1403/06/30 13:51


450
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:48
حدود 4 روز است هنگامی که مردم مسجدسلیمان برای خرید مرغ کشتار روز به فروشگاه های سطح شهر مراجعه می کنند با مرغ های یخ زده مواجه می شوند و خبری از مرغ تازه کشتار روز در فریزر فروشگاه ها نیست.

 به گزارش آسماری نیوز با نزدیک شدن به ایام  نوروز و افزایش خرید کالاهای اساسی سبد غذایی خانوار  شاهد بی ثباتی در بازار فروش برخی از این اقلام غذایی هستیم.

 

بنابر  این گزارش حدود 4 روز است هنگامی که  مردم مسجدسلیمان  برای خرید مرغ  کشتار روز به  فروشگاه های سطح شهر مراجعه می کنند با مرغ های یخ زده مواجه می شوند و خبری از مرغ تازه کشتار روز در فریزر  فروشگاه ها نیست.

 

با  پیگیری های خبرنگار ما مشخص شد که این کمبود مرغ در بازار مسجدسلیمان حاصل تعطیل شدن برخی مرغدارای ها است که بدلیل  ضرر حاصل از بی ثباتی بازار و کاهش قیمت مرغ و افزایش هزینه های تولید مرغ طی چند ماهه گذشته تصمیم به تعطیلی مرغداری خود گرفته و برای تولید این محصول پر مصرف رغبتی  نشان نمی دهند.

 

گفته می شود مرغداران نسبت به قیمت مصوب دولت برای مرغ شب عید  که حدود 7000تومان  برای مصرف کننده است  معترض بوده و  معتقدند  با قيمت‌هاي فعلي نهاده‌ها، جوجه يکروزه و همچنين هزينه‌هاي فعلي توليد مرغ قيمت‌ مذکور منطقي نبوده و به ضرر مرغداران است.

 

این در حالی است که نرخ مرغ به دلیل سابقه در گرانی، همواره توسط مردم رصد می شود و این امر نگرانی ها را برای حذف شدن مرغ از سبد خانوارها در آستانه نوروز بیشتر می کند.