1403/06/30 13:12


419
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:46
نماینده مردم اهواز :
سید شریف حسینی اظهار داشت:امروز مجمع نمایندگان تصمیم گرفتیم طرح سوال از رئیس جمهور را در دستور کار قرار دهیم و دکتر روحانی برای ریزگردها به مجلس بیاید تا جوابگو باشد.

 به گزارش آسماری نیوز  سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رهیاب از طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص ریزگردها خبر داد و گفت: امروز مجمع نمایندگان تصمیم گرفتیم طرح سوال از رئیس جمهور را در دستور کار قرار دهیم و دکتر روحانی برای ریزگردها به مجلس بیاید تا جوابگو باشد.


وی ادامه داد:این کار 75 امضا می خواهد برای همین امیدواریم نمایندگان استان های دیگر همکاری کنند روزی که زلزله در آذربایجان آمد ما همدردی کردیم روزی که در اصفهان اسیدپاشی شد مردم ما همدردی کردند وقتی ایلام زلزله آمد مردم ما کمک فرستادند وقتی گوشه ای از کشور سیل می آید خوزستانی ها کمک می کنند امید است دیگر نمایندگان هم به ما کمک کنند تاطرح سوال از رئیس جمهور امضای کافی را داشته باشد.

سید شریف حسینی تاکید کرد:ما مسیرهای مختلف تخصصی و کارشناسی را طی کرده ایم می دانیم دولت دچار یک چالش ها و مشکلاتی است مذاکرات، کمبودنقدینگی،بودجه و درآمدها نمونه ای از این مشکلات است ما با در نظر گرفتن این مسائل نمی خواستیم یک چالش جدیدی برای دولت درست کنیم اما گویا مجبوریم دنبال طرح سوال از رئیس جمهور باشیم.

وی با گلایه از بی توجهی رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان اظهار داشت:خانم ابتکار وظیفه ای که به گردنش بود را به خوبی انجام نداد چرا ابتکار در بحث بنزین غیراستاندارد وارد می شود و این همه نشست برگزار می کند  پیرامون این موضوع بحثهای فراوانی می کند اما در بحث آلودگی هوای خوزستان وارد نمی شود حتما در بحث بنزین موضوعی وجود دارد که الان نمی خواهم به آن بپردازم ولی به موقع آن را مطرح خواهم کرد.

نماینده مردم اهواز گفت:خانم ابتکار باید بداند اینجا برای مردم نفس کشیدن مشکل شده است کسی هم که باید گزارش صریح به هیات دولت می داد و ایجاد حساسیت در دولت می کرد او بوده است کاری که امروز دارد انجام می شود ولی بعد از 13 بار خاکی که در سال 93  در خوزستان زندگی مردم را مختل کرد.

وی ادامه داد:حالا در 22 بهمن یعنی در آخر سال یادشان افتاده است کاری کنند باید با اولین گردوخاک در سال 92 که مسئولیت با دولت یازدهم بود کاری انجام می شد ضمن اینکه من دولت قبل را هم مقصر می دانم و فقط این دولت را مقصر نمی دانم دولت نهم و دهم هم برای گردوغبار خوزستان کاری نکرد و فقط به شعار بسنده کرد.

سید شریف حسینی  گفت:از دولت انتظار داریم فکری برای این معضل کند انداختن تقصیر به گردن دولت های قبل ،فرار رو به جلو است کسانی که مسئولیت پذیرفتند با شرایطی که وجود داشت کار را پذیرفتند پس باید مشکلات را حل کند خانم ابتکار یا دنبال حل مشکل باشد یا استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کند.