فعلی کشور چین در ایران یکی از نمایندگان گروه 1+5  بود که بیشترین همکاری را در مذاکرات هسته ای کشور چین  با ما داشت و   قطعا ملت ایران این همکاری های دولت چین را فراموش نخواهد کرد.

وی گفت  : امروزه چین در اقتصاد جهانی نقش موثری دارد و چین امروز را نمی توان با 10سال پیش مقایسه کرد . در این شرایط تحریم اقتصادی  با وجود اینکه ما در دیگر کشورها هم پول و دلار داریم اما حاظر نیستند مانند کشور چین با ما همکاری کنند اما دولت چین  کنار ملت ایران ایستاده است و ما هیچ گاه این را فراموش نخواهیم کرد.

 

رضایی با بیان اینکه  پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان  در شرایط خاص و در حالی  که  کشور ایران با دو تحریم پی در پی مواجه است در حال انجام است ادامه داد : یک تحریمی که  از سال 1390آغاز شده و  در اصطلاح اقتصادی تحریم مقداری است  طی سه سال گذشته  صادرات دو میلیون و دویست هزار بشکه نفت در روز  ما را به زیر یک میلیون بشکه رسانده است و در حدود 100میلیارد دلار از در آمد های نفتی ما را کاسته است.

وی افزود : تحریم دوم  که  آمریکایی ها از دو ماه پیش  با کمک عربستان  و دیگر کشورها آغاز  کرده اند  تحریم قیمتی است  که  در این تحریم با کاهش قیمت نفت درآمد صادرات نفت ما به نصف رسیده است . اگر این تحریم قیمتی سه سال ادامه یابد و قیمت نفت به زیر 50دلار برسد همان مقدار زیانی  که در تحریم مقداری متضرر شدیم به همان مقدار و بدلیل کاهش قیمت نفت  ضرر خواهیم کرد .

محسن رضایی تاکید کرد : ملت ایران همیشه در چنین شرایطی وقتی که فشارها به اوج برسد دست به یک انقلاب می زنند. یکبار در زمان  رژیم شاه که استبداد به اوج خود رسید  مردم ایران انقلاب کردند و  بار دیگر هنگامی که رژیم  صدام  پنج استان خوزستان,کرمانشاه,ایلام ,کردستان و آذربایجان غربی  ما را اشغال  کرد  ملت ایران قیام کردند و دشمن را به عقب راندند و  امروز توانسته ایم یک سیستم دفاعی بسیار قدرتمند تشکیل دهیم.

 

دکتر محسن رضایی با اشاره به ظرفیت و توانایی های داخلی کشور اظهار کرد :  ما ظرف 6 ماه توانستیم  هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را کپی سازی کنیم و نمونه ای بهتر از  این  هواپیمای  فوق استراتژیک را طراحی کنیم.   تمام این  اتفاقات نشان از این دارد که ما  توانایی این را داریم  تا این سومین فشار ظالمانه غرب را هم که بر ما وارد شده است خنثی کنیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد  :  در حالی که تمام تاسیسات  هسته ای ما توسط سازمان انرژی هسته ای نظارت می شود به بهانه  بمب هسته ای  پشت سر هم ما را تحریم می کنند ,  ما نه بدنبال بمب اتم بوده ایم و نه خواهیم بود .

همه دنیا می داند که قصد آمریکا  و غرب از تحریم ها مسئله هسته ای نیست و تنها هدفشان این است که ایران را به دامان آمریکا برگردانند اما آمریکایی ها  این هدف خود را به گور خواهند برد .

ما با فشار اقتصادی از میدان خارج نمی شویم و اقتصادمان را خواهیم ساخت . ملت ایران همانطور که در انقلاب و جنگ توانستند روی پای خودشان باشند در مسئله اقتصاد هم خواهند توانست بر خود تکیه کنند.

محسن  رضایی در ادامه  با  اشاره به  ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی  توسط رهبر معظم انقلاب  افزود: اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب ابلاغ کردند حرف اساسی اش  این است که ما  استقلال و عزت مان را نخواهیم  فروخت و اقتصادمان را هم خواهیم ساخت و پیام مهم کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان   هم امروز همین است که ما در جهت اقتصاد مقاومتی عزت و استقلال و شرفمان را حفظ می کنیم و چرخ اقتصادمان را هم راه می اندازیم.

 

وی از ایجاد منطقه ویژه انرژی در شمال خوزستان خبر داد و افزود : بدنبال این هستیم تا یک منطقه ویژه  انرژی و اقتصادی در این منطقه شمال خوزستان که بین شهرهای مسجدسلیمان ,لالی,اندیکا ,شوشتر و گتوند قرار دارد ایجاد کنیم  و در گام دوم هم کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان است که در آستانه رسیدن به مرحله فاینانس قرار دارد.

رضایی با اشاره به آماربیکاری در شهرهای منطقه که  بیش از 40 درصد است اظهار کرد : از مدیران پتروشیمی و پیمانکار انتظار دارم که در دوران ساخت این کارخانه با توجه به فقر محرومیتی که در بین مردم منطقه وجود دارد از نیروهای جوان با استعداد بومی و محلی استفاده کنند تا خاطره خوبی از پتروشیمی در ذهن مردم بماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تشکر از دکتر مقتدایی استاندار خوزستان  ,  نماینده محترم شهرستان  , ائمه جمعه و فرماندار مسجدسلیمان ابراز امیدواری کرد که همگی   دست به دست هم دهیم تا انشالله این پروژه به یک نتیجه مطلوب برسد و پتروشیمی مسجدسلیمان مثل اولین چاه نفتی خاورمیانه در مسجدسلیمان در دنیا بدرخشد و یک M.I.Sدیگری بر سایت های جهان نقش ببندد.