1403/06/30 13:31


426
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:47
رئیس اداره هواشناسی مسجدسلیمان:
اسدی: با توجه به حدود 50روز عدم بارندگی در فصل زمستان امسال, میزان بارش باران درسال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50درصدکاهش داشته که خسارات قابل توجه ای به کشاورزان و دامداران واردکرده است.

  به گزارش آسماری نیوز ورود سامانه بارشی  طی چند روز اخیر به کشور موجب  بارش  قابل توجه  باران و کاهش آلایندگی ها و گرد و خاک موجود  در هوای  استان خوزستان شد .

 

در همین رابطه علی اسدی رئیس اداره هواشناسی مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : با ورود سامانه بارشی از روز سه شنبه به کشور تاکنون شاهد بارش 30میلی متر باران در مسجدسلیمان بوده ایم .

 

وی افزود : میزان بارش باران در  شهرستان های  اندیکا و بازفت  بیشتر بوده و در ارتفاعات منطقه تاراز نیز این بارش به صورت برف بوده است.

 

علی اسدی اضافه کرد : پیش بینی می شود این سامانه بارشی تا روز یکشنبه در منطقه ما فعال باشد و انتظار می رود  با توجه به بارش برف در ارتفاعات پس از خروج سامانه  با افت دما مواجه شویم.  

 

 

وی با اشاره به کاهش بارندگی در سال زراعی امسال افزود : با توجه به حدود 50روز عدم بارندگی در فصل زمستان امسال, میزان بارش باران در سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50درصد کاهش داشته که خسارات قابل توجه ای به کشاورزان و دامداران وارد کرده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد در ماه های اسفند و فروردین نیز این  بارش ها ادامه یابد.