1403/06/30 15:11


493
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:49
فرمانده نیروی انتظامی مسجدسلیمان:
سرهنگ فراشی: : هماهنگی های لازم با مقام قضائی در بحث برخورد با افراد متخلف و افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش مردم می کنند انجام شده است.

 به گزارش آسماری نیوز سرهنگ ظفر فراشی فرمانده نیروی انتظامی مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در مسجدسلیمان  گفت : با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و افزایش حضور مردم در مرکز  شهر مسجدسلیمان برای خرید شب عید و  همچنین افزایش ترافیک خیابان ها نیروی انتظامی مسجدسلیمان جهت رفاه حال شهروندان و افزایش احساس امنیت مردم همزمان با سراسر کشور  طرح ارتقای امنیت اجتماعی را از اول اسفند ماه  تا پایان سال  با شعار مشارکت عمومی = امنیت پایدار  به صورت مستمر به اجرا در آورده است.

وی افزود : در این طرح با مجرمانی که به هر نحوی آرامش و امنیت مردم را مختل کنند با همکاری مقام قضائی برخورد جدی بعمل خواهد آمد.

سرهنگ فراشی از کاهش جرم سرقت در سال 93 خبر داد و اظهار داشت : از جمله جرائم مهمی که امنیت و آرامش مردم را خدشه دار می کند جرم سرقت است که خوشبختانه با تلاش کارکنان خدوم و مجاهد نیروی انتظامی و همچنین بالا رفتن سطح آگاهی مردم در محافظت از اموال خود  با این شعار که مردم پلیس خود هستند در سال 93 نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 27درصدی جرم سرقت در مسجدسلیمان بودیم.

 

فرمانده  نیروی  انتظامی مسجدسلیمان با اشاره به در پیش رو بودن شب چهارشنبه آخر سال تاکید کرد : در خصوص شب چهارشنبه آخر سال  نیروی انتظامی  از هفته ها قبل اقدامات خود را از قبیل آموزش هشدارهای انتظامی  در مدارس را  آغاز کرده است ,اما در  پیشگیری  از بی نظمی و اخلال در نظم عمومی باید گفت خوشبختانه در سال گذشته هیچ گونه مورد خاصی در چهارشنبه اخر سال رخ نداد اما  با این حال نیروی انتظامی جلسات هماهنگی با یگان های امدادی سطح شهرستان برگزار نموده و همچنین جلساتی با فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهرستان برگزار شده  و در این خصوص از توان بسیجیان مخلص نیز استفاده خواهیم کرد .

سرهنگ فراشی ادامه داد :  هماهنگی های لازم با مقام قضائی در بحث برخورد با افراد متخلف و افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش مردم می کنند انجام شده است.

 

فراشی خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی مسجدسلیمان  در ایام تعطیل و ایام عید نوروز در محل های شلوغ و پرتردد مثل پارک ها ,   اماکن تفریحی  و زیارتی , ورودی و خروجی های شهرستان حضور  خواهد داشت و با  راه اندازی ایستگاه های پلیس در قالب چادرهای نوروزی  و حضور  کارشناسان مستقر در این ایستگاه ها به صورت 24ساعته آماده ارائه خدمات انتظامی , قضایی و مشاوره ای به شهروندان و میهمانان نوروزی خواهد بود.

 

عضو شورای تامین  مسجدسلیمان با اشاره به نقش افراد جامعه در تامین امنیت افزود : به منظور جلوگیری از سرقت از منازل در ایام تعطیلات نوروزی پلیس بیشترین حضور را در مناطق مسکونی و  بخصوص مناطقی که منازل خالی از سکنه وجود دارد را خواهد داشت. اما  آیا واقعا حضور پلیس باعث پیشگیری از سرقت می شود؟  امروزه هر شخص در هر جایگاه  و مکانی که وجود دارد باید به عنوان یک پلیس عمل کند و تک تک افراد جامعه در تامین امنیت نقش دارند. لذا در اولین قدم مردم باید جهت جلوگیری از سرقت در ایام تعطیل تا حد امکان از خالی گذاشتن منازل خود جلوگیری کنند و با انجام اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی را در انجام  وظایف ذاتی خود در حفظ نظم و امنیت و برخورد با مخلان آن  یاری دهند.

فرمانده نیروی انتظامی مسجدسلیمان گفت : برای یک پلیس همیشه بهترین خبر تامین امنیت عمومی و آسایش مردم  و روزی که خبر حادثه ناگواری به ما اعلام نگردد و در مقابل هم بدترین خبر برای ما روزی است که با مرکز 110تماس گرفته شود و خبر تصادف منجربه  فوتی را اعلام نمایند لذا با توجه به در پیش رو بودن سفرهای نوروزی و افزایش  حجم ترافیک جاده های درون شهری و برون شهری از کلیه شهروندان و میهمانان نوروزی  خواهشمندیم قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمایند تا شاهد هیچگونه  حادثه ناگواری نباشیم.

سرهنگ ظفر فراشی  در رابطه با مهم ترین اقدام نیروی انتظامی  در سال 93 گفت : بهترین کاری که در سال جاری توسط نیروی انتظامی  انجام گردید ,بسیج کلیه امکانات و استفاده حد اکثری از توان موجود و همسو نمودن ادارات و سازمان های شهرستان و  تمامی شهروندان در بحث مشارکت در تامین امنیت شهرستان بوده است که در سال جدید نیز سعی بر این است موضوع خودباوری در خصوص نقش مردم در تولید امنیت و مشارکت حداکثری آنها در این زمینه را با همکاری اصحاب رسانه و مطبوعات  ارتقاء بخشیم.