1403/10/21 16:45


42493
تاریخ انتشار: 1395/09/07 13:41
استاندار خوزستان در کمیسیون ایمنی راه‌های استان:
استاندار خوزستان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی راه‌ها پاسخ‌گوی این حجم از فوتی‌ها در بیمارستان‌ها باشد.

به گزارش آسماری, غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که صبح امروز در سالن جلسات استاندار برگزار شد با اشاره به آمار پلیس راه استان مبنی بر اینکه در 8 ماهه نخست امسال 34 درصد فوتی ناشی از تصادفات در استان در بیمارستان‌ها اتفاق افتاده است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی راه‌ها پاسخ‌گوی این حجم از فوتی‌ها در بیمارستان‌ها باشد.

وی در ادامه با اشاره به میزان استفاده و تردد شرکت‌های بزرگ استان مثل حفاری، مناطق نفت‌خیز و فولاد در جاده‌های استان گفت: این شرکت‌ها باید به میزان استفاده از خدمات و زیرساخت‌های جاده‌ای استن در ارائه خدمات و زیرساخت‌های جدید کمک کنند.

شریعتی افزود: عمده ماشین‌آلات شرکت فولاد که در استان تردد می‌کنند سنگین هستند و روزانه حدود 1000 تا 1500 دستگاه از این شرکت‌ها در جاده‌های استان تردد می‌کنند و این در حالی است که ماشین آلات حفاری و نفت سنگین نیستند و هم در محدوده کلیومتری کمتری تردد دارند لذا باید نسبت به مشکلات راه‌ها تعهد بیشتری داشته باشند.


وی با تاکید بر اینکه باید در جلسات بعدی شخص مدیرعامل شرکت‌های مذکور در کمیسیون ایمنی راه‌ها شرکت کنند، اذعان کرد: شرکت‌های فولاد، نفت و حفاری باید تعهدات بیشتری نسبت به حل مشکلات راه‌های استان داشته باشند وگرنه ما مجبوریم محدودیت‌هایی برای آنها اعمال کنیم.



استاندار خوزستان در ادامه به استفاده شرکت فولاد از ظرفیت ریلی استان اشاره و تصریح کرد: شرکت فولاد خوزستان از تمام ظرفیت‌های ریلی استفاده می‌کند چرا که سنگ آهن مورد نیاز خود را که از استان قم وارد استان می‌کند از طریق ریل انجام می‌شود.



 شریعتی با اشاره به پیشنهادی که راه آهن استان به شرکت فولاد استان کرده و شرکت فولاد زیر بار آن نرفته است، گفت: به فولاد پیشنهاد شد که سنگ آهن مورد نیاز خود را به هرمزگان و از طریق کشتی به بندر امام و از بندر امام با خطوط ریلی به اهواز منتقل کند، اما شرکت فولاد به این دلیل که این شیوه واردات سنگ آهن به استان هم هزینه‌ها را دو برابر می‌کند و هم رقابت را به حداقل می‌رساند با پیشنهاد مخالفت کرد.



وی افزود: طرح خط راه آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ اهواز دو سال پیش با دستور رئیس جمهور قرار شد اجرایی شود که در صورت اجرایی شدن نقش مهم و حیاتی در کاهش ترافیک و تصادفات و همچنین استفاده ریلی شرکت‌ها در این محور خواهد داشت. 


استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مطالعات خط راه آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ اهواز انجام شده و شرکت‌های کره‌ای پای کار آمده‌اند که پیش بینی می‌شود با هزینه 3.5 تا 4 میلیارد یورو فاینانس شود.