1403/06/30 16:13


494
تاریخ انتشار: 1394/02/18 02:49
فرمانده سپاه خوزستان:
سردار حسن شاهوار پور اظهار داشت:امسال هم مناطق عملیاتی جنوب مملو از کاروان های مردمی، دانشجویی و دانش آموزی است و در همه یادمان های دفاع مقدس شور عجیبی در زائرین وجود دارد.

 به گزارش آسماری نیوز سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه  خوزستان در گفتگو با رهیاب در خصوص حضور مردم در یادمان های شهدای جنوب در روزهای پایانی سال 93 اظهار داشت: الحمدلله امسال راهیان نور پرشور تر از سال گذشته در حال برگزاری است.


وی افزود:امسال هم مناطق عملیاتی جنوب مملو از کاروان های مردمی، دانشجویی و دانش آموزی است و در همه یادمان های دفاع مقدس شور عجیبی در زائرین وجود دارد با این که چند روزی به عید مانده است اما جمعیت در یادمان ها خصوصا شلمچه بسیار خوب است و نسبت به سال گذشته جمعیت بیشتر در یادمان های شهدا حضور دارند.

سردار حسن شاهوار پور  تاکید کرد:یکی از موضوعات مهم بحث میزبانی مردم خوزستان است همانطور که خوزستانی ها در دفاع مقدس میزبان رزمندگان بودند در این ایام هم میزبانی راهیان نور را دارند.

وی ادامه داد:علاوه بر کاروان های راهیات نور از سایر نقاط کشور کاروان های زیادی از شهرستان های خوزستان هم برای حضور در مناطق عملیاتی روزانه به مناطق می آیند خانواده معظم شهدا ، رزمندگان دفاع مقدس، دانشجو ها دانش آموزان و خانواده ها در این کاروان ها حضور دارند.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به آثار سازنده راهیان نور برای استان  تصریح کرد:راهیان نور برای خوزستان برکات زیادی دارد اقتصاد و فرهنگ استان مناثر از برکات راهیان نور است در بخش فرهنگی وقتی به سایر نقاط کشور سفر کنید می بینید شهدایی که متعلق به آن استان ها هستند در خوزستان به شهادت رسیده اند و تعلق خاطری بین  مردم استان های دیگر با مردم استان خوزستان به وجود آمده است و این پیوند یک پیوند ناگسستنی است.

وی با اشاره به برکات اقتصادی راهیان نور برای خوزستان عنوان داشت: راهیان نور باعث رونق گردشگری در استان شده است  و فعالیت های اقتصادی را تشدید کرده است در زمینه جابه جایی مسافر،تغذیه، پخت غذا و مایحتاجی که راهیان نور نیاز دارند همه اینها سبب رونق خرید و فروش در شهرستان های استان می شود.

سردار حسن شاهوار پور ادامه داد:زائرین از بازارهای شهرستان های خوزستان خرید هایی را انجام می دهند و سوغاتی را تهیه می کنند که می تواند در رونق بازارهای استان بسیار موثر باشد برای همین منظور بازارچه های در یادمان های شهدا راه اندازی شده است.

وی افزود:بازارچه ای در اروندکنار راه افتاده است و مردم محل در آنجا غرفه دارند و محصولات خود را می فروشند در یادمان شهدای هویزه ، دهلاویه هم بازارچه هایی وجود دارد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت:بحث اسکان مردمی که برای زیارت شهدا به خوزستان می آیند یکی دیگر از برکات اقتصادی راهیان نور برای استان است خیلی از زائرین با ماشین های شخصی خود می آیند این زائرین به هتل ها و مهمان سراهای استان می روند و در آنجا اقامت می کنند که این مسئله هم سبب توسعه اشتغال در استان است امیدواریم با بسترسازی ها و فضاسازی ها لازم  حرکت وسیع راهیان نور روز به روز بیشتر توسعه پیدا کند.