1403/06/30 13:56


412
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:46
امام جمعه مسجدسلیمان در راهپیمایی 22بهمن:
حجت الاسلام امینی: : بختیاری ها جز پولدارترین مردم کشور هستند , اولین کسانی که صاحب ثروت شدند بختیاری ها بودند.

 به گزارش آسماری نیوز  حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در پایان راهپیمایی 22بهمن مسجدسلیمان  ضمن تبریک سی و هفتمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۳ شهید انقلاب در مسجدسلیمان شهید داریوش محمدی، شهید اسفندیار موسوی و شهید سرلک گفت: درود و آفرین به مردم عزیز و مظلوم مسجدسلیمان که علیرغم رنج کشیدگی و دردمندی و دغدغه های مضاعف نسبت به همه شهرهای خوزستان اما مردمان همیشه در حاضر در میادین انقلاب هستند.

 

 

 وی ادامه داد :  انقلاب اسلامی  یک قیام فرهنگی و تمدن ساز بود که از ۳۷ سال پیش  در مقابل تمدن سرمایه سالار و پوچ گرای غرب و اروپا با دادن دهها هزار شهید، تحمل ۸ سال جنگ و تحمل تهدیدها و تحریم ها قد الم کرده است و به فضل خداوند امروز جز مقتدرترین ممالک منطقه است و می رود که به عنوان ابر قدرت برتر علم و ایمان و اخلاق در جهان حرف اول را بزند و الم را به دست صاحبش امام عصر(عج) برساند.

 

 

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:  ما در شهری زندگی می کنیم که بیشترین آمار بیکاری را دارد و  مسجدسلیمان شهر هزار گره است بارها  این مشکلات را با مسئولان در میان گذاشته ایم ، همه باید با هم باشیم , به فضل الهی مسجدسلیمان از چاله در آمده است. رسانه ها و نخبگان شهر باید کمک کنند و همه در جهت اتحاد قدم برداریم. شعار همه ما باید قانون گرایی و اخلاق باشد. قانون حوزه اختیارات همه را مشخص کرده است.  هیچ کس نباید فراتر از قانون عمل کند. دیگر دوره هیاهو و نا آرامی ایجاد کردن گذشته است.با محور قانون و اخلاق باید جلو برویم حتی امام جمعه هم نمی تواند پایش را فراتر از اختیارات قانونی خودش بردارد.

 

 

 

وی ادامه داد : نباید با تحلیلهای غلط  مزاحم فکر مردم شویم  و باید رسانه ها و نخبگان کمک کنند تا اتحادمان حفظ شود  و به هم کمک کنیم  چند سالی است که مسجدسلیمان  را به آرامی و اخلاق می شناسند.

 

 

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به  ایام فاطمیه تصریح کرد : نوروز نزدیک است و  امیدوارم مردم در ایام فاطمیه حرمت حضرت زهرا(س) را رعایت کنند. بنده طرفدار جشن های نوروزی و ایلی و طایفه ای هستم اما اجتماعات ما باید خروجی داشته باشد .در مراسمات فاتحه خوانی ما میلیارد میلیارد پول هزینه می شود، اما یک  ریال وقف  نمی کنند و به یک جوان بیکار کمک نمی کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه تاکید کرد : بختیاری ها جز پولدارترین مردم کشور هستند , اولین کسانی که صاحب ثروت شدند بختیاری ها بودند. پول و ثروت از چاه نفت شماره ۱ خاورمیانه جوشید. اما  خیلی از این سرمایه داران بختیاری  از مسجدسلیمان هجرت کردند.

 

 

امام جمعه مسجدسلیمان  خاطر نشان کرد : دردهایمان زیر سر خودمان است  این همه پول این طرف و آن طرف هدر می شود سر یک انتخابات میلیارد میلیارد هزینه می کنیم و نتیجه درستی هم نمی گیریم. کسی از بیرون به ما ضربه نزده و ناکارآمدی از خودمان است.  انقلاب به ما یاد داده است اگر یک روح الله باشی اما با خدا باشی با سرمایه ایمان به خدا و با اعتماد مردم  توی دهان شاه هم می زنی.

 

 

حجت الاسلام امینی اضافه کرد : در فضای ملی هم اگر امروز 4میلیون جوان تحصیل کرده و بیکار داریم بخاطر اقتصاد غلط مان بعد از جنگ است. اگر بعضی مسئولان ما به تئوری های ایرانی و اسلامی تکیه می کردند امروز یک بیکار هم نداشتیم.30سال است مقام معظم رهبری فرمودند به نفت و گاز تکیه نکنید اما کسی گوش نمی دهد .به رئیس جمهور و دولت تبریک می گویم که برای اولین بار و از روی زور  مجبور شدیم دو سوم بودجه سال جدید را  با غیر نفت و گار ببندیم.