1403/06/30 13:58


449
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:48
امام جمعه مسجدسلیمان:
حجت الاسلام امینی : صاحبان آن بنرهایی که پس از صعود تیم نفت به لیگ برتر از اول تا آخر شهرمان را پر کرده بود امروز کجا هستند و چرا الان سکوت کرده اند؟

به گزارش آسماری نیوز حجت الاسلام امینی خطیب نماز جمعه این هفته مسجدسلیمان در ابتدای خطبه  با اشاره به در پیش رو بودن  ایام  فاطمیه اظهار داشت : فاطمیه یک معبر به سمت امام عصر (عج) است و آنچه که امروز برای ما اهمیت دارد این است که با رسالت  و آرمانهای حضرت فاطمه(س)  بیشتر آشنا شویم که خوشبختانه فضای فرهنگی کشور هم در همین مسیر است.

 

وی افزود : رهبر انقلاب در مورد سو استفاده کنندگان و افراط کارانی که می خواهند از ایام فاطمیه  برای ایجاد دشمنی بین شیعه و سنی بهره  ببرند بسیار تاکید کرده اند  و باید خیلی هوشیار باشیم.

 

حجت الاسلام امینی با تاکید بر این موضوع که باید به تربیت فرزندانمان بیشتر توجه کنیم ادامه داد : فرزندانمان در خطر و محاصره در حوزه های مختلفی از جمله فضای مجازی و سایبری هستند . باید با فرزندانمان ارتباط برقرار کنیم و دلسوزی هایمان را بیشتر کنیم. هرکس به سهم خودش باید تلاش کند تا فرزندانمان بدانند که هم از لحاظ مسلمان بودن و هم ایرانی بودن از بزرگی و عظمت بالایی برخوردار هستند  و  اگر با این آرمان های بزرگ آشنا شوند به آسانی تن به انحراف نخواهند داد.

 

وی تصریح کرد : امروزه دو خاکریز در دنیای بین الملل در مقابل هم صف آرایی کرده اند و چه کسی است که نداند خاکریز حق ایران است و خاکریز باطل آمریکای جهانخوار  که پس از اینکه فرهنگ  کشورمان را نشانه گرفت اکنون محور اقتصاد را مورد هدف قرار داده است . استکبار نمی خواهد ایران کشوری با یک اقتصاد مهم و قابل ارائه به دنیا باشد.

 

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان افزود : خوشحالم که شعار  دولت  آبادانی و اقتصاد است و  برای این عزم دولت تشکر می کنم  اما این شعار  باید با واقعیت همراه باشد.  دولت باید بداند که دشمن مکاری داریم و همین دو سالی که وارد پروژه  مذاکره با غرب شده ایم نشان داد که با دشمن  فریبکار و دغل بازی مواجه هستیم که حتی اگربا هم  قدم بزنیم و گفتگو کنیم و قهوه بخوریم آخرش سرمان  کلاه می گذارد و دیدیم که تا امروز هم از مذاکرات  نتیجه ای نگرفتیم و خیلی هم امیدی به آینده نداریم بلکه  دلشوره هم داریم چرا که زمان در حال سپری شدن است.

 

حجت الاسلام امینی تاکید کرد : این پروژه مذاکرات وحدت  ملی ما را افزایش داده و اعتقاد جوانان  نسبت به   استقامت  در  مقابل  جبهه  مستکبر  را  بیشتر  کرده  است  اما  در  عین حال دولت مردان بدانند که  تن دادن به اقتصاد مقاومتی یک واقعیت است و نباید به صورت  شعاری برخورد شود.

 

نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان پیرامون مسائل اقتصادی گفت : ریشه فساد اقتصادی ما  این است که اقتصاد ما دولتی و نفتی است ,  اگر  اقتصاد خصوصی و غیر نفتی شود اقتصادمان اقتصاد باروری شود.

 

 وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود : مقام معظم رهبری  فرمودند دولت بداند که سرمایه های هنگفتی در دست دارد  از جمله  جوانان خلاق و بی ریا و با سواد ما هستند که اگر تکیه کنند به این جوانان می تواند خیلی از تحریم ها را دور بزند . رهبر انقلاب تاکید کردند که در مقابل تحریم های اروپا سکوت نکنید  اگر نوبت تحریم باشد ما خیلی سخت تر می توانیم تحریم کنیم.  بخش اعظمی از انرژی دنیا از ایران و تنگه هرمز عبور می کند که اگر ایران تصمیم بگیرد  اروپا را تحریم بکند اروپا  به یک زمستان یخ بندان و  تمام نشدنی تبدیل خواهد شد .   

                         

 امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به اعتراض هواداران تیم نفت مسجدسلیمان و حضور در دفتر امام جمعه گفت : چه اعتراض مدنی بهتر از این که جوانان اعتراض خود را به دفتر امام جمعه بیاورند و امروز هم در صف نماز جمعه شرکت کنند و بگویند  که ما فعلا از خیر بیکاری و تنفس بوی گاز و دیگر مشکلاتمان گذشتیم  اما حداقل این تیم نفت  که دلخوشی ما جوانان است را حفظ کنید.

وی افزود : صاحبان آن بنرهایی که پس از صعود تیم نفت به لیگ برتر  از اول تا آخر شهرمان را پر کرده بود   امروز کجا هستند و  چرا الان سکوت کرده اند؟

از نماینده محترم می خواهم که طی چند روز آینده خطبه ای آتشین در صحن مجلس به دفاع از حق این جوانان  داشته باشد که دلخوش کنند به این فوتبال تا چند سال آینده کارخانه آلومینیوم و پتروشیمی به بار بنشیند.

 

نماینده ولی فقیه  در مسجدسلیمان در پاسخ به  وزیر محترم نفت که گفتند برای کمک  وزارت نفت به تیم نفت یک راهکار قانونی پیدا کنید خاطر نشان کرد : آیا شما می خواهید که دولت تدبیر و امید در شهر ما طوری مجسم شود که به جوانان اعتنایی ندارد؟ به دفاع از حقوق شهروندان نجیبم  عرض می کنم که در همین  فوتبال  هواداران  با ادب و با فرهنگ ما پدیده شدند و باعث شگفتی مربیان دیگر  تیم های کشور شدند.

حجت الاسلام امینی یاد آور شد : گازی که از پتروشیمی تلبزان مسجدسلیمان به پتروشیمی رازی ماهشهر می رود طبق قراردادی که با مدیرعامل شرکت  نفت مسجدسلیمان و وزارت  نفت  بسته شده  در سال 96میلیون دلار است و  چیزی در حدود سالی 300میلیارد تومان از اقیانوس گاز زیر پای این مردم به پتروشیمی رازی می رود. آیا نمی شود از این 300 میلیارد 10میلیارد به شهرداری ما که برخی پرسنلش 3 ماه است حقوق نگرفتند پرداخت شود؟

امام جمعه مسجدسلیمان اضافه کرد : آقای زنگنه گاز نفسمان را بند آورده  و به شش های ما ضربه می زند تا کی باید ناله کنیم؟ از مدیرعامل محترم شرکت مناطق نفت خیز جنوب   انتظار دارم راهکاری برای رفع مشکل تیم نفت به وزیر ارائه دهند  , مردم ما به اندازه کافی صبوری به خرج داده اند.