1403/06/30 14:01


421
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:47
گزارش:
بهمئی عنوان کرد: معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در تماس تلفنی به بنده گفت یک ریال از این 55 میلیارد تومان به استانداری خوزستان تخصیص داده نشده است.

 به گزارش آسماری نیوز به نقل از  رهیاب، خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور که  این روزها حسابی به خاطر مشکلات حاد زیست محیطی در خوزستان مورد سوال و پرسش مردم و نمایندگان قرار گرفته است خیلی ریلکس از تهران به انتقادها پاسخ می دهد او که  حاضر نشد برای همدردی با خوزستانی ها در هفته های گذشته سری به استان بزند در جواب به انتقادها یک روز دولت قبل را مقصر قلمداد می داند یک روز هم مجلس را.


 انتقادات تند ابتکار از دولت گذشته و انداختن توپ در زمین آنها اساسی ترین جوابی بود که خانم رئیس این روزها به بی نفسی خوزستانی ها می داد اما بعد از اینکه نمایندگان خوزستان از عملکرد وی انتقاد کردند این بار ابتکار سراغ مجلس و نمایندگان رفت وی در اولین گام برای رویارویی با منتقدین حاضر نشد در گفتگوی زنده با نماینده مردم خوزستان در شبکه خبر مناظره و بحث کند تا آنجا که سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در همان برنامه اظهار داشت:مردم باید بدانند معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نه حاضر شدند به خوزستان بیایند و نه حاضر شدند امشب با نماینده مردم خوزستان بحث و مناظره کند خانم ابتکار حاضر نشد به سوالات مردم که از طرف نماینده آنها قرار بود پرسیده شود جواب دهد.

وی ادامه داد:متاسفم برای دولتی که چنین مسئولینی انتخاب می کند اقای روحانی باید در انتخاب بعضی مسئولین  تجدید نظر بکند من به عنوان نماینده مردم در این برنامه حضور پیدا کردم مردم من این روزها نه که 13 سال است تنفسشان دچار مشکل شده است 13 سال از مسئولین سازمان محیط زیست قول و وعده می شنوند.

اما تازه این شروع پروژه رئیس سازمان محیط زیست به نمایندگان مجلس خصوصا خوزستانی ها بود ابتکار در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: جالب است بدانید تعدادی از همین نمایندگان که در این روزها سرسختانه درحال انتقاد از سازمان محیط‌زیست هستند، دقیقا سه‌روز قبل از وقوع اولین موج گردوغبار در کمیسیون تلفیق مجلس در یک نوبت همه اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای مقابله با پدیده گردوغبار در بودجه سال٩٤ که از سوی سازمان محیط‌زیست در بودجه گنجانده شده بود را به‌صورت کامل حذف و آن را به یکی از مصارفی که مد‌نظر خودشان است منتقل کردند.

وی ادامه داد: بخشی از آن اعتبار ٦٠میلیاردی از محل عوارض آلایندگی بود که ما گفتیم برای پایش نظارت و مقابله با گردوغبار اختصاص دهیم، یک مورد هم ٥٥میلیاردتومان به‌صورت مشخص ویژه بحث گردوغبار و احیای تالاب‌ها بود که این را هم به‌صورت کامل از بودجه حذف کردند وی افزود:عجیب اینکه مسبب اصلی حذف این اعتبارات هم اغلب همین دوستانی هستند که این‌روزها بیشتر از همه، از سازمان محیط‌زیست انتقاد می‌کنند.

 این اظهارات رئیس سازمان محیط زیست با ذوق زدگی رسانه های اصلاح طلب روبرو شد تا با زدن مجلس نهم زمینه را برای حضور همکیشان خود در انتخابات بعدی فراهم کنند و هم چنین به یاری بانوی سبزپوش خود برسند اما شمس الله بهمئی نماینده مردم رامشیر و رامهرمز  و عضو کمیسیون تلفیق مجلس در جواب به این ادعاهای ابتکار گفت:  این 60 میلیارد تومان برای توانمند سازی و آموزش گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بود و اگر می‌خواستند که این مبلغ را برای برطرف کردن معضل ریزگرد‌ها اختصاص دهند به 55 میلیارد تومان اضافه می‌کردند ،صحبت‌های رئیس سازمان محیط زیست فرار به جلو است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا 60 میلیارد تومان از بودجه حذف شد، اظهار داشت: این مبالغ فقط برای کارهای سیاسی صرف می‌شود و نباید این مبالغ را صرف کارهای تبلیغاتی همچون برگزاری سمینارهای مختلف که هیچ فایده‌ای ندارند، هزینه کنیم.

بهمئی همچنین عنوان کرد: معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در تماس تلفنی به بنده گفت یک ریال از این 55 میلیارد تومان به استانداری خوزستان تخصیص داده نشده است.

 از طرفی سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رهیاب در واکنش به اظهارت ابتکار که مدعی شده است نمایندگان اعتبار گردوغبار را حذف کرده اند اظهار داشت: خانم ابتکار آن 55 میلیارد تومانی که در سال 93 در مجلس تصویب کردیم تا برای محیط زیست به منظور مقابله با پدیده هایی چون ریزگردها ، خشکسالی ، حفاظت از تالاب ها ، دریاچه های و احیای آنها هزینه شود چرا تا الان که پایان سال 93 است به خوزستان ریالی داده نشده است؟ چرا این 55 میلیارد تومان را در سایر استان ها هزینه کردید؟

وی تاکید کرد:هیچ پولی برای مقابله با ریزگردها حذف نشده است این فرافکنی و دروغ است 55 میلیاردتومان در سال گذشته مجلس تصویب کرد 55 میلیارد هم در بودجه 94 کمیسیون تلفیق تصویب کرد ولی امیدواریم این پولها در جایی هزینه شود که مردم نیاز دارند.

حالا باید منتظر ماند و دید خانم ابتکار دوباره قرار است به جای پذیرش کم کاری ها و بی توجهی به خوزستان بعد از دولت قبل و مجلس این بار چه کسی را مقصر جلوه دهد؟ شاید نفری بعدی ما باشیم که بلند سرفه می کنیم شاید!