1403/06/30 11:53


403
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:46
فرمانده سپاه خوزستان:
سردار شاهوارپور : زمانی با نگاه جنگ سخت و با تسلیح گروهک های ضد انقلاب و جنگ تحمیلی قصد شکست ما را داشتند اما امروز بستر جدیدی را به نام جنگ نرم علیه ما شروع کرده اند.

 به گزارش آسماری نیوز آیین رونمایی از کتاب شهید نامه مسجدسلیمان صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان با حضور سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان , خانواده معظم شهدا و  مسئولین محلی شهرستان  برگزار شد.

سردار حسن شاهوارپور طی سخنانی در این مراسم با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی گفت : موضوع انقلاب اسلامی یک پدیده جدید در منطقه خاورمیانه بود.

سردار شاهوارپور افزود : در آن زمان هیچ کشوری باور نداشت که ملت ایران بتواند اینگونه بپاخیزد و بتواند مسیر و دیدگاهی خارج از رویکرد دو ابرقدرت  آمریکا و شوروی   یک ایده و نگاه جدید را برای اداره کشور ارائه دهد.

 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نقاط قوط  انقلاب اسلامی حرکت مردم با رهبری امام (ره) بود ,پیشتازی امام عزیز و روحانیت انقلابی یکی از ظرفیت های بسیار مهم حرکت انقلاب اسلامی بود که امروز خودش را نشان داده است.

 

سردار شاهوارپور تصریح کرد : حضرت امام (ره)  با استفاده از ظرفیت مردم  یک راه جدید را  برای مبارزه با استبداد نشان داد . استفاده از ظرفیت مردم برای  انجام هرکار مهمی  که  کار مهم آنروز مبارزه با  استبداد و استکبار جهانی بود. آمریکایی که آنروزها  در  وضعیت توسعه طلبی  و استکباری در مقابل شوروی ایستادگی می کرد و تلاش داشت که شوروی ها را در مرزهای جنوبی متوقف کند و  با وجود ایران جلوی شوروی را از دسترسی به آبهای گرم متوقف کند.

وی ادامه داد : در آن زمان  نظام جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام (ره)  توانست تا در مقابل ظرفیتی که در منطقه توسط استکبار جهانی ایجاد شده بود ایستادگی کند و دشمنان  امام و مردم  را ساقط کند. لذا رهبری با نگاه دین و مذهب و با نگاهی که امروز بعد از 35سال  در دانشگاه آزاد مسجدسلیمان ما بدنبال این هستیم تا  فرهنگ شهادت را همچنان زنده نگه داریم و توسعه دهیم .  فرهنگ شهید و شهادتی که سال 1363در اورشلیم جلسه گرفتند تا عوامل موفقیت جمهوری اسلامی را بررسی کنند  و یکی از ظرفیت ها و عواملی که بررسی شد فرهنگ شهادت طلبی مردم بود.

وی اضافه کرد : زمانی با نگاه جنگ سخت و با تسلیح گروهک های ضد انقلاب  و جنگ تحمیلی  قصد شکست ما را داشتند اما امروز بستر جدیدی را به نام جنگ نرم علیه ما شروع کرده اند.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج)  خوزستان افزود :   بعد از فروپاشی شوروی آمریکایی ها فصل جدیدی را در دنیا برای خود تصور می کردند که این فصل جدید و نظم نوین جهانی  به عنوان نگاهی که آمریکا در قرن 21 ام به عنوان گالیور اداره دنیا  را در دست گیرد و دیگر مردم و کشورهای دنیا به عنوان کوچولوهایی هستند که باید از این گالیور تبعیت کنند.

 

وی اضافه کرد : امروز شاهد هستیم که چالش های  جدی پیش روی آمریکا بسیار فراتر از آن است که بخواهد  جمهوری اسلامی و کشورهایی که در مقابل اهداف توسعه طلبانه آمریکایی ها مقابله می کنند را  به چالش بکشد. یکی از مهمترین چالش های آمریکا در منطقه  بحران اعتبار و اقتدار جهانی است ,امروز اقتدار جهانی  آمریکا  خصوصا طی 10سال اخیر و  با شکست های پی در پی که در خاورمیانه خورده اند  زیر سوال رفته  و بدترین وضعیت را در منطقه داشته اند.  رژیم هایی که به خیلی هایشان امید داشتند   یکی پس از دیگری ساقط شدند و برای پیشگیری از این سقوط سوریه را به چالش کشاندند.

اعتبار آمریکا به دو موضوع  قدرت و پول وابسته است ,  تلاش آمریکا این بوده تا قیمت نفت را در 6دلار نگه دارد تا 15میلیون واردات روزانه خود را با قیمتی ارزان تامین کند و اقتصادش پویا بماند .

بحران اعتماد و  مشارکت مردم در انتخابات آمریکا یکی از موضوعاتی است که چالش جدی برای آنهاست .آمریکایی که داعیه دار دموکراسی  است در انتخابات اخیر در  برخی ایالات آمریکا مشارکت حدود 12درصدی داشته اند که  پایین ترین درصد در تاریخ آمریکاست  و چالشی  است که از درون آمریکا را دچار مشکل خواهد کرد.

سردار شاهوارپور تاکید کرد : هویت خانواده در آمریکا از هم پاشیده شده و سطح  مشکلاتی از قبیل کشتارها و تیراندازی ها  که امروز در جامعه آمریکا وجود دارد  به مدارس کشیده شده  , تبعیض نژادی و ظلم و جنایتی که امروز علیه سیاه پوستان آمریکا می شود  بحران جدی  هویت در آمریکا  است.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان گفت : با توجه به اینکه آمریکایی ها نیازمند ذخایر عظیم انرژی در دنیا  و خصوصا خاورمیانه هستند طی سالهای اخیر اوضاع به طور جدی از دستشان خارج شده است . جریان داعش  را برای مقابله با جریان مقاومت درست  کردند و در مراکز  اسرائیل و عربستان آموزش دادند و  وارد کشور سوریه کردند ,  فجیع ترین کشتارها  را انجام می دهند تا  چهره اسلام و جمهوری اسلامی را  خشن  جلوه دهند.

 

وی افزود : داعش را درست کردند تا ما را به چالش بکشند اما  امروز گروه داعش برای خودشان دردسر ساز شده و توانایی کنترل این جریان را ندارند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود : آمریکایی ها  جمهوری اسلامی را  به عنوان دشمن منافع خود در منطقه تلقی می کنند و  هدفشان از این همه فشارها و تحریم ها اقتصادی و حضور ناوگان  نظامی در خلیج فارس و تحریک وابسته های مزدور آنها  در منطقه این است تا مقاومت را از ملت ما  بگیرند.

سردار شاهوارپور تاکید کرد امروز ما مفتخریم که جمهوری اسلامی به عنوان الگوی مقاومت در دنیا در مقابل اهداف استکبار جهانی می ایستد و در 22بهمن همانطور که  مقام معظم رهبری فرمودند  ملت ایران مثل گذشته مخالفت  خود را با استکبار جهانی و جهان خوارانی که بنا دارند ملت های مظلوم را همچنان در مظلومیت نگه دارند ملت ایران  به خیابان ها  خواهد آمد و برائت خود را از سلطه طلبی آنها اعلام خواهد کرد.