1403/06/30 14:19


479
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:49
قصه تمام نشدنی خودروهای پلاک اروند
در حالی که تنها چند روز به پایان سال 93 باقی مانده است بحث پرحاشیه خودروهای پلاک اروند همچنان داغ است و گویا دولتی ها بنا ندارند که برای حل این مساله چاره ای اساسی بیندیشند.

 به گزارش آسماری نیوز به نقل از  رهیاب نیوز،در حالی که تنها چند روز به پایان سال 93 باقی مانده است بحث پرحاشیه خودروهای پلاک اروند همچنان داغ است و گویا دولتی ها بنا ندارند که برای حل این مساله چاره ای اساسی بیندیشند، از یک طرف استانداری خوزستان تردد خودروهای پلاک اروند را در تمام استان قانونی می داند از طرفی دولت با مصوبه هایش شرایط خاصی برای تردد  خودورهای وارداتی به خارج از منطقه آزاد تعیین می کند.


روز گذشته نیز هیات دولت طی مصوبه ای که در رسانه های مختلف نیز بازتاب فراوانی داشت ورود و تردد خودروهای لوکس با حجم موتور بیش تر از 2500 CC به خارج از مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی را ممنوع اعلام کرد.

پس از انتشار این خبر پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان در خبری فوری این مصوبه را عیدی استاندار به مردم خوزستان دانست! و اعلام کرد مالکان این خودروها و نیز خانواده های آنان طی دوماه اخیر با پیگیری های مداوم ازطریق استانداری خوزستان خواستار رفع مشکل و استفاده از خودروهای خود  برای تعطیلات نوروزی  بودند که خوشبختانه  دکتر مقتدایی با رفع این مشکل  , عیدی دیگری  آنهم درآستانه سال نو به این عزیزان  خوزستانی هدیه کرد. 

این در حالی است که اظهارات سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران بر ابهام های موجود پیرامون تردد این خودروها  افزود.

نوبخت در این خصوص گفت: واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی با هر شرایطی مطابق تصویب امروز (چهارشنبه) هیات دولت ممنوع شد.

سخنگوی هیات دولت در ادامه افزود:واردات این خودروها نه تنها ممنوع شد بلکه اگر متروکه نیز شوند باید به کشوری که از آنجا وارد شده اند ارجاع شوند و تحت هیچ شرایطی به داخل کشور نیایند.

وی همچنین با اشاره به تبعات فرهنگی واردات این خودروها اظهار کرد:ما به تردد این خودروها معترض هستیم چرا که با بافت فرهنگی کشور ما ناسازگار است به همین دلیل امروز در هیات وزیران واردات این خودروها ممنوع شد.

نوبخت در خصوص تردد این خودروها در مناطق آزاد توضیح داد: حتی برای مناطق آزاد اگر قراراست این خودروها به صورت عبور موقت باشد حتما در چارچوب مقررات گمرکی باید انجام شود و همچنان وارد شدن این خودرو از مناطق آزاد به داخل کشور ممنوع است.