1403/06/30 14:17


482
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:49
یادداشت ارسالی:
کسانی مانند صادقیان که خود یکی از پرحاشیه ترین بازیکنان فوتبال ایران است و در جریان استعمال قلیان در اردوی تیم امید با حیثیت ملی ایران و ایرانی بازی کرد حق ندارد به خود اجازه ی اظهار نظر در مورد قوم با اصالت بختیاری را بدهد.

آسماری نیوز / صادق شهبازی : اولین استادیوم فوتبال ایران امروز شاهد یک بازی تاریخی بود, جایی که صدرنشین لیگ قهرمانان آسیا در مسجدسلیمان به مصاف نفت این شهر رفت. دیداری که در نهایت پرسپولیس حریف تیم ده نفره نفت مسجدسلیمان نشد و بازی با نتیجه ی تساوی دو بر دو به پایان رسید. نتیجه ای که اگر اشتباهات محرز علیرضا فغانی داور این بازی در آن دخیل نبود بی گمان به سود طلایی پوشان دیار زاگرس رقم می خورد.


حال جای تعجب بسیار دارد که تیم پرسپولیس از سرپرست و سرمربی گرفته تا بازیکن و تدارکاتچی همه و همه دلیل ضعف تیمشان در عدم حفظ پیروزی دو صفر را جو استادیوم شهر اولین ها می دانند.  پرسپولیسی که با این همه سرمایه گذاری و خرج کردن بیت المال در 22 هفته ی گذشته ده بار باخته است بهتر است مشکلات را در درون تیمش جستجو کند نه از روی سکوهای استادیوم شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان.


اظهارات گستاخانه ی بازیکنان پرسپولیس از جمله پیام صادقیان که مردم شریف و شهید پرور مسجدسلیمان را بی فرهنگ خوانده جای بسی تأمل دارد و میطلبد مسئولین ذیربط در این مورد و موارد مشابه تصمیمی عاجل اتخاذ نمایند تا کسانی مانند صادقیان که خود یکی از پرحاشیه ترین بازیکنان فوتبال ایران است و در جریان استعمال قلیان در اردوی تیم امید با حیثیت ملی ایران و ایرانی بازی کرد،به خود  اجازه ی اظهار نظر در مورد قوم با اصالت بختیاری را ندهد.

 

جای تعجب از آقای خوردبین است که بعنوان پیشکسوت پرسپولیس بجای اینکه جلوی توهین بازیکنانش به مردم مسجدسلیمان را بگیرد خود نیز مته به خشخاش این مسئله گذاشتند.



اینکه در همه جای دنیا حتی کشورهای پیشرفته هواداران پرحاشیه وجود دارند مسأله ای آشکار است که ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست ولی اینکه کسی بخواهد با برچسب های ناصواب باعث زیرسوال رفتن پیشینه ی خوب یک شهر و یک قوم بشود امری نکوهیده و قابل بررسی و واکاویست.

پیشینه ی درخشانی که بسیاری از بزرگان فوتبال ایران از جمله استاد مجید جلالی،علی کریمی،امیر قلعه نویی،علیرضا منصوریان و خود آقای خوردبین بر آن صحه گذاشته اند ولی امروز تحت تأثیر شرایط و بعلت از دست دادن نتیجه در ثانیه های پایانی با مصاحبه هایی که نه  در شأن باشگاه بزرگ پرسپولیس بود و نه در شأن مردم شریف مسجدسلیمان و قوم بختیاری،سعی در کمرنگ کردن ضعف تیم و به چالش کشیدن حمایت هواداران پرشور مسجدسلیمانی از تیم شهرشان را دارد.


اکنون میطلبد مسئولین باشگاه نفت مسجدسلیمان و حتی مسئولین شهری با پیگیری موضوع توهین مجموعه ی باشگاه پرسپولیس تهران علی الخصوص آقایان خوردبین،پیام صادقیان،محسن بنگر،امید عالیشاه و دیگر بازیکنان خاطی به مردم شریف مسجدسلیمان و قوم بزرگ بختیاری،اقدامات حقوقی در این زمینه را انجام دهند تا هرکسی به خود اجازه ی توهین به اصالت و فرهنگ یک قوم و یک شهر ننماید.


باید به آقایان فهمانده شود که اگر اتفاقی افتاده باشد که خلاف عرف باشد بی شک ناظر بازی آنرا گزارش خواهد نمود و نیازی به اهانت به کسی نیست. باید به آقایان فهماند که قوم بختیاری همان قومیست که مقام معظم رهبری آنها را جزو با اصالت ترین و با وفاترین اقوام ایرانی خوانده است.


مردم مسجدسلیمان امیدوارند که در این مسأله حقوق حقه آنها اعاده شود و خاطیان و اهانت کنندگان به سزای اهانت هایشان برسند.